Uluslararası ajanslar ‘Son dakika’ olarak geçti… Türkiye sınırına en yakın… İlk kez fotoğraflandı!

YPG’lilerin barındığı Menbic’e giden ilk Rus yardım konvoyu görüntülendi. ABD zırhlı araçları ise sürekli hareket halinde… Türkiye, El Bab’a zırhlı araç ve asker takviyesi gönderdi.

Uluslararası ajanslar ‘Son dakika’ olarak geçti… Türkiye sınırına en yakın… İlk kez fotoğraflandı!
Eklenme: 08 Mart 2017, 11:03

Suriye'nin kuzeyinde küçük bir ilçe olan ve Türkiye sınırına 21 kilometre mesafede bulunan Menbic, bir anda tüm aktörlerin odak noktasına yerleşti. PKK’nın Suriye uzantısı YPG’nin ilçeyi terk etmemesi üzerine Türkiye operasyona başlayacağını ilan etti. Bunun üzerine hem ABD hem de Rusya Menbic’te YPG’ye kalkan oldu.

Menbic’e yardım götüren Rus konvoyu ilk kez fotoğraflandı. İlçe ve çevresinde aynı zamanda ABD konvoyları da sürekli hareket halinde…

Son paylaşılan videoda askeri konvoyun geçişini gösteren videoda Menbic Suriyeli aktivistler tarafındna yeni Teksas olarak tanımlandı. İngiliz The Times gazetesi dünkü haberinde ABD ve Rusya’nın birlikte devriye gezidiğini sayfalarına taşımıştı.

TÜRK KONVOYU EL BAB YOLUNDA

Menbic’in güney batısındaki El Bab’a ise Türkiye yeni bir askeri konvoy gönderdi. Konvoyun fotoğraflarını Reuters haber ajansı servis etti.

TÜM DENGELER DEĞİŞTİ

Türkiye'nin sınır ötesi Fırat Kalkanı Harekâtı ile El Bab'ta 13  Şubat’ta DAEŞ'in kökünü kazıması, bölgede kimsenin hayal bile edemeyeceği gelişmelere yol açtı.

Ankara'dan peş peşe yapılan bir sonraki hedefin terör örgütü PKK'nın Suriye kolu YPG'nin kontrolündeki Menbic olacağı açıklamaları, tüm dengelerin değişmesine neden oldu.

Önce bölgede ABD zırhlı araçları fotoğraflandı, ardından YPG ani bir manevrayla Menbic'in batısındaki köyleri Suriye rejimine bıraktığını duyurdu.

HEM ABD HEM DE RUSYA BÖLGEDE

Türk özel kuvvetleriyle araya tampon bölge oluşturmak için atılan bu adımdan sonra hem Rusya hem de ABD Menbic'te birlikte devriye gezmeye başladı.

ABD Savunma Bakanlığı Pentagon ise, önceki gece yaptığı açıklamada Menbic'te durumun oldukça karmaşık bir hal aldığını belirterek, bölge için caydırıcı ve güvence verici yeni bir askeri misyon başlattığını açıkladı.

Pentagon Sözcüsü Yüzbaşı Jeff Davis, düzenlediği basın toplantısında, "Tarafların DAEŞ haricindeki gruplara saldırmalarını caydırmak amacıyla koalisyonun bir parçası olan ABD güçlerini konuşlandırarak, gözle görülür bazı adımlar atıyoruz" dedi.

Sözcü Davis, bunun ABD güçleri için yeni bir misyon olduğuna da dikkat çekti ve şunları söyledi:

"Bu yeni bir adım. İlk kez böyle bir yapıyoruz ve Menbic'ten düşmanın temizlendiğini ortaya koymak amacıyla gözle görülür bir sembol olarak kendimizi oraya yerleştiriyoruz... Başkalarının 'kurtarmak' amacıyla buraya girmesine hiç gerek yok."

 

ABD'nin Suriye'nin kuzeyinde 500'den fazla askeri olduğu biliniyor.

 

 
Haber Tarihi: 08 Mart 2017, 11:03
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Selcuk

Ser odaklari toplanmis yalanlari dizdirmis.Allah buyuk defolup gideceksiniz ordan.Rabbim Mehmetciklerimizi korusun onlara yardim eylesin insaAllah....

Cevapla

safayn

Sizin ne işiniz var oralarda. Lejyon bozuntusu utanmazlar. Bu soruya makul bi cevap verin. Dünyanın jn.darmasıymış ...tlar.

