Referandum iptal edilebilir mi?

AK Parti YSK temsilcisi Recep Özel, mühürsüz oy tartışmalarına ilişkin açıklamada bulunarak “CHP’nin müracaatlarının önünde bir engel yok. Arada 1 milyon 300 bin oy farkı var. Bunun kapanması ya da seçimin iptal noktasına gitmesi mümkün değildir. Bunu ancak rüyalarında görürler. İtirazlardan da bir sonuç alınamayacağını düşünüyorum.” dedi.

Referandum iptal edilebilir mi?
Eklenme: 19 Nisan 2017, 07:35

Referandum sonrası ‘mühürsüz oy pusulalarının geçerli sayılmasına ilişkin Yüksek Seçim Kurulu’na ( YSK) AK Parti adına başvuruda bulunan AK Parti YSK temsilcisi Recep Özel, açıklamalarda bulundu.

SEÇMEN İRADESİ:

Seçim günü sabah saatlerinde ‘Tercih’ mührü yerine, bazı yerlerde ‘Evet’ mührünün kullanıldığına dair teşkilatlarımızdan mesajlar geldi. Reyhanlı, Elazığ, Edirne’de, Ankara’da bile oldu. Talebimiz üzerine YSK’dan ‘Evet’ mührünün de geçerli olacağına dair karar çıktı. İlerleyen saatlerde ise bu kez mühürsüz oy pusulalarının olduğuna dair yoğun bildirimler tarafımıza ulaştı. Vatandaşlar sabah saatlerinde kalkıp iradelerini yansıtmak için oylarını kullanmış. Seçim kurulları ve Yüksek Seçim Kurulu’nun bu oylara sahip çıkması lazımdı. Sandık kurullarındaki görevlinin hatasının (oy pusulalarının mühürlenmemesi) seçmen iradesini gasp etmemesi için YSK’ya müracaat ettik.

SAYGISIZLIK OLACAKTI:

Müracaatımızı kurul tartıştı ve geçmiş dönemde alınan emsal kararları ışığında bu oyların geçerli sayılacağına karar verdi. Çünkü seçmen gerçek seçmen, oy pusulası da gerçek. Kullanılan mühür de gerçek. Bu durumda bu oyları geçersiz saymak seçmen iradesine saygısızlık olacaktır. Bu nedenle YSK oyların geçerli sayılmasına karar verdi. Bu durumda ne kadar oy pusulası olduğunu belirlemek mümkün değildir. Kaldı ki bu pusulaların mühürleri sonradan da tamamlanmış olabilir.

ANAYASA YSK’YA YETKİ VERİYOR:

(Yasaya aykırı iddiası) Anayasa’nın 79. maddesi Yüksek Seçim Kurulu’na seçim ile ilgili her türlü kararı alma imkânı veriyor. YSK aynı zamanda bir yargı organıdır. Yani seçim yargısı vazifesi vardır. Aynı zamanda Anayasa’da yeni yasama bölümünde düzenlenmiştir. Bu nedenle de düzenleyici işlemler yapma ve karar alma yetkisi de var. Benim seçme hakkımdan alınıyorsa YSK ‘Vay yasada böyle’ diye bu oyların geçersiz sayılmasına karar veremezdi.

İTİRAZLARDAN BİR SONUÇ ÇIKMAZ

(İtirazlar, iptal istemi) Biliyorsunuz seçim yargısının üzerinde Anayasa Mahkemesi ya da uluslararası bir yargı kurumunun denetim yapması mümkün değildir, ilk ve son yargı yeri YSK’dır. Tabii CHP’nin müracaatlarının önünde bir engel yok. Arada 1 milyon 300 bin oy farkı var. Bunun kapanması ya da seçimin iptal noktasına gitmesi mümkün değildir. Bunu ancak rüyalarında görürler. İtirazlardan da bir sonuç alınamayacağını düşünüyorum.

