SEO nedir? Gelecekte bizleri neler bekliyor?

SEO Ülkemizin yükselen ve aranan sektörlerinden olmakla beraber, açılımı Search Engin Optimization baş harflerinden oluşmakta ve Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu demektir. Peki "Arama Motoru Optimizasyonu" ne anlama geliyor? Günümüzde ve gelecekte geçerliliğini koruyan anlatımla açıklayalım; 

20 Mart 2017 Pazartesi 09:51
SEO nedir? Gelecekte bizleri neler bekliyor?

Web sitelerinin daha verimli yayın yapması ve web sitelerin yayına en ideal şekilde uygun ve uyumlu hale gelmesidir.İnternet kurallarını tanıyan bir proje olabilmesini içeren çalışmaların tümü aslında arama  motoru optimizasyonu konusuna dahildir. 

İnternetin neredeyse yasa ve protokollerini belirleyen Google, web sitelerinden, kullanıcıya daha faydalı, daha üst kalite bir yayın yapmasını amaçlamaktadır.

Google her zaman kullanıcılarına faydalı ve amacına uygun sunuma sahip, hatası az, doğru kodlanmış bir yazılım yapısı olan sitelere öncelik vermektedir. 

İyi bir SEO'cu bu konuları göz önünde bulundurarak, çalışmakta olduğu siteler için en ideal optimizasyon tekniklerini kullanmalıdır. Çalışmaların tümü aslında bir iyileştirme, geliştirme çalışması olarak da değerlendirilebilir. SEO profesyonel çerçeveden değerlendirildiğinde hizmet veren tarafından tam bir danışmanlık hizmetidir. Hizmet süreci aylık ya da yıllık gibi çalışma planları içerisinde sunulur. Ayrıca video anlatımlı SEO nedir? Nasıl yapılır? Başlıklı kısa bir sunumu olan sayfamızı incelediğinizde, aynı konuyu anlatan farklı bir bakış açısıve bilgiye erişeceksiniz.

Şimdi Size SEO Çalışmalarınız için 4 Tavsiye

Çalışmaların aslına %70 gibi bir oranı takip ve analiz ile oluşmaktadır. İyi analiz edilen web sitelerinde, daha iyi sonuçlar alınabildiği görülmektedir. Her projenin, her sitenin kendine özgü bir karakteri olduğu için SEO bir standart içerisinde sunulmamalıdır. Her proje doğru analiz ile projeye uygun çalışma planı ile ilerlemelidir. Uzman olmayan insanlar tarafından yapılan hatalar nedeniyle, günümüzde bazı sitelerin Google tarafından spam olarak işaretlendiği ve buna bağlı olarak, aramalarda yok olduğunu görmekteyiz. Bu gibi sonuçların nedeni, tamamen arama motorunu hedef alan ve kandırmaya çalışan çalışmalar olduğunu söyleyebiliriz. Bu tarz spam çalışmaları listelemek gerekirse;

1- Site içi optimizasyonda kullanıcıyı yanıltan linklemeler ve faydasız içerikler.

2- Sitenin kod tarafında, Google botlarını aldatmak için hazırlanan bir takım kodlamalar.

3- Yoğun ve yetersiz içeriğe sahip web sitelerinden alınan referans bağlantılar. (backlinkler)

4- Web sitesinden, yoğun bir link çıkışı yapılması.

Yukarıda belirttiğimiz bu hatalara düşmemek için, işi uzmanına bırakmanız ve SEO uzmanınızı sürekli olarak takip etmeniz gerekmektedir. Genel olarak en sık yapılan hatalardan birisi olan, yoğun ve yetersiz içeriğe sahip sitelerden alınan bağlantıları gösterebiliriz. Bu noktada SEO firmanızı takip etmeniz ve sitenize verilen bağlantıları, tarafınıza raporlamasını isteyebilirsiniz.

SEO Fiyatlarını Belirleyen Etkenler Nelerdir?

Her hizmette ya da üründe olduğu gibi SEO fiyatları da alacağınız hizmetin kalitesine göre değişkenlik göstermektedir. Merdiven altı olarak tabir edilen, yetkin olmayan kişilerce yapılacak çalışmalar için ödeyeceğiniz tutar tabi ki size ucuz gelecektir. Ama unutmayın alacağınız hizmet de ucuz olacaktır. Bazı hizmet ya da ürünlerde ucuzluğu tercih edebilirsiniz. Örnek verecek olursak, bir gömlek ya da pantolon alacaksanız ucuz bir ürün almaya gayret gösterebilirsiniz. Ama bir ayakkabı alacağınız zaman daha titiz davranmanız gerekiyor. Çünkü ayakkabı giyim dışında, sağlığınızı da etkiyen bir üründür. SEO konusu da aynı bu durum gibi sitenizin sağlını etkiyeceği için işi gerçekten uzmanına bırakmanızı tavsiye ediyoruz. Seocu.com web sitesinde bulunan SEO fiyatları sayfasını inceleyerek alacağınız hizmetleri detaylı olarak görebilirsiniz.   

Haber Tarihi: 20 Mart 2017 Pazartesi 09:51

YORUM YAZ

    Günün Karikatürü

    Yeni Akit Gazetesi - Günün Karikatürü 25.02.2018