Savcılıktan Cübbeli Ahmet Hoca hakkında flaş karar

Cübbeli Ahmet Hoca'nın sosyal medyada yer alan bir videosunda, “Satranç tavladan da kumardan da beter, satranç oynamaktansa ateşi tutmak daha hayırlı. Oynayana bakan da domuz eti yiyen gibidir" sözlerine takipsizlik kararı verildi. Takipsizlik kararında Ünlü'nün sözlerinin ifade ve düşünce özgürlüğü kapsamında olduğu belirtildi.

Savcılıktan Cübbeli Ahmet Hoca hakkında flaş karar
Eklenme: 21 Nisan 2017, 11:36

Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı'nca verilen takipsizlik kararında, Mücahit Bayraktar'ın suç duyurusunda bulunduğu belirtildi. Söz konusu suç duyurusunda Ahmet Mahmut Ünlü'nün halkın dini inançlarını kullanarak sömürmek suretiyle halkı kin ve düşmanlığa tahrik ettiği belirtilerek, “Şüpheli Ünlü'nün 1 Ocak 2017'de sosyal medyada yer alan bir videosunda yaptığı açıklamada, ' Satranç tavladan da kumardan da beter. Satranç oynamaktansa ateşi tutmak daha hayırlı. Satranç oynayan kişi insanların en yalancısı, oynayanlarda ölürken kelime-i şahadet nasip olmayabilir. Satranç oynayan lanetlenmiştir. Oynayana bakan da domuz eti yiyen gibidirö şeklinde söylemde bulunduğu belirtildi.

ÜNLÜ: İFADE ÖZGÜRLÜĞÜMÜ KULLANDIM

Suç duyurusu üzerine başlatılan soruşturma kapsamında ifadesi alınan Ahmet Mahmut Ünlü, “Tavla ve satrancın caiz olmadığını söylerken Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından İslam ve Toplum isimli ilmihalini dikkate aldım. 119-120-121 sayfalarında satrancın haram olduğuna dair görüşlere yer verilmiştir. Ben bu konuda düşünce ve ifade özgürlüğümü kullandım. Suç olduğunu düşünmüyorum" dedi.

SUÇ İŞLENMEDİĞİ BELİRTİLDİ

Takipsizlik kararında şikayete konu paylaşımda “Halkı kin ve düşmanlığa alenen tahrik etme" suçunun işlenmediği, şüphelinin sosyal medyada yapmış olduğu paylaşımın ifade ve düşünce özgürlüğü kapsamında olduğu ifade edildi. Atılı suçtan Ahmet Mahmut Ünlü hakkında kamu adına kovuşturmaya yer olmadığına karar verildiği belirtildi.

 
Haber Tarihi: 21 Nisan 2017, 11:36
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

kahramanmaraşlı.

Sana hoca demiyorum ben.vaazlarinda milleti kahkahaya boğan sen degilmisin sen düpedüz kometyensin.

Cevapla

Erdinç KARATAŞ

Bu satranç perestler hop oturup hop kalkacaklarina cubbeli hocamın bu fetvayı hangi kaynaklardan verdiğine iyi baksınlar ona göre yorum yapsınlar.Cubbeli hocanin kaynaksiz fetva verdiği görülmemiştir.Siz memnun olun diye keyfinize göre fetva verecek hali yok biraz edep yahu!!!

Cevapla

Akın

çünkü ahmet hoca haşa melektir yok olmadı sümme haşa Allah tır. Peygamber bile hata yapabilirken nasıl alalede bir insan hata yapamaz?

Cevapla

taci

kardeş sen bu söylediklerini neye göre söylüyorsun

Cevapla

Erdal

Sans oyunu ayri zeka ve yetenek oyunu ayri, sans oyunlari kumardir. Zeka ve yetenek oyunlari neden gunah olsun.Cubbeli hoca ne diyorsa dogrudur demek olmaz, insan sorgular ve katilmadigi bir gorusu elestirir.

Cevapla

BİR MÜSLÜMAN

Arkadaşlar satranç hanefi mezhebi ne göre haram. Ama şafii mezhebi ne göre zekâ geliştiren oyunlar caiz dir.Hanefi arkadaşlar bu konuda şafii mezhebi ni taklid edebilir.

