İMSAK 03:36 GÜNEŞ 05:30 ÖĞLE 13:08
İKİNDİ 17:04 AKŞAM 20:33 YATSI 22:18
İstanbul Oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de farz kılındı.

Ülkücü ve Milli Görüş tabanı da ‘evet’ diyor

Saadet Partisi yönetiminin anayasa referandumunda ‘hayır’ görüşünü açıklamasının aksine Milli Görüş tabanı ‘evet’ten yana tavır alırken, Akşener taraftarlarının ‘hayır’ kampanyalarına karşı eski Ülkücülerin de referandumda Bahçeli’yi destekleyerek ‘evet’ diyecekleri ortaya çıktı.

Ülkücü ve Milli Görüş tabanı da ‘evet’ diyor
Eklenme: 14 Şubat 2017, 10:05

Akit’e konuşan Ülkücü ve Milli Görüşçü camianın önde gelen isimleri, her iki tabanın seçmenlerinin 16 Nisan’da yapılacak olan anayasa referandumunda ‘evet’ diyeceklerini açıkladılar. İşte o görüşler... 

AKIL VE MANTIK ‘EVET’ DİYOR

Türkeş’in yakın çalışma arkadaşı ve milliyetçi camianın önemli isimlerinden Prof. Dr. Turan Güven: “Ülkücü tabanda, dünya yansa bir çöpü dahi yanmayacak fanatik bazı tipler var ve bu tipler ‘hayır’ diyor. Bu tipler, Erdoğan düşmanlığı nedeniyle ‘hayır’ diyor fakat bu ülkesini, vatanını, geleceğini düşünen ülkücüler ‘evet’ diyorlar. Ülkem, milletim, devletim ve mensubu olmaktan şeref duyduğum İslam ümmeti için hayırlı işler yapan herkesin arkasındayım. Ülkemin meselelerine her türlü önyargılardan uzak, akılcı ve bilimsel bir açıdan bakmak istiyorum. Yüzde 92 ile kabul edilen darbe Anayasasına ‘hayır’ demiştim. Bugün de referanduma sunulan bir Anayasa var... Darbecilerin yaptığı Anayasanın son tortuları 36 yıl sonra temizlenirken, Türkiye bir sistem değişikliğine gitmektedir. Ben bu referandumda ‘evet’ diyeceğim.”

TAPINAKÇILARLA BİR OLMAYIZ

Ülkücü Doç. Dr. Veysi Erken: “Eğer bir kişi gerçekten bir ülkücü ise referandumda kesinlikle ‘hayır’ diyemez. Bu ülkenin insanını, bu gönül coğrafyamızın insanını seven ve hatta kendisini ülkücü olarak tanımlayan hiç kimse tapınacakçılarla bir olup ‘hayır’ diyemezler. Daha önce ifade ettiğim gibi benim kanaatim Anayasanın tamamen değiştirilmesi yönündedir. Mevcut Anayasa Türkiye’nin gelişmesi önünde bir engeldir. Yapılmak istenen değişiklikler sadece mevcut durumdan daha iyidir. Bunu müzmin muhaliflerle de konuştum. Maalesef şahısların düşmanlığı üzerinde muhaliflik yapıyorlar. ‘Hayır’ için milletin karşısına bir ‘şer’ ittifakı kurulmuş.”

BAHÇELİ TEŞHİSİ KOYDU

Ülkücü işadamı Mahmut Göktürk: “Sayın Bahçeli, neden ‘evet’ denilmesi gerektiğini çok güzel ifade etmiştir. Bugüne kadar Türkiye’nin bir çok önemli siyasi lideri başkanlık sisteminden yana bir tavır ortaya koymuştur. Türkiye’yi 15 senedir yöneten siyasi kadro, ülkemizin geleceği bakımından yeni anayasa değişikliyle başkanlık sistemini uygun görmüştür ve bizler de 16 Nisan’da ‘evet’ oyumuzu kullanacağız.”

GURBETÇİ DESTEĞİ

Uzun yıllardır Almanya’da yaşayan eski IGMG Genel Başkanı Ali Yüksel: “Benim Almanya’da görüştüğüm, sohbet ettiğim insanlar referandumda ‘evet’ diyeceklerini ifade ediyorlar. ‘Evet’ diyeceklerini ifade eden Milli Görüş mensupları, ‘Türkiye’nin ivedilikle darbe anayasasından kurtulması gerekiyor. Eksiklikleri olsa bile yeni anayasanın eski darbe anayasasından daha iyi olacaktır ve bu nedenle evet diyoruz’ şeklinde görüşler ifade ediyorlar. Avrupa’da yaşayan ve sağduyulu hareket eden Müslümanlar, referandumda mutlaka ‘evet’ diyeceklerdir.”

