Yunanistan'ı korku sardı! Türkiye adaları almasın diye bakın ne yapıyorlar!

Yunanistan medyası, Yunan hükümetinin Türkiye'nin hak iddialarını engellemek amacıyla Ege'deki bazı adaları iskana açmayı planladığını yazdı.

Yunanistan'ı korku sardı! Türkiye adaları almasın diye bakın ne yapıyorlar!
Eklenme: 11 Ocak 2017, 17:54
Bu haber 62.970 kez okundu

Kathimerini gazetesinin haberine göre, Yunan hükümeti, Denizcilik ve Adalar Politikası Bakan Yardımcısı Nektarios Santorinios'un hazırladığı tasarı kapsamında Ege'deki bazı adaları iskana açmayı planlıyor.

Parlamentoya sunulan tasarı, Türkiye'nin hak iddialarını engellemek amacıyla Doğu Ege'deki bazı adalara nüfus yerleştirilmesini kolaylaştırmak için altyapı sistemi, deniz feneri ve askeri karakolların inşasını içeriyor. Ekim 2016'da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 1. Dünya Savaşı sonunda imzalanan Lozan Anlaşması'nı eleştirmiş ve "Birileri bize Lozan'ı zafer diye yutturmaya çalıştı. Bağırsan sesimizin duyulacağı adaları verdik. Bu zafer mi? O masaya oturanlar Lozan'ın hakkını veremediler. Sıkıntısını biz yaşıyoruz" demişti. Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras ise Erdoğan'ın sözlerinin Ankara ve Atina arasındaki ikili ilişkileri tehdit ettiğini belirtmişti.

EGE ADALARI SORUNU 1970'LERDEN BERİ DEVAM EDİYOR

Ege Adaları konusu 1970'lerden bu yana iki ülke arasında önemli bir tartışma konusu 1987 ve 1996'da Türkiye ve Yunanistan adalar sorunu nedeniyle savaşın eşiğine geldi. 1999'dan sonra Türkiye AB'ye üyelik müzakereleri kapsamında sorunu çözmeyi kabul edince kriz yumuşadı.

 
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

ahmet idman

Türkler yakinda avrupayi alacak

Cevapla

hamdi

Kıbrıs gidiyor elden bizimkiler kral krallık patişahlık vezirlik sadrazamlık peşinde alo alo alo hükümet imf ye borç veren hükümet haydi göster şimdi yiğitliği devulasyon oluyor giren borcu olana oluyor...

Cevapla

Serdar gültaş

Ecdadız ecdadız diye bağıran 1995 doğumlu gençler var..ilhak ilhak diye bağıran yorumcular var,.Yüce ALLAH'ın ilk emri OKU!!! ya bir araştırın, daha klavye ile bile yazamıyorsunuz. Kolaydı hemen karşı atak,ilhak.Önce Lozan ne bunu araştırın. .Yedirmezler kardeşim.Kimse kimseye 1 karış toprak vermez..Önce siz bakanları sorgulayın..Yahu ne oldu bizim milletimize..Ne içiyorsunuz siz ya..?Eskiden birlik beraberlik vardı...

Cevapla

ali tosun

Mhp arap sevdalilari dedigin araplar chp nin zamaninda yapmadigini yapti halep tekiler canakkalede savastien azindan kim yunana adalarimizi satti kim kerkuk musul satti dogru ya sende haklisinerdogan yapti azbuz hatirliyorum cok ufakti erdogan geldi imzayi atti gitti degil misenin o cok sevdigin avrupa bu kopeklikleri yapiyorseninde anan baban gozunun onunde iskence gorseydi boyle demezdin ama sizde akil nerde

Cevapla

Kara

Mecliste Chp bagirmaktan adamlarin Sesi kesildiydi beyler.Simdi bicak kemige dayandiktan sonra panik halinde kafasi kesik tuvuk gibi Ne yapcanini bilmiyorsunuz.Iste Yeni Turkiyemiz.Her yapilan cahillikle yapiliyor. Ondan sonra dis gücler.Türbeyi cektik yanlis yaptik. Degilmi. Adalardaki problemler var dedik. Yunan el koyuyor dedik. Güldünuz. Bak kibrista elden gidiyor diyorum. Haberiniz olsun. Yeter artik ....

Cevapla

Muhittin özakın

Acin iskana nasil olsa suyunuzu ekmeginizide biz veririz...

Cevapla

kamil

karşı hamleyapmalıyız yunan kimya hemen oadaları ilhak ettmeliyiz bizim o adalar

Cevapla

ahmet yüksel

Alexis çiprasdan daha fazla Artemis tapınağı Helenizmhayranı islam düşmanı CHP lilerin ataları Ege adalarını rumlara kerkük musulu da ingilizlere hediye etmişti.SONUÇ:Ve içindeki kazığı hala saklanan lozan kazığı elma şekeri.Bu gün ise lozan kazığını zafer diye yutturmaya çalışanların torunları da izmiri yunanistana bağlamaya çalışıyor.Alexis boşuna masraf etmesin bizde rusyadakinden daha çok YURİ yunandan daha YORGO var burada.9 eylül de denize döktüğümüz ama sonra yüzerek geri gelenlerle dışı türk içi rum olanları çağırsın yeter.

Cevapla

Mhp

bu bakanlari Turk milleti hic af etmeyecektir....Her umudu aldiniz elimizden.Kibris elden gidiyor. Adalar da gidiyor. Turk liramiz rezil oldu.Huzur kalmadi. Para kalmadi. Insanlik kalmadi. Saygi kalmadi. Televizyonlar gasteler ve gazeticiler kalmadi. Adalet kalmadi.Kisacasi elimizde sositif hic birsey kalmadi.Kalanlar da var.Sehitlerimiz var. 4 milyon Suriye limiz var. Etrafimizda teroristler var. Abd ab Suriye Irak Iran düsmanlarimiz var. Fetö var. Arap sevdalilari var. Okudugunu anlamayan genclerimiz var. Bize neler oldu Arkadaslar.

Cevapla

Avami

...yahu kardeşim mecliste görüşuldüğündedönemin savunma bakanı nolmus 16 adamızı işgal etmişse hukuken ne anlamı var diye vurdumduymazlık ve devlet adamlığı na yakismaz tavır takınmıştı.

Cevapla