Cevapla

SS

Bazı arkadaşların bu kadar isyan etmesi insanı güldürüyor,ah be kardeşlerim kredi ile ev araba alırsınız(ki hangi hocaya sorsanız bu caiz değil)o konuda verilen fetvaları sümen altı edersiniz,ceplerinizde faizli bankaların ait en az 4 kredi kartı bol kesen harcar sonra ödeme günü gelince diğer kartla kapatmaya günü kurtarmaya çalışırsınız bu konuda verilen fetvalarıda görmezden gelir ses çıkarmazsınız,ama iş oyunlara gelince bi isyan almış başını gitmiş diğerlerine yaptığınız gibi gözlerinizi kapatırsanız nefsiniz rahat eder sizlerde huzur ve huşu içinde yaşar gidersiniz,nedir bu kadar isyan)

Cevapla

Emrah

Fadıl Akkündüz için reklam çekip, milletin dolandırılmasına direkt yada dolaylı olarak katkı sunan mı günahkâr, yoksa satranç oynayan mı?Hayatında eline bir tek gün kazma almamış, çalışmamış,son model 4x4 jeeplerle Tv'leri gezenler mi günahkâr yoksa satranca kafa yoranlar mı?Utangaçça 9 yaşında ki kız çocuğunun evlenebileceğine göz kırpan Ahmet bey mi daha günakâr, yoksa satranç oyuncusu mu?Maldivler'de popülist olmanın getirdiği ekonomik olanaklarla, don-külot deniz motoru kullananlar mı daha günahkâr, yoksa satranç oynayan mı?

Cevapla

yanlız kurt

Bu adamında ayarı iyice bozuldu...Kah seyh Nazım el kıbrisiye kutup der.Sonrada meczub.......Bu tehlikeli biri...

Cevapla

Harun

Tabi tabi,youtoube taki o görüntülerde mi haktı.Eteğe kemiğe büründüm sözünü unutma.

Cevapla

Ahmadiy

Çok komiksiniz ya. Düşünce özgürlüğü müş. Mapushaneye baķıyorsün ne kadar insan mapushanede yatıyor.

Cevapla

Reis izindeyiz

Cubbeli hadisi şerefi söylemiş...bunun neresi halki kin ve nefrete teşvik eder anlamadim..dinsiz imansizlar bu rasulullahin sözū. ..kin ve nefret diye diye islamı bitireceğini Sanan dallamaları kanimizin zerresi kalsa allaha ve rasülune itaatte zerre kadar geri kalmaz...sizin dedeniz islamin nurunu söndüremedi sizmi söndüremediz...

Cevapla

Adil

Arkadaslar , sizde zaten satranc oynayacak zeka / Mantik / Irade yok . Varsin sizin icin Haram olsun.

Cevapla

Turk

Isteyen inanir istemeyen inanmaz ve turkiyenin yuzde 70 i musluman bu arada

Cevapla

Ahmet

Merak ediyorum cübbeli satranç biliyomu acaba başımıza ne geldiyse bizi düşündürmeyi engelleyenler tarafından gelmedimi Kuranı kerimde kaç yerde akletmezmisiniz düşünmezmisiniz ayeti yokmu satranç düşünme ilmini geliştiren bi oyundur aksini idda eden bilimsel bi açıklama yapsın

Cevapla

M.N.

Cübbeli hoca satranç oynayanı domuza benzetmedi, domuz eti yemiş gibi günahkar olduğunu söyledi, zamanı boş işlerle yok etmek sebebiyle olsa gerek. Bazıları yanlış anlamış.

Cevapla

OSMANLI

Yani böyle şeyh diye hoca diye geçinenlere haala itibar eden varsa yaziklar olsun. ..satrançla domuzun ne alakası var??. .satranç műkemmel bir zeka oyunudur. ..Yani kumarla tavlayla da ne alaka. ..bu hoca denen şahıs tam cahil yaa...artık herkes dinini kendi çabasıyle ögrensin. ..böyle şarlatanlara uymayın .!!!Yazdıklarım ifade özgűrlűğű kapsamındadır. .!!!

