İMSAK 03:34 GÜNEŞ 05:29 ÖĞLE 13:09
İKİNDİ 17:05 AKŞAM 20:35 YATSI 22:21
İstanbul Oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de farz kılındı.

Ve yayınlandı! İşte milli savaş uçağı TF-X

Türkiye'nin Milli Muharip Uçak projesi olan TF-X'in tanıtım videosu ortaya çıktı. İşte TSK'nın envanterine katmayı planladığı o uçağın görüntüleri...

Ve yayınlandı! İşte milli savaş uçağı TF-X
Eklenme: 19 Mayıs 2017, 15:20

Milli Muharip Uçak projesi (TF-X) kapsamında, Türkiye ve Birleşik Krallık Hükümetleri Arasında Mektup Teatisi ve Milli Muharip Uçak Geliştirmesi Programı TUSAŞ BEA Systems Anlaşma Tutanağı İmza Törenleri  10 Mayıs’ta yapıldı. TSK envanterine alınması planlanan TF-X'in taslak modelinin tanıtım videosu ilk kez yayınlandı

TF-X’i kim üretecek?

TF-X’in üretici firması TAİ. Türkiye’nin havacılık ve uzay sanayinde en bilgili ve en başarılı şirketi TAİ elde ettiği tecrübeler sayesinde böyle bir proje yapmaya hazır.Ancak böylesine bir proje daha önce Türkiye’de yapılmadı ve gündeme bile gelmedi.Bu yüzden TAİ, İngiliz firması BAE Systems ile işbirliği yapacak.Geçtiğimiz günlerde İngiltere ile 100 milyon sterlinlik anlaşma imzalandı.BAE Systems, TAİ’ye(TF-X projesine) danışmanlık hizmeti verecek.

TF-X’in genel özellikleri ve elektronik sistemleri/silah sistemleri nelerdir?

TF-X, radarlar arasında en gelişmiş ve en teknolojik radar türü olan ASEA radarını kullanacak.Aselsan tarafından geliştirilecek olan bu radarda galyum nitrür (GaN) teknolojisi kullanılacak.F-35 yazısında da aktardığımız gibi birçok sürü iha ya çobanlık edebilecek.Bunun için gerekli elektronik yazılımı Aselsan ve TAİ birlikte geliştirecek (Bu ihalar Anka İHA,[Akıncı İHA] olacaktır).TF-X’te büyük olasılıkla Aselsan’ın daha önce geliştirilmiş olan kendi radar uyarı alıcısı (RWR – Radar Warning Receiver), füze uyarı sistemi (MWS – Missile Warning System), lazer uyarı sistemi (LWS – Laser Warning System), yanıltıcı parçacık ve işaret ışığı yönetimi, dağıtım sistemi ve sayısal radyo frekans hafızası (DRFM – Digital Radio Frequency Memory) tabanlı yayın bozma sistemi ile donatılacaktır.

TF-X kendini gökyüzünde nasıl koruyacak?

Aselsan bu konuda da çalışmalar sürdürüyor.Elektronik Harp Podu projesi ile TF-X gökyüzünde kendisine gelen füzelere karşı korunmuş olacak.Temel çalışma şekli ise şöyle: kendisine gelen herhangi bir füze onu arayıcı başlığı ile ararken pod devreye girecek.Pod TF-X’i olduğundan daha farklı bir yerdeymiş gibi gösterecek ve sayısını arttıracak.Gelen füze TF-X’i yanlış yerde görecek ve olduğundan daha fazla görecek.Böylece ana hedefini şaşıracak ve boşluğa yönelirken kendince hedefi vurduğunu sanacak.Bu podun 2020 yılında F-16’larımıza da entegre edilmesi planlanıyor.F-16’ların gövde altına takılacakken TF-X’in gövde içerisinde bulunacak (Ürettim hattında entegre edilecek.) TF-X, (stealth) görünmezlik özelliğini de barındıracak.Füzelerini ve bombalarını gövde içinde barındırarak ve özel yapısı sayesinde radara gözükmeyecek.(Gerektiğinde füze/bombalar kanatlara veya gövde altına takılabilir.Operasyonun gerekliliğine bağlı) Yine F-35 yazımızda da belirttiğimiz gibi birçok pod, yakıt tankı ve elektronik sistemlerini gövde içerisinde barındıracak.