Cevapla

Vatan sever

Çok merak ediyorum. Biz biz olup ÖSO yla menbiçe girsek acaba Amerikan ve Rus askerleri bize ates acarlarmi. O sıkar diye düşünüyorum.....biraz cesaretli olup kendimize güvenelim. Kimse bize ypg ve pyd haricinde ates acamaz orada. Yanliz bizi korkutacaklarini zannediyorlar.... Hem Menbiç hemde Afrine ayni anda hücuma geçsek bizi kim durdurabilir....Allahin izniyle hiç kimse. Onlarinda hayalleri bozulur. Ne kadar ciddi ve kararli oldugumuzu dünyaya göstermemiz lazimki bizi ciddiye alsinlar. Kazamiz mübarek olsun....Allah yâr ve yardimcimiz olsun....

Cevapla

Levent 15

ABD AKBABASI İLE RUS AYISININ ARASINDA KALDIK!RABBIM İNŞALLAH BİR ÇIKIŞ KAPISI GOSTERECEKTIR!

Cevapla

Yasin

Ne oldu Abd kadim dostdu Rusyada kanka olmuştu bize? Uyuyun ey millet uyuyun ey hükumet siz islam birliğine lider olup kurmadıkça daha çok sırtımızdan vuracaklar halen daha anlayamadınızmı? Erbakan hocamın D8 projesini ne zaman anlayacaksınız ne zaman narkozdan uyanacaksınız! Biz Osmanlı torunuyuz banane Amerikadan banane Rusyadan diyeceksin bu konuda ve inanın 80 milyona yakın bu millet ejdadını yeniden ayağa kaldiracaktır!

Cevapla

hayri şahin

bu örgütlerin sahipleri teker teker ortaya çıkıyor yarın bunlar deaş .a da kalkan olursalar hiç şaşırmayın.bunların pilanları terör örgütleri ile mücadele ediyor bahanesi ile bölge ülkelerini prçalayıp yıkmak şehir devletleri kurup yönetmek

Cevapla

Alparslan

Bizde menbice turkiye sinirindan dalalim ne var yani tum sinira tampon uygulayacak degillerya ilk buldugumuz delikten girerek yildirim harekati ile ypg yi supurelim bir iki gunde

Cevapla

Baybars

Menbice operasyon baslatmadan önce afrini alalim ozaman menbicden cekilmek zorunda kalacaklar

Cevapla

isüzgen

bu abd oyunu bize attığı bir başkka kazık yetti artk hükümet daha ne kadar kazık yiyeceksiniz bu gavurdan

Cevapla

alparslan

Bu Sözcü Davis'de biri Irak'ıda kurtardıklarını hatırlatsın.Başkalarını kurtarmak amacıyla buraya girmesine gerek yok diyor bide alçak. Zaten bu alçaklar ordan çekilse sorunda kalmayacak

Cevapla

HKN

Gideceğin hedefi gizli tutmak gerekirdi...

Cevapla

Halis

Dun gece yarisi Polat Alemdar ve ekibi sizma yaparak, 45 Amerikan , 78 rus askerini öldurup bir o kadar esir alarak sağ salim ustlerine döndüler..Mematinin 15 amerikan apaçi helikopterini imha ettiği bildirildi.. Yahu ne zaman gerçeklerle yuzyuze geleceğiz. Adamlar bizi takmiyor..Bu hataya nasil düştük. Hani ilişkiler iyi idi.. Hani ruslar dostumuz, Trump adamimizdi.. Başimiza ne geldiyse yanliş politikadan geldi.. Devletin menfaati onemli... El Nusraymiş, Ağra al Şam miş. İşitmiş. Allah hepsinin belasini versin. Allah bize yardim etsin..

Cevapla

abdullah said

kıyamet kopana kadar buradayız biiznillah.. ne kadar kalacaksınız bakalım köpeklerinizi korumak için.. bizim sabrımıza sizin paranız yetmez.. cehennem olup gideceksiniz.. topsuz tüfeksiz müslümanlara kalacak yine oralar. siz kendi ülkelerinizin tapusunu düşünün.. evleriniz içten parçalanmış menfaat toplumu olmuşsunuz.. sizi bitirmek için bir kibrit çakmak yetecek..

Cevapla

kübragül

o başkası dediğin biz TÜRKLERİZ ....geri zekalı sizin orada ne işiniz var

Cevapla