CHP VE HDP’LİLER BÖLÜYOR

IGMG Kadın Kolları Kurucu Başkanı ve UETD Genel Başkan Danışmanı Güleser Topuz: “CHP’li ve HDP’liler, Sayın Karamollaoğlu’nun anayasa değişikliği teklifinin referanduma sunulması durumunda parti olarak ‘hayır’ oyu kullanacaklarına dair sözlerinden cesaret alarak Avrupa’daki Milli Görüş tabanını etkilemeye ve hatta tabanı ‘hayır’ cephesinde kutuplaştırmaya çalışıyor. Avrupa’da yaşayan Milli Görüşçüler, ‘Milli Görüş’ün 40 yıllık Türkiye hayallerini, rüyalarını Tayyip Erdoğan ve AK Parti gerçekleştirmiştir. Bizim hayallerimizi gerçekleştiren Tayyip Erdoğan’ın gösterdiği yoldan gitmek bizim görevimizdir’ diyorlar. Allah’ın izniyle Milli Görüş tabanı oylarına sahip çıkarak referandumda ‘evet’ diyecektir.”

DÜŞMANLIK YAPIYORLAR

Almanya’da yaşayan gazeteci, yazar Hayrettin Özcan: “Almanya’da yaşayan hem Ülkücü tabanı hem de Milli Görüşçü tabanı etkilemeye çalışan ve bu yönde çalışmalar yapan, yıllardır fanatik Devlet Bahçeli ve Tayyip Erdoğan düşmanlığı yapan küçük bir kesim var. Bu kesim teşkilatların etrafında ‘hayır’ oyu toplamak için çalışmalar yapsa da hem gerçek Ülkücü taban ve hem de Milli Görüş tabanı referandumda ‘evet’ diyecektir. Bizim gözlemlerimiz ve şahit olduğumuz söylemler bu yöndedir.”

 

Yeni Akit Gazetesi

 
Haber Tarihi: 14 Şubat 2017, 10:05
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Yusuf Akkuş

Sayın Akit yetkilileri, Yorum yapanların bir çoğu net olarak belli ki FETÖ cü! Çeşitli kimlikler altında yaptığınız haberleri FETÖ cü itler sabote ediyorlar ve siz de buna müsaade ediyorsunuz.

Cevapla

Mhp

Önümüzdeki 2 hafta icinde Daha cok sasiracaksiniz. Mhp de istifalar geliyor. Mhp de Bundan sonra Evet cikmaz. Karar kesin.

Cevapla

Mhp Avrupa.

Bir arkadasimiz Mhp li oldugunu ve Almanyada Mhp Evet verecegini söylüyor. Nerden duymus arkadas??? Mhp Almanya Hollanda belcika ve fransa kararlarini Gecen hafta Mhp gebel baskan yardimcisina belirtti. Bizim oylarimiz Hayir ve önderimiz meral aksereri destekliyoruz. Tesekkürler. Taban su an 85 Hayir. 5 Evet 10 Kararsiz. Bilginiz olsun diye söylüyorum.

Cevapla

Kara

Milli görüs Hayir. Diyor ... . Sadet te Hayir diyor. Mhp Hayir diyor. Chp Hayir diyor. Kürt Kardeslerim de Hayir diyor. Bahceli Evet verir. Pkk Evet verir Fetö zaten Evet icin darbeye giristi. Cumhuriyete karsiydi. Öcalan zaten Evet dedigini bilmeyen kalmadi. DEAS Ne verecek diyen varsa Bir tiplerine Bakin. Cumhuriyetciye benzeyen Bir tip mi görüyorsunuz Yoksa Tarikat tipimi var. Karar sizin. Onlar ve Akit te yorum yapan Bazi Arkadaslar da Bu tarikatlar gibi halifelik istemiyormusunuz beyler. Cikin artik ortaya. Korkmayin ya. Bilmiyormuyuz Sanki. Sahibinizin Bir tipine baksaniz Anlatmaya Bir sey kalmaz. Selamunaleykum

Cevapla

Esnaf kan agliyor.