Cevapla

OSMANLI

Yani böyle şeyh diye hoca diye geçinenlere haala itibar eden varsa yaziklar olsun. ..satrançla domuzun ne alakası var??. .satranç műkemmel bir zeka oyunudur. ..Yani kumarla tavlayla da ne alaka. ..bu hoca denen şahıs tam cahil yaa...artık herkes dinini kendi çabasıyle ögrensin. ..böyle şarlatanlara uymayın .!!!Yazdıklarım ifade özgűrlűğű kapsamındadır. .!!!

Cevapla

nazli

size yalvariyorum su soytariyi hoca diye koymayin artik akit gazetesine yakismiyor.isi gucu ticaret olan.bereket veren terlik satan nuska satan kabirde yakmayan kefen satan su soytariyi artik koymayin yeter artik gazetemize yazik ediyorsunuz .yapmayin sunu lutfen allah rizasi icin bu gereksiz din tuccarindan biktik artik.

Cevapla

Halil Zafer DEMİRKAYA VEAİLESİ

EVET !...Dinadamlarımızındaha Ölçülü...toplumu gerecek söylem ve Mübalağalardan kacınmaları .... ve herkesimi ALLAH ve RASÜLÜNÜ sevdirici ...Camiye ve Kulluğa yönlendirici olmaları ve Kur'an da teblğ metodu olarak emredılen "KABL-İLEYYİN " üslübunu esas almaları icab ettigini düşünüyorum.

Cevapla

mahoni

Diyanetin kaynakların da santraç günah diye birşey yok.

Cevapla

mahoni

Her işi hallettik zeka oyularına kaldı iş. ümmetin dertleriyle dertlenmeyen ,zayif ve uydurma hadislerle insanları kandıran, vaazın sonunda altın suyuna batırılmış tablo reklami yapan adamdan başka ne beklersin.

Cevapla

başka hikmeti

Satrancın ve tavlanın dinde yasaklanmasının bir sebebi de iran menşeili olmasıdır sanırım. Gayrimüslimlerin adetlerini yapmak ve onlara benzemeye çalışmak dinimizde haramdır. Siperli şapka giymek ve onların bayramlarını kutlamak gibi. Peygamberimiz(s.a.v) zamanında iranlılar mecusiydi üstelik İslam düşmanıydılar. Satranç ve tavla onların adeti olduğu için yasaklanmış olabilir. Özellikle savaş esnasındakimse gidip düşmanın adetini yapamaz.

Cevapla

CİHANGİR SELCUKOSMANLI

Dinadamlarımızın daha ölçülü...toplumugereceksöylemve mübalağalardan kacınmaları .... veherkesimiALLAHveRASÜLÜNÜ sevdirici ...CamiyeveKulluğayönlendirici olmalarıveKur'an da teblğmetoduolarakemredılen"kavl-ileyyin" üslübunuesas almaları icab ettigini düşünüyorum.

Cevapla

Sahabe

Argun cuk.kuranı açıp hiç okudunmu.? Neyin günah ,neyin günah olmadığını biliyormusun acaba.İnsanlar çok rahat oldukları için bu haldeler!.....

Cevapla

olması gereken

Doğru bir karardır. Cübbeli Ahmet Hoca fikirlerini söyler, isteyen kabul eder, isteyen kabul etmez. Buna kimse karışamaz. Bu ülkede düşünce özgürlüğüsadece kemalistlerin veya laikçilerin hakkı değildir.

Cevapla

Ali bulut

isteyen uygulasin istemeyen uygulamasin ancak ben cübbeli ahmet hocaefendi kadar ayet ve hadis isiginda vaaz eden ve fetva veren bir hoca görmedim

Cevapla

Bulent hatay

Meyveli agacimi taslayanlara hakkimi helal etmiyoRUM.

Cevapla

Ender

Satranç haram değildir,caiz değil...Caiz değil demek haram anlamına gelmez...Haram helal konusu Kur'an'da net belirtilmiştir..Bunun dışında bir alim içtihat yaparsa kendini bağlar...Uyan uyar uymayan uymaz...Ama hak olan bir alimin ictihatına uyan zarar etmez,alimde olur vebal...

Cevapla