 
Haber Tarihi: 19 Mayıs 2017, 15:20
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Ugur

EE videosu yayinlandi diyorsunuz, bari linkide buraya koysaydiniz. Sonra buda bizim yerli arabaya donmesin?? :)

Cevapla

silocanabi

araba deyip duruyosunuz. niye yapalim? biraz mantikli dusunun, eski teknoloji,full uretim oldukca pahali. parca ve uretim tesislerini ulkemizde kuran gelistiren sirketlere vergi indirimi ve gibi kolayliklar saglansin. bu zaten yapiliyor. ucaga gelince, hali hazirda ekonomik problemler yasayan sirketler var. onlardan biri alinir,gelistirilir. bilgi ve birikim satin alma oldukca yaygindir sirket alim satimlarinda. buzamana kadar her seferinde bu ulkeyi yukseltecek cag atalatacak muhendisleri bir ucaga koyup ucagi dusurttuk. yada gerici dedik.akil hastanesinde en akilli, en deli olarak bilinendir

Cevapla

vatandaş

Bu tip haberler ciddi bir şekilde yazılmalı.. Bir kişiden biraz bilgi bulup hemen gazetede yayınlanmamalı.. İşi yapıp bitirdikten sonra işin gösterilmesi daha iyi olur. Zira böyle tarz bir haberin zararı faydasından daha fazla oluyor..

Cevapla

ömer cihan

macar urban usta surları yıkan ve delan top u döktü,İstanbulun fethinde önemli katkıları oldu.şu an kim bize yardım ederse etsin savaş uçağımız olacak.milleti veya milliyeti mühüm değil.

Cevapla

Son Turan Fedaisi

Türkiyede daha önce uçak yapılmadı demek Atatürke hakaret olur! Zira Atatürkün zamanında uçak ürettiğimiz belgelenmiştir hatta kendimiz üretiyorduk.Yani İngiliz kafirlerinden yardım almıyorduk!

Cevapla

ayhan sırma

İnşallah ömrüm bu uçağımızı görmeye yeter bitip envanterde görsem ölsem de gam yemem

Cevapla

S.Mustafa

Kesinlikle dingiltere ile yapılması gerekli bir proje.. bir çok insanımız karşı cıkıyor ama yazılımında donanımına zaten bizim olan bir proje. onların derdi biz sizle ortak olduk destek sağladık 3-5 tanede bize verin diyecekler.. dingiltere türkiye'nin askeri alandaki atılımının farkında.. bu uçağın F-35 gibi olmayacağını biliyorlar.. üretilen tüm sistemlerin olduğundan fazla iyi olduğunu biliyorlar.. ufak bir örnek pakistandaki bora ihalesi.. kesinlikle yabancı bir el değmesi gerekli.. mühendisinden,teknikerine kalite için önem arzeden bir konudur..

Cevapla

Hy-hy

Adını tam yazamamışsınız ben yazayım '' Devrim-Altay TFX Delta kanat çift motor dizel(şaka-şaka) pancar motorlu''işin içinde inciliz uşakları vardır.Değil 10 milyar dolar 100 milyar dolar harcasınız bile ne f-22 nede pakfa t-50 ile kapışabilir.2023 te sadece uçar.Bu kadarını biz zaten yapıyorduk.MOTOR----MOTOR-----sorun motor,yazılım ve aviyoniklerde bu teknolojide bize verilmez.f-35 gibi olur.Oçan tabut şimdiden hayırlı olsun.