Evet verenlerin Bazilari vatan dan bahsediyorlar. Bu Arkadaslar hic birsey anlamamislar galiba?? Bir bak etrafina vatanin Ne halde. Mehmetcik Suriyede savasiyor. Suriyeliler elini kolunu sallayarak ülkemizde göt gezdiriyorlar. Dükkan aliyorlar vergi vermiyorlar. 3.5 milyon oldular 5 sene sonra 6 milyon olucaklar. Masallah köpekler gibi doguruyorlar. Vatandaslik veriyoruz. Kendi Milletimiz parasizliktan kiriliyor borc ödemekten bikmis. Mallarimizi satamiyoruz Esnaf kan agliyo. Iflas eden edene. Bazi arkadaslarda VATANIM. Icin Evet verecegim dedigi halde. O kadar kiziyorumki kafayi yiyorum. Ya Sen Nerde yasiyorsun Kardesim. Ya cahilce oyunu kullaniyorsunuz ya da Iran Suriye ye özeniyorsunuz. Anlamis degilim. 50 senedir esnafiz. 2000 senesinde 5 dükkanimiz vardi. Su an elimizde 1 tane kaldi Oda yürümüyor. Kapatsak Ne yapacagimizi Bilmiyoruz. Bana Evet demeyin. Akp ye oy verdikte Ne oldu. Vatan sever dedik vatani maf etti.

Cevapla

Muho

yalansa, kim ölmüş yalandan

Cevapla

Hayir ver arkadas.

Evet diye bagirmayim beyler. Neden Evet verecegini anlat utanmiyorsan. Reis icinmi. ??? Reis gidici!!! Economi icinmi??? Sehitlerimiz icinmi??? Suriyelere vatandaslik veriyoruz Onun icinmi?? Ne onu anlat Sen bana. Ben Hayir verecegim. Tek Adam regimine karsi oldugum icin. ÖZGÜRLÜGÜMÜZ icin Hayir diyorum. Cocuklarimizin gelecegi icin Hayir diyorum.

Cevapla

Bozkurt.

Yuh be. Haberin ... Bir bak. Bir milliyetci olarak sasirdim. Mhp 90 kesin Hayir diyor. 10 da Kararsiz beyler Evet degil. Bahceli yalan oyumu veririm dediyse verir o Evet diyecektir. O da size Yeter.

Cevapla

Mhp

Baska haberleride Bir izle Akit arkadas. Mhp 90 Hayir diyor diye cumhurbaskani bile panlikte bahceliyi cagirip duruyor. :)))). Dogru haberi almak Isterseniz Bir de Sözcüye Bir göz gezdirin. Okumayin Ha. Göz gezdirin. Hani bilginiz olsun diye söylüyorum. Ben Hayir cikacagini adim gibi eminim. Hayir

Cevapla

Mhp

Habere bak. Valla güluyorum. Bahceli panik halinde. Baskan panlikte Mhp 90 Hayir diyor. Eller ayaklar karisti. Bizim haber verebilmek icin ağzını yirtiyor.

Cevapla

çaplı

buraya bir solcu ben milliyetçiyim hayır diyeceğim deyebilir bu algılar çaresiz ve zavallı kişilerin kendini avutmasıdır şunu hayırcılar bilseler iyi olur bu millet şeytanla arkadaş olmaz hakka giden yol evetten geçer.biz hak için evet deriz

Cevapla

hamhumşaralop

Yıllardır yerin dibine soktuğunuz ülkücü camia ve haberlerinizde yer vermediğiniz Saadet Partisi referandum öncesi ne hikmetse birden bire can simidi gibi ortaya çıkarılarak pohpohlanmaya başlandı Akit ve yandaş medya tarafından.Benim görüştüğüm konuştuğum fikir teatisinde bulunduğum hiçbir ülkücü bu referandumda evet oyu kullanacağını ifade etmiyor.Sizin gibi evet oyu verecek birkaç eski MHP.liyi tutup da “partinin alayı evet diyecek” şeklinde böyle haber yapıp algı oluşturmaya teşebbüs etmeniz bir panik göstergesi olmasın sakın?

Cevapla

kerim

Ben de yıllardır AK Parti kadrolarında görev aldım, çalıştım. Hatta yöneticilik yaptım. Halen daha yönetim kurulu üyesiyim ama Hayır oyu vereceğim. Bir çok Ak Partili teşkilat mensubu arkadaşımda Hayır oyu verecek. Saadetin Tamamı evet desene ne olur? 0,7 ! bunu haber yapmak bile saçma. sonucu etki edecek hiç bir durumları yok. Sonucu Ak Partiye oy vermiş ama bu sefer HAYIR diyecekler belirleyecek.

