• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

TASD'ın yeni başkanı Süleyman Gürsoy oldu

Yeniakit Publisher
2016-09-26 20:13:00 -
TASD'ın yeni başkanı Süleyman Gürsoy oldu

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin (TASD) Olağan Genel Kurulu’nda Süleyman Gürsoy başkanlığa seçildi.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin (TASD) Olağan Genel Kurulu sona erdi. 

Başkanlığa Süleyman Gürsoy seçildi.

Gürsoy başkanlığında görev yapacak yeni TASD Yönetim Kurulu isimlerinide açıklarken, kurulda Muharrem Erdoğan, İmdat Çalışkan, Hüseyin Ata, Doğan Özünal, İsmail Topbaş, Ferzat Erdebil, Mehmet Özalp, Ferhat Tanrıverdi, Bekir Aydın, A. Sabur Endican, Hakem Gülşen, Gürsel Kahraman, Yusuf Dadaşoğlu, Attila Ülkümen, Umut Deveci, Cumali Çağlarer, Oktay Şamdanlı isimleri yer aldı. 

Türk ayakkabı endüstrisinin üretim, tasarım ve pazarlamada dünya devleri ile yarıştığını vurgulayan Gürsoy, hedeflerinin İhrcaat ile İthalat arasındaki makası kapatmak olduğunu ifade ederek, “Çin’in lider olduğu dünya ayakkabı üretiminde Türkiye yıllık 350 milyon çift ile 7. sırada yer alıyor. Türkiye olarak yılda yaklaşık 170 milyon çift ayakkabı ihracatı yapıyoruz. Bunun sonucunda geçen sene 672 milyon dolar ihracat yaptık dedi. 

Ocak-Ağustos arasında ihracatımızı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artışla 506 milyon dolara yükselttik diyen, Süleyman Gürsoy hedefimiz, yıl sonunda 800 milyon dolar çıtasını aşmak dedi. 
ÖNE ÇIKAN VİDEO

İşte Süleyman Gürsoy'un açıklamarı; 

Ayakkabı sanayi irili ufaklı 18 bin işletmesi, 280 bin çalışanıyla üretim yapan, Türkiye ekonomisi için yılda 8 milyar dolar civarında değer yaratan büyük bir sektör. Aileleriyle birlikte hesap ettiğimizde yaklaşık 2 milyon kişi ayakkabı sektöründen ekmeğini kazanıyor. Sektörümüz yıllık 500 milyon çift üretim kapasitesiyle Avrupa’da birinci, dünyada yedinci sırada bulunuyor. 2014 yılında 300 milyon çift olan fiili üretimimizi 2015’te 350 milyon çifte çıkardık.  Yılda yaklaşık 168 milyon çift ayakkabı ihraç ediyoruz. 

2016’nın 8 aylık bölümünde Türkiye’nin genel ihracatındaki gerilemeye rağmen sektörel ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artışla 505 milyon dolara yükseldi. 2016’nın tamamında bu rakamı 800 milyon doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.

Ağustos 2014’te ithal ayakkabıya getirilen ek vergi sayesinde ayakkabı İthalatında son iki yıldır gerileme söz konusu. 2016’nın ilk 7 ayında ithalatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,5 düşüşle 465 milyon dolara geriledi. İthalattaki bu düşüş eğilimin süreceğini ve ayakkabı dış ticaretinde 2016 sonu itibarıyla artıya geçeceğimizi öngörüyorum.

İthal ayakkabıya ek vergi sayesinde kapasite kullanımı yüzde 61’den yüzde 75’e çıktı

İthal ayakkabıya getirilen ek verginin kapasite kullanımımıza da pozitif yansımaları oldu. Yüzde 61’lere kadar gerileyen kapasite kullanım oranımızı yüzde 75’e çıkardık. 

Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını kutlayacağımız 2023’te sektörel ihracatımızı 2,5 milyar dolara ulaştırmak gibi iddialı bir hedefimiz var. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin yeni yönetimi olarak bu hedef doğrultusunda çalışmalarımızı azim ve kararlılıkla sürdüreceğiz.

Küresel ayakkabı üretiminde yedinci sırada olmamıza rağmen Türkiye’nin 117 milyar dolarlık dünya ayakkabı ticaretinden hak ettiği payı aldığını söylememiz mümkün değil. Pazardan orta ve uzun vadede daha fazla pay alabilmek, 2,5 milyar dolarlık ihracat hedefimizi tutturabilmek için tasarım odaklı ve markalı üretime ağırlık verirken sektörümüzün küresel piyasalarda daha etkin ve agresif tanıtımını yapmamız gerekiyor.

Endüstriyel üretime geçiş sürecini hızlandıracağız

19 Eylül’de yapılan genel kurulda üyelerimizin desteği ile TASD yönetimini devraldık. Önceki yönetimler tarafından tasarım ağırlıklı markalı üretim ve tanıtım noktasında ilgili bakanlıklarla başlatılan yakın işbirliğine yeni dönemde de devam edeceğiz. Diğer taraftan uluslararası piyasalarda rekabet gücümüzü arttırabilmemiz için KOBİ tarzı üretim modelinden endüstriyel üretime geçmemiz gerekiyor.  Endüstriyel üretime geçiş sürecini 2017’de hızlandırarak devam ettirmek istiyoruz.

Sektörümüzün uluslararası pazarlarda tanıtımına katkısı nedeniyle yurt içi ve yurt dışında düzenlenen fuarları çok önemsiyorum. Alanında Avrupa’nın ikinci büyük organizasyonu olan Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı’nın (AYMOD) üreticilerimizin yabancı alıcılarla bulaşmasında ve yeni trendleri takip etmemizde çok önemli rolü olduğuna inanıyorum.  Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği olarak 26-29 Eylül tarihleri arasında 56.sı düzenlenecek Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı’na desteğimizi yeni dönemde de sürdüreceğiz.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23