Suudi Arabistan ile Çin arasında yeni anlaşma

Suudi Arabistan ile Çin arasında yapılan görüşmeler sonucuiki ülke ortaklık ilişkilerinde yeni ilerlemeler kaydedilmesi için karar aldı.

Suudi Arabistan ile Çin arasında yeni anlaşma
Eklenme: 18 Mart 2017, 11:42

Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping, resmî ziyaret için Çin'de bulunan Suudi Arabistan Kralı Selman bin-Abdülaziz'le başkent Beijing'de bir araya geldi.

Suudi Arabistan'ın "2030 Vizyonu" ile Çin'in Bir Kuşak-Bir Yol girişimi başta olmak üzere farklı konuların ele alındığı görüşmede, iki lider, ikili ilişkiler ve ortak çıkarlarla ilgili fikir alışverişinde de bulundu.

Suudi Arabistan'ın 2030 Vizyonu'na destek verdiklerine dikkat çeken Xi Jinping, bu ülkenin Bir Kuşak-Bir Yol'un inşasına katılımını da olumlu karşıladıklarını ifade etti. Cumhurbaşkanı Xi, Suudi Arabistan'la enerji, telekomünikasyon, havacılık, finans, kültür ve güvenlik alanlarındaki işbirliğini güçlendirmeye devam edeceklerini vurguladı.

Çin'in Ortadoğu'daki meselelere dönük tutumunu yineleyen Xi Jinping, anlaşmazlıkların, egemenliğe saygı ve iç işlerine karışmama ilkeleri temelinde siyasi yollardan çözülmesini, BM'nin merkezi rolünün geliştirilmesini istediklerini söyledi. Suudi Arabistan Kralı Selman, Tek Çin politikasına destek verdiklerini, Çin'le ekonomi, yatırım, finans ve enerji alanlarındaki işbirliğini yoğunlaştırmaya hazır olduklarını kaydetti.

Kral Selman, terör tehdidine karşı başta Çin olmak üzere uluslararası toplumla birlikte mücadele edeceklerine dikkat çekti. Çin'in Ortadoğu'daki sorunlarda daha büyük rol üstlenmesini istediklerini de ifade eden Suudi lider, bölge ve dünyada barış, güvenlik ve refahı Çin'le birlikte koruyacaklarını sözlerine ekledi.

İki lider, ayrıca daha sonra düzenlenen törende, ekonomi, enerji, endüstriyel kapasite, kültür, bilim ve teknoloji alanlarında toplam 65 milyar dolar değerindeki 35 projeyi kapsayan 14 anlaşmanın imzasına tanıklık etti.

 
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

prens

abd'ye alternatif bi ülkeye yaslanması gerekiyorki türkiye hafif kalıyor, türkiye kendi içindeki kahbeletle uğraşamıyorki arabistana arka çıksın, çin bulunduğumuz dönemin en güçlü devleti ve amerikayı bitirebilecek tek devlet çok yerinde bi karar vermiş sayın kralımız !;

Cevapla

Hiram Abas

Ailemizde suud ailesinden damat var, ama ne Şam'ın şekeri, ne de Arab'ın yüzü.H.

Cevapla

hayrettin

Tayyip kadar basiniza tas dussun zil takip oynuyosuz isyapilmasin ekonomi bozulsun hainlik geri durmuyorsunuz allaha sukur turkiye iyi yolda dahada iyi olacak catlasanizda patlasanizda...

Cevapla

Ali

Müslümanlarıa zulmedenlerle deyil müslğman ülkelerle işbirliyi yapın.

Cevapla

Ali

Müslümanlarıa zulmedenlerle deyil müslğman ülkelerle işbirliyi yapın.

Cevapla

Feyyaz Bayrakçı

İslam birliği filan diyenler vardı? Ne oluyo ya, hani birlik oluyorduk? Çin ne iş hacı? Savurgan Araplar bile Türkiye'de yatırım yapmıyorsa Türkiye'de ekonomi pek parlak değil mi acaba?

Cevapla

Osman

.. Allahın bu araplara bahşettiği petrol gelirlerini gavura peşkeş çektiği sürece bu araplar ihya olmaz...

Cevapla

sakin

Satislar basladi .satan satana natosu bm si bitiyor.herkes cinle ortakliga gidiyor.bunun sonu savas hepimize gecmis olsun.

Cevapla

Abdülhamit

Kafirlerle iş birliği yapıyor kendi gibi düşünmeyen Müslümanlarada zulüm yapıyorlar bu kralında diğerinden fark Yok gibi !neden islam birliği peşinde değilsinizde bu put pereslerle ortalık peşindensiniz yazık !!

Cevapla

albatros

tayip havasını aldı o kadar surileri aldı besledi ihaleler hem de inşaat işleri bile çine verdi

Cevapla

ortadoğu stratejisi

kral bu imzayı atarak erdoğan s-400 e imza atarak YENİ DÜNYA DÜZENİNE GEÇİŞE imza atıyorlar aslında ..hadi hayırlı olsun ... türkiye ve araplar: "biz de varız " "dünya 5 den büyük"...

Cevapla

ortadoğu stratejisi

bu imza batının çöküşünün imzasıdır....

Cevapla

Çeçen

Türkiyeye neden yatırım yapmıyorsun sayın kral. Sade bina,daire arazi almakla olmuyor. Biz,tek başımıza küfürle uğraşıyoruz. Neden Müslümana bi faydan yok. İşine gelmiyor değilmi. İngiliz yanaşmaları. Ulan İslam sizin elinize kalsa iki günde mezhepleri Abdul Vahhabın patikası yaparsınız her yeri.

Cevapla

Kocasolak

Cin in kalitesiz uretimi s.arabistani doldurmus. Turk hacilar bile aliyor hediye diye iki ay sonra cøpe atiliyor veya depoya kilere konuyor. ISRAF !

Cevapla

Tarik

Türkiye ile yapsaydi Kral bu anlasmayi.Çin de ne isi var?Türkiye de ilerledi bu Alanlarda rahatlikla Saudi Arabistanin ihtiyaclarini karsilardik.65Milyara degil hemde 35MilyaraYazik Yazik

Cevapla

mehmet yeşil

Aman müslüman bir ülkeye yatırım yapmayın.10 milyar doları da Türkiye'ye yatırım yapsanız kıyamet mi kopar.Bu nasıl dostluk..

Cevapla

cevzet

Nööreyön Kral emmi, Çin min ne iş, paraları kaptırmayasın ha. ABD'nin sana attığı kazığı biliyorsundurtda. Bir kazık da Çin'den falam yeme. Gal sağlıcaknılan. Dimedi dime diye didim, kızmayasın haa.

Cevapla

Murat

Trumpın islamcılara karsi katı tutumu doğal olarak arap yatiriminin, amerikanin dunya uzerinde ki en buyuk 2. tehtidine kaymasina neden oldu. Abd ekonomisi gg. Yarin birgun çin abd dolari kullanimini biraktim derse sasirmayin.

Cevapla