Cevapla

Abdullah

Avrupada MHP ve MILLI GÖRÜŞ evet diyormuş siz bırakın avrupayı türkiyede dahi MHPnin yarısı hayır diyor! IGMG nin nerde eski görevlisi var zamanında Ak Partiye geçmiş gidip onlara soruyorsunuz Merkezimiz Kölnde gidin yonetime sorun bakalım ne diyormuşuz

Cevapla

orhan

Avrupada yaşayan milli görūşcū olarak hayır diyecegim nedeni ise sayın cumhurbaşkanımız her istedigini yapa biliyor kanunları çıkartabiliyor her şey istedigi gibi oluyor tamam abd ile anlaşmalar incirligin hala kapatılmaması onun için hayır diyecegim saygılar.

Cevapla

osman

Bizde ülkücüyüz lakin sonuna kadar Hayır diyeceğiz. Zaten bahçeli partideki ağırlığını ve meşruiyetini kaybetti.

Cevapla

Kurt Adam

Hangi Ulkucu (vatinini seven ve akli basinda olan) evet diyecekmis ??????? Gercekten , ben daha 1 tane ulkucu gormedim , evet diyecek , gercekten 1 tane bile yok ama cok AKP li gordum hayir diyecek. Size yalan helal anlasilan , Allah korkusuda yok sizde cakma muslumanlar ... Yeterki yukaridakilerin ellerini / ayaklarini opersiniz ve Allaha hizmet etiniz sanarsiniz ...

Cevapla

Melikşah

Saadet Partisi içinde DSP den gelme bazı seçmenler var.Bunlar Hayır oyu verecekler.Sebeb ise vatan veya din değil sadece tayyip düşmanlığı gözlerini kör etmiş.

Cevapla

Gürkan

Buradan şunu mu anlıyoruz. Milli görüşün tavanı tabanına ihanet ediyor.

Cevapla

ersan

Milliyetciligi ayaklar altina alan birisine evet oyu vermem

Cevapla

aristotales_ee

Eski Milli görüş ülerin hepsi evet diyo Hükümetin

Cevapla

mehmet nur

ben milli görüş kökenli birisi olarak şu anki saadet yöneticilerine kızamıyorum sadece acıyorum

Cevapla

memoli

Ben burdan hayircilara sesleniyorum, madem hayir cikacak ozaman bir sorun ariza yok demekki, peki neden bukadar yirtiniyorsunuz

Cevapla

mehdi emir

bize sordular ben almanyada yasiyorum nordhein westfallendeyim biz milli gorus olarak evet diyoruz burada ülkü ocaklari basknimla surekli görüsüyoruz onlarda hayir diyor almanyada hangi oyun cikacagi zaten belli diger secimlerdeki katilima ve ak parti oylarini incelerseniz kimin kimin kandirmadigini görürsünüz

Cevapla

Cemcan

Burda akpliyim mhp liyim ayağına yatanların hepsi fetöcü propaganda yapıyorlar akıllarınca siz seversiniz gerçi münafıklığı ondanmis gibi görünüp arkadan vurmayı

Cevapla

Ali

Bunlar kim:) evet diyen mhpli de saadetli de görmedim, hayır diyen onlarca akpartili gördüm. Yalan haramdır. Yalansız da fikrinizi savunabilmelisiniz. ...islama hizmet edilemez.

Cevapla

Hasan YILMAZ

Ülkücü tabanı ne kadar tanıdığınız belli! Hangi ülkücü milliyetçiliği ayaklarının altına alana Evet diyecekmiş,şaşarım.

Cevapla

Ali bulut

almanyaya gelin ve igmg camilerini gezin hayir diyen maksimum yüzde 20 cikmaz,avrupada akpartinin oylarina bakarsaniz bunu görürsünüz bazilari yanindakilere falan sormusmus herhalde sp yönetimindeki arkadaslara sormustur sunu bilin igmgcilerin büyük cogunlugu icin sp hicbir sey ifade etmiyor artik

Cevapla

Ali bulut

suna emin olunki igmg camiasinin büyük cogunlugu saadet partisini artik kendi partisi olarak görmüyor akparti olmasa dahi en az yarisi baska parti arar

Cevapla

Bozoklu

Yaşım 45.kemdimi bildim bileli ulkucuyum ama bu soylediginiz isimlerin mhp icinde bu kadar guclu oldugunu ilkkez duydum.birakin bu isleri artik.gercek neyse onu yazin.%80 dolayinda HAYIR var ulkucu tabanda su an icin.hic bir mhp kurmayinin net aciklamasi yok.nasil ikna edecekler tabani bende merak ediyorum

Cevapla