• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ahmet Gülümseyen
Ahmet Gülümseyen
1969 yılında Bayburt’ta doğdu. İlköğretim ve Liseyi Bayburt’ta okudu.1994-1998 Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu / Spor Yönetimini bitirdi. 2004 -2005-Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu (BESYO) / Yüksek Lisans Özel Öğrencisi.2016-2018-Gelişim Üniversitesi BESYO /Spor Yöneticiliği Bölümünde Yüksek Lisansını tamamladı. 2000-2002 Bağcılar Ensar Koleji Beden Eğitimi Öğretmenliği.2002-2005 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Uzmanı /ANKARA.2005-2008 İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü-Spor Uzmanı.2008-2011 İBB Spor Etkinlikleri A.Ş.- Spor Tesisi Müdürlüğü. 2014-2018 İBB Spor İstanbul Engelliler Koordinatörü. Gazetecilik ve Televizyon tecrübeleri: 1993-1995 Foto-Maç Muhabirlik.1995-1997 Bakırköy Postası Dergisi (Spor Sorumlusu) 1995-1997 Fanatik Gazetesi-Anadolu Ajansı (Fahri Muhabirlik). Akit-Anadolu’da Vakit Gazetelerinde Köşe Yazarlığı 1997- Devam Ediyor. İstanbul Büyükşehir Beledisi WEB TV’de Spor Muhabirliği ve 2012 Avrupa Spor Başkenti Program Yapımcılığı. Akit TV’de ‘Spor Sohbetleri’ Program Yapımcı ve Sunuculuğu. Birçok spor branşında hakemlik ve antrenörlük belgesi sahibidir.
TÜM YAZILARI

Spor ve sponsorlarla uyuşturucuyu yenmek!..

23 Haziran 2017
A


Ahmet Gülümseyen İletişim: [email protected]

Bugünkü yazımıza bir soruyla başlamak istiyorum; ‘Tahincioğlu basketbola neden sponsor oldu?’ Firmaların spor federasyonu ve kulüplerine sponsor olmalarına en büyük etken marka değerini artırmak. Tıpkı reklamda olduğu gibi, sponsorlukta da karşılıklı kazanç söz konusu. Gayrimenkul firması Tahincioğlu’nun Basketbol Süper Ligi’ne sponsor olması haberini gördüğümüzde ‘yerli malı, halkın malı’ anlayışının ne denli önemli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Yerli araç, yerli futbolcu, yerli market, yerli lokanta ve yerli sponsor. Ülke olarak ‘milli’ seferberlik vurgusunun altı çizilecekse, bu yaklaşım günlük hayatın her aşamasında olduğu gibi sporda da hayata geçirilmeli. Şirketlerin sponsorluğunun bir diğer adı ‘sosyal’ sorumluluk. Toplumdan aldığını, yine toplumla paylaşmak. Bunun sonucu olarak, sponsorluk adına yapılan her destek, yapılan iş-etkinlik-organizasyonun ürün-hizmet-seyir kalitesini artıracaktır. Bu bağlamda, basketbolun yeni sponsoru Tahincioğlu Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Tahincioğlu’nun sporun diğer sponsorları gibi, sponsorluk konusundaki ‘toplumsal projelerde sporun ayrı bir yeri var’ vurgusu büyük öneme sahip...

SPORUN BİRLEŞTİRİCİ 

YÖNÜNÜ KEŞFETMEK!..

Bir toplumu oluşturan bireylerin yetişmesinde kültür-sanat-spor olgusunun önemini iyi anlamak gerekiyor. Basketbola verdiği sponsorluk desteğinin önemine vurgu yapan Tahincioğlu’nun sözleri oldukça önemli; ‘Büyük gelişmeler içinde olan Türkiye’nin ihtiyaçları gittikçe artmaktadır. İşte bu noktada özel sektöre çok önemli görevler düşmektedir. Toplumsal projelerin içinde tabii ki sporun ayrı bir yeri var. Sporun birleştirici, fiziksel ve zihinsel gelişimi destekleyici çok ayrı bir yeri olduğuna mutabıkız.’ Toplumu oluşturan bireylerin spor yapması, sağlığa bağlı olarak yaşam kalitesini artıracaktır…

SPONSORUN MARKA DEĞERİNİ ARTIRMASI

Sponsorlukta tek taraflı bir kazanım yok derken, akla hemen ‘Şirketlerin bu desteğinden ne gibi kazanç elde eder?’ sorusu gelebilir. İşte orada devreye reklam boyutu girmekte. Fenerbahçe Erkek Basketbol takımı THY Avrupa ve Basketbol Süper Ligi Şampiyonu olduktan sonra, seyircinin ilgisi takımın kombinelerine olan ilgiyi artırdı. 2017-2018 sezonunun kombine kart satışı şimdiden 6 binin üzerine çıkmış durumda. Bu demek oluyor ki, eğer sportif başarıyı yakalıyorsanız seyircinizde de sponsorunuz da, destek için sizin yanınızda oluyor. Tamamen arz talep olayı, sunulan hizmetin kalitesiyle bağlantılı. Nitekim, Golden State Warriors-Cleveland Cavaliers arasında oynanan NBA finallerinin 17,3 milyon tweet ile sosyal medya paylaşım rekoruna ulaşılması buna en gerçekçi örnek olur sanırım… 

SPORUN TOPLUMSAL 

SORUMLULUĞA KATKISI…

Spor yarışlarında istenilen başarı elde etmek için, sporun tabana yayılması önem kazanmakta. Spor yapan kişi sayısı arttıkça, buna bağlı olarak başarılı sporcu sayımız da artacaktır. Bu demek oluyor ki serbest zaman dediğimiz zaman dilimi verimli bir hal alacak, bir yandan da maddi bağımlılığı gibi gençleri kötü alışkanlıklardan korunması manasına gelecek. Bu hususta merkezi veya yerel yönetimlere önemli sorumluklar düşmekte. Cumhurbaşkanımız Sayın Erdoğan’ın sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya geldiği iftarda yaptığı konuşmada konunun hassasiyeti ortaya koyuyordu; “Bu ülkenin gençlerini ne Kandil ve Pensilvanya’daki terör baronlarına ne de uyuşturucu terörüne asla feda edemeyiz. Bizim nazarımızda silahlı terör neyse, uyuşturucu terörü de odur. Kaldırım köşelerinde veya sokak ortasına kendinden geçmiş bir şekilde oralarda kendini bırakmış gençler, sadece devlete değil, hepimize ciddi sorumluluklar yüklüyor.” İşte bu sorumluluk hepimize düşüyor. Sporu sadece maç-mücadele-skor ile yaklaşırsak, sponsora sadece bu süreci desteklemesiyle sınırlı ve sorumlu tutarsak, kaybettiğimiz değerler, gençliğimizin yanında adeta bir hiç olur. Öyle ise içerisinde bizlerin de yer aldığı herkese büyük görevler düşmekte. Bu dilek ve temennilerle Cuma günümüz mübarek olsun inşallah….

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23