Türkiye'nin 5 babayiğidi çalışmalara başlıyor

Yerli otomobili üretecek 5 firma kendilerine verilen prototip geliştirme ve üretim süresinin kısa olması sebebiyle üretim çalışmalarına hemen başlayacak.

06 Kasım 2017 Pazartesi 10:53
Türkiye'nin 5 babayiğidi çalışmalara başlıyor

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın girişimleriyle yerli otomobil için büyük bir adım atıldı. Türkiye’nin otomobilini üretecek olan 5 firma olan Anadolu Grup, BMC Otomotiv, Kıraça Grubu, Zorlu Grubu ve Turkcell yetkilileri öncelikli olarak aralarında projeyi yürütecek bir liderin belirlenmesi ve bu kişinin kuracağı ekiplerin hızla çalışmalara başlaması gerektiğini belirtiliyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 'babayiğitler' olarak tanımadığı 5 şirket, yerli otomobilin yüzde 100 elektrikli olması konusunda hemfikir. Babayiğitler devletten ise bu konuda ciddi destek bekliyor.

PROJE KISA SÜREDE TAMAMLANACAK

Öncelikli olarak yerli otomobilin üretimini gerçekleştirecek olan 5 şirket, prototipin 2019’a, seri üretimin ise 2021 yılına yetişmesi için bugünden itibaren çalışmalara başlayacak.

Çalışmaların ve görüşmelerin bir kısmının Ankara’da bir kısmının ise İstanbul’da yapılacağı edinilen bilgiler arasında. Görüşmelerde öncelikli olarak kurulacak ekipler ve görev dağılımı konusunda adımlar atılacağı belirtiliyor. Sanayi Bakanlığı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın görevlendireceği bir ekip projenin yakın takipçisi olacak.

5 BABAYİĞİTTEN 5 FARKLI SES ÇIKMAMALI

Görüşmelerde üzerinde durulması gereken en önemli konu 5 babayiğitten 5 farklı ses çıkmaması olacak. Bunun için işin liderinin yani patronunun belirlenmesine öncelik verilecek.

Buna göre 2018’de ortak kurulacak şirketin bir lideri olacak ve bu liderin altındaki ekip belirlenince 5 babayiğidin tüm yetkiyi bu kişiye bırakacak. Şu an kulislerde bu iş için Karsan CEO’su Okan Baş ve Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkanı Bora Koçak öne çıkarken, yönetimde olmamasına rağmen Jan Nahum’un ismi de geçiyor.

KİMLERİN İSİMLERİ GEÇİYOR?

Kia, Citroen, Mazda gibi uluslararası otomotiv markalarının Türkiye’de genel müdürlüğü görevini yürüten Bora Koçak, 1 yılı aşkın bir süredir Anadolu Grubu’nda otomotiv grubunun başında görev yapıyor. Okan Baş ise uzun yıllar Tofaş’ta üst düzey yönetici olarak görev yaptı. Doblo projesinde yer alan, ardından Tofaş’a ve Fiat’a bugün rekorlar kırdıran Fiat Egea projesini yöneten Okan Baş, 1.5 yıldır Karsan’ın CEO’su olarak görev yapıyor.

3 GRUP ÖNE ÇIKIYOR

Yerli otomobilin üretiminde rol alacak 5 babayiğit şirketin arasında otomotiv üretim, satış ve pazarlama tecrübesi olan 3 grup öne çıkıyor. Türkiye’de Japon Honda ile ortak üretim yapmış, ardından Japon Isuzu ortaklığıyla üretim tecrübesini geliştirmiş olan Anadolu Grubu, yüzde 100 Türk markası olan Karsan çatısı altında hem ticari araç üreten hem de bünyesindeki Hexagon şirketiyle dünya çapında projeler geliştirip ihalelere giren Kıraça Holding ve Otomotiv üretiminde yılların tecrübesine sahip BMC bu konuda öne çıkan şirketler olarak dikkat çekiyor.

DEVLET DESTEĞİ BEKLENİYOR

5 babayiğit özellikle elektrik alanında devlet desteğine ihtiyaç duyuyor. Buna göre Türkiye’de hükümetin dünyadaki örnekleri gibi üretilen her bir elektrikli araç başına destek vermesi, ucuz finansman desteğinin sağlanması, Ar-Ge bedellerinin Sanayi Bakanlığı tarafından karşılanması, şarj istasyonları ile enerji altyapısı geliştirmelerinin planlanması ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun 2021 yılında çıkacak yerli otomobil için devreye girmesi beklentiler arasında.

Haber Tarihi: 06 Kasım 2017 Pazartesi 10:53
  • AtilaAtila17 gün önce
    Arge bedelini devlet karşılasın demek babayigitlik demek değil. Firsatciliktir...

Günün Karikatürü

Yeni Akit Gazetesi - Günün Karikatürü 23.11.2017