FuzulEv neden 1453’e sponsor?
Gayrimenkul sektörünün önde gelen firmalarından Fuzul Ev’in, Tekerlekli Sandalye Basketbol Bölgesel Ligi’nde mücadele eden 1453 Engelliler Spor Kulübüne sponsorluğunu yenilemesi dikkatimizi çekti. İçinde bulunduğumuz ekonomik süreçte ‘sponsor’ bulunması, konunun hassasiyeti kadar, masaya yatırılmasının önemini de ortaya koymaya yetiyor. Bugüne kadar binlerce aileyi ev sahibi yapan Fuzul Ev, elbette ki durup dururken bir tekerlekli sandalye takımına destek vermez! Öyle ise neden, bir futbol takımına, veya şampiyon bir sporcuya değil de, bölgesel ligde yer alan bir takıma kalkıp sponsor olmak isteyebilir? Sponsorluk hususundaki bu merakımızı, firma yetkileri bakın nasıl açıklıyor;‘Sporun geniş kitlelere ulaşma ve insanların hayatına dokunma gücü, FuzulEv olarak bizim vizyonumuzla birebir örtüşüyor. Amacımız tek bir takım veya tek bir alanı sahiplenmek değil, daha bütünsel bir stratejiyle ilerlemek…Türk sporunu desteklemek ve sektöre örnek teşkil etmek adına sponsorluğumuzu yenileme kararı aldık…Ülkemizde dayanışma oldukça başarının gelmesi de kaçınılmaz olacaktır…’
FuzulEv şirketinin kimliğinde, bugüne kadar binlerce, belki on binlerce aileyi ev sahibi yaptı. Sponsorluk aynı zamanda, vefanın da bir karşılığıdır. Diğer bir ifadeyle, halktan aldığınızı, sosyal sorumluluk kapsamında halkı oluşturan bireylere ‘hizmet’ olarak geri vermeniz. FuzulEv’in yaptığı ise, 1453 Engelliler Spor Kulübü’ne sağlanan destekle, ülke insanının yanında olması anlamı taşıyor. Bir bedel ödeyerek almış olduğunuz bir ürün ve hizmetinin, belli miktarının toplumun diğer fertlerine hizmet olarak geri dönmesinin ‘hassasiyetini’ düşünebiliyor musunuz! Sponsorluk veya sosyal sorumluluk olarak adlandırılan bu örnek hareket/uygulama, vicdanların körelmesini önleyeceği gibi, kendi insanımızın birbirine olan sadakatini artıracaktır. Bir başka ifadeyle, bu ülke insanından aldığını, yine kendi insanıyla paylaşması anlamına geliyor… Engelli bir bireyin sporla hayata nasıl tutunduğunu bu satırlarda defalarca yazdık. Hareket, egzersiz ve sporun insanları hayatlarında neleri değiştirdiğini, bizzat şahit olan birisi olarak, bireylerin önce sağlıklı sorunlarını aşıp, aktif hayatın içinde katıldıklarına ve kendilerine birer hedef belirleyip ‘takım’ olabilme hazına eriştiklerini görmekteyiz. Bu mutluluk esintisinin ‘tetikleyici’ unsurunun spor ve sponsorluklar olduğunu görmekteyiz…
Diğer alanlarda olduğu gibi sporumuzun içinde yer alan sponsorlara baktığımızda, her bir firmanın taşıdığı vizyon ve misyon, sponsor olduğu sporcu veya takımlarda hangi milli ve manevi değerlere katma değer kazandırdığı veya yok ettiğini görmek mümkün. Yaklaşım ve ayrıntılar ayrı birer yazı konusu olsa da (zaman zaman yazılarımıza taşımaktayız), reklam amaçlı sponsorluktan ziyade sosyal içerikli (FuzulEv gibi) sosyal sorumlukların önemini artırmaktadır. FuzulEv Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Eyüp Akbal’ın ‘Farkındalık oluşturmak ve insanları hayatlarına dokunma gücü’ de bu olsa gerek…
Yerli ve Milli Sponsorlarla ‘Sporun Birleştirici’ gücünü keşfetme yolculuğudur sponsorluk. Toplumun ortak değerleriyle örtüşen işletme ve firmalar, toplumun temel taşı olan bireylerin fiziksel ve zihinsel gelişim sağlamakla kalmayıp, yaşam kalitesini artırdığı gibi, sponsorun marka değerini artırmaktır. Tüm bunları dillendirirken, Cumhurbaşkanımız Sayın Erdoğan’ın önem taşıyan “Bu ülkenin gençlerini ne Kandil ve Pensilvanya’daki terör baronlarına ne de uyuşturucu terörüne asla feda edemeyiz…” sözlerini hatırladık. Böylelikle, spor sadece maç kazanmak/kaybetmekten öte insan kazanmak olduğu takdirde, sponsorluk ise bu kazanımın yakıtı olacaktır…