Cevapla

Riza

Neresi yerli tekerimi vites kolumu.insanlarla dalga gecmeyin ayip ya.daha araba yapamamis ucak yapicakmis.tankin motoru alman kaporta turk oda isciligi.bu kadar sahtekar bi parti hic gorulmedi.akp alenen kalpazanlik partisi

Cevapla

ismail

bu ülkde kolay para kazanmayi tercih eden sözde vatansever isadamlari oldugu müddetce yerlisini düsünmek hayal varsin yabanci markalara bayilik yapsinlar

Cevapla

Murat

Ulkede motorunu yada yazılımını yaptigimiz bir şey söyleyin size inanayim.

Cevapla

Prof1

Haçlı uçağı deği müslüman uçak isteriz...

Cevapla

DeliSüleyman

O da olacak inşallah

Cevapla

Murat

bu ülkenin süper lig oyuncuları,tüsiad üyleri,müsiad üyerli sesleniyorum,Reisin dilinde tüy bitti.yerli marka teknoloji,sanayi ürünleri,motor,otomobil,uçak yapalım diye.gücü,kabiliyeti yetipde bu taşın altına elini sokmayan kim varsa canı cehenneme.bu ülkenin kaymağını biz değil siz kalburüstü olanlar yiyorsunuz.

Cevapla

murat

Reis çokça derki ''aynası iştir kişinin lafa bakılmaz.''bu hükümetin inşaat işleri hariç hiçbir dünyada bizi ilk 10 a sokmaya aday işlerine güvenmiyorum.hepsi hava civa.yerli uçakmış.daha yerli su motorun,traktörün,mobiletin yok.MOTOR yok.neyin uçağında bahsediyorsun.

Cevapla

Murat

önce YERLİ MARKA OTOMOBİL sözünüzü tutun.araba yapamayan devlet uçakmı yapıyormuş.:)hani Türk milleti için mangalda lafta kül bırakmayanlar varya sadece otomobil sözlerinden dolayı bu milletler 5 senedir dalga geçiyor.inanmayan Fikri IŞIK ın 2014-2015-2016 daki röportajlarını okusun,dinlesin.

Cevapla

Yusuf Kamil

Haçlılarla , dış güçlerin yardımı ile yapılacak Milli Uçak. Ne kadar sevinsek yeridir.

Cevapla

Soner

Yerli ve Milli otomobil üretecektik 10 yil oldu Nerde? Kim kullaniyor? Korkmayin 2019 secimlerinde piyasaya cikar oylari toplar tekrar garaja cekilir.

Cevapla

Soner

Ülke prototyp cöpluyune döndu ülke daha kapattiginiz tank fabrikasini bile tekrar acamamisken ucak üretecegiz masali kimse yemez.

Cevapla

Nuhbey

İngilize guven olmaz kardeşler.

Cevapla

hamido

Bu işbirliği fazla uzatmadan, Türkiye tekbaşına kendi uçağını kendisi yapmalı. ıngiliz e güvenilmez

Cevapla

Lütfi

İngilizlerle bu iş yürümez.Olsa bile zamanında bitmez.Mantıken İngilizler kendilerine hiç rakip üstünlüğü kabul etmezler.Tamamen Milli olmalı.Bizim teknolojimizi çaldırmaya gerek yok.

Cevapla

Rabia Zafer

Yüzde yüz kendimiz yapsaydık, çok daha iyi olurdu.

Cevapla

abdulhamit han tam bir can...

şu yazida ki bilgilerin gizli olmasi gerekmezmi neymiş efendim düsman füzesi tf-x uçagimizi goremeyecekmiş şoyle olacakmis boyle olacakmis elin gavuru sana göre savunma sistemi geliştirir yazin yazin en gizli kodlarinida paylaşin haa bide ingilizle berabere yapilan uçak insalllah bizi yari yolda birakmaz

Cevapla

Sözügüzel

İngiliz keşfetmesini karistirmasaniz olmuyormu çünkü onlara güven olmaz

Cevapla