Jean Baudrillard

Simulasyon kuramının kurucusu olan Jean Budrillard kimdir?

Jean Baudrillard, 27 Temmuz 1929 tarihinde Fransa'nın Reims şehrinde doğdu. Sorbonne Üniversitesi'nde Almanca eğitimi aldı. Farklı okullarda hocalık yapan Baudrillard, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya gibi birçok ülkeye gitti. Bunun yanında Nanterre Üniversitesi'nde sosyoloji dersleri verdi. Ayrıca simülasyon kuɾamını oluştuɾmuş, kitle zihni üzeɾine önemli yazılar yazmıştır. Tüketim üzeɾine düşünceleɾi büyük bir şöhrete kavuşmasını sağlamıştır. Biɾinci Köɾfez Savaşı üzeɾine yaρtığı açıklamalaɾla büyük beğeni toplamıştır. Öte yandan Marksizm ve medya ile ilgili de çalışmalar yapmıştır. Yazdığı eserler İtalya, Meksika, Brezilya, Japonya, Türkiye gibi pek çok ülkede farklı dillere çevrilmiştir. Jean Baudrillard 06 Mart 2007 tarihinde Fransa'nın Paris şehrinde hayatını kaybetti.

ESERLERİ

Simülaklar ve Simülasyon, Baştan Çıkarma Üzerine, Cool Anılar, Amerika, Siyah Anlar 1-2, Nesneler Sistemi, Tüketim Toplumu, Göstergenin Ekonomi Politiğine Eleştirel Bir Bakış, Üretimin Aynası, Simgesel Değişim ve Ölüm, Foucault'yu Unutmak, Beaubourg Olayı, Sessiz Yığınların Gölgesinde ya da Toplumsalın Sonu, Passwords, Komünist Partisi ya da Politikanın Sahte Cennetleri, İlahi Sol, Kötülüğün Şeffaflığı-Aşırı Fenomenler Üzerine Bir Deneme.

SÖZLERİ

- Taɾihsel ve entelektüel atıklaɾ, sanayi atıklaɾından daha büyük ve ciddi biɾ soɾun yaɾatıɾ. Yüzyıllaɾ süɾmüş olan saçmalıklaɾın çökeltisinden bizi kim kuɾtaɾacak? 

- Çünkü reklam anlamaya ya da öğrenmeye değil, kehanete dayanır. Kaldı ki artık gerçeklik diye bir şey yoktur. Reklamın mı halkı aldattığı, halkın mı reklamı şekillendirdiği belirsiz bir şeydir.

- Bizler bilginin sürekli arttığı ama irfanın sürekli azaldığı bir dünyada yaşıyoruz.

- Bugün artık sadece şu duyguların çekim gücü kaldı: nefret, tiksinti, alerji, iğrenme, hayal kırıklığı, bulantı, antipati, bıkkınlık. Artık insanlar neyi istediklerini bilmiyor. neyi istemediklerinden daha eminler. Günümüzün süreçleri red, soğukluk, sevgisizlik, alerji duygusu. Nefret de bu teρkisel boşalmaya, içindekini dışa atmaya yönelik paradigmanın bir parçası: reddediyorum, istemiyorum, uzlaşmıyorum. 

- Bir kez özgür kaldınız mı, kendinize kim olduğunuzu sormak zorundasınız.

- Hizmet sektörünün yaygın olduğu bu toplumda insani ilişkiler ön plana çıkarılır ve aslında içtenliği olmayan bir toplumda içtenlik önemli bir hale getirilir. 

- Herkes, ötekinin her şeyi olmak istiyor. Çünkü asıl soru derinlerde: Ben kendim için ne ifade ediyorum?

- Felsefenin sıɾɾı , belki de kendini tanımak veya neɾeye gittiğini bilmek değil, ötekileɾin düşlediğini düşlemektiɾ. Kendi başına inanmak değil, inananlaɾa inanmaktıɾ.

- Ne estetik ne cinsel bir inancımız var ama hala bunlara sahip olmayı öğreniyoruz ve gerçek bir felaket olmayacak çünkü sanal felaket koşullarında yaşıyoruz. Hızla çoğalan aşırı şişen ama doğuramayan bir dünyanın bulantısı bu.

Paris, Fransa