 
Haber Tarihi: 19 Nisan 2017, 07:35
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Ayhan

Bu nasıl bir şahibe herkesin önünde oylar sayılıyor tektek gösteriliyor ve kayıdı yapılıyor.Zarfların hepsinde iki mühür mevcut lakin mührün biri sandık görevlileri tarafından basılmıyor, ne enteresan değilmi. Ne şahibe be...... hep chp oyunları

Cevapla

bozkurt

Gün gelir devran döner kurt un dişleri akp nin ve YSK nin boynuna geçer sizin duzeninizi Meral Akşener siler

Cevapla

serdar

Milletim ne derse o olur diyor sayın Cumhurbaşkanı Milletin tekrar seçim istiyor ozaman milletin yarısını hiçe mı sayiyorsunuz,o zaman kanun maddelerini kaldırın süs diye orda durmasın neticede uygulanmıyor hükmü kalmamıştır

Cevapla

Ayhan

Sarayda bir gün elektirikleri yakmazsaniz 3 secim daha yapilir korkmayin bu kadar :)

Cevapla

harun

Bunların edeti böyle istedikleri olmayınca.Kuduz köpek gibi sağa sola saldırır lar.

Cevapla

hmdo

Hazmsızlık varsa sinameki çayı iyi gelir

Cevapla

haldun

(İtirazlar, iptal istemi) Biliyorsunuz seçim yargısının üzerinde Anayasa Mahkemesi ya da uluslararası bir yargı kurumunun denetim yapması mümkün değildir ysk kararı kesindir,chp bunu biliyor fakat her zamanki gibi terör şiddet üretmeye calışıyor yeni sistemle birlikte chp inşALLAH yok olacaktır...

Cevapla

Baba Vanga

YSKda ak partinin elinde hiç iptal edilir mi hahaha

Cevapla

Kayaman

Yorumcularin bazilari bir refarandumun ekonimye ne kadar yuk oldugunu bilmiyor ve umurundada degil, zengin cocugu herhalde. Sandik kurulundaki bilgisiz egitimsiz es dostlardan secilen sandik kurullarinin yapacagi is bu kadar oldugu gibi birde art niyet varsa siz istediginiz kadar YSk kanunlarini uygulayin CHP bir yerlerden itiraz edecek kendince sebepler bulur, mide bulandiran bu sebepler de nedense hep bosa cikmistir. AIHM bir hiristiyan mahkemesidir, Kurani okudugunda AIHMtum islemleri Islama terstir. Demokrasi ve insan haklari yanliz hiristiyan ulkelerindeki insanlar icindir.

Cevapla

Selim

İt ürür kervan yürür. Bırakın bu itler ürüsün dursun biz ülkemizi ileriye götürmek için aynen çalışmaya devam edeceğiz. Ne seçim iptal olur ne bunların yada batılı sahiplerinin dediği olur. Bu vatanın sahipleri ne derse bundan sonra o olur.

Cevapla

hasan61

Şaibeli sensin, istersen bir cibilliyetine bak.

Cevapla

dadaş

Niye korkuyorsunuz madem kazandığınıza gerçekten inanıyorsanız tekrar seçim olsun bir daha kazanın. Herkes biliyor geminin su aldığını herkes biliyor kaptanın yalan söylediğini ve herkes biliyor zarlarin hileli olduğunu.

Cevapla

adem

seçim kuralı olarak mühürsüz oyun geçerli kabul edilmeyeceği bir madde var mı yok mu? Eğer varsa elbette kurala göre hareket edilmeli.maçortasında kural değişirmi? lekeli zaferin bizegereğiyok. gerekirseyeniden sandığagider adam gibibir zaferkazanırızneyden çekiniyoruz ki?

Cevapla

mumine

Bu gorevliler nasil bu hatayi yaparlar.Bu isin egitimini almamislar mi?

Cevapla

Bbp corum

Aihm de gorusuruz.kul hakki yemek muslumanlikta yoktur.hak yiyeyene zulum yapana goz yummak hak yemek ve zulum yapmaktir.kurani kerimi okuyun .

Cevapla

caglar

benim k.kılıçdaroğluna bir sorum olurdu, mertçe cömertçe ve namert olmayacak şekilde cevaplarmıydı acaba, ya hayır çıksaydı ses edermiydi çıkarmıydı o dedikleri şabia var şu var bu var dermiydi geçin bu işleri bence derim ben, istisnalar kaideyi bozmaz diyorum,ben demiyorum ha benden öncekilerde bunu söylüyorlar, uyanan bir milleti uyutamazsınız,,ey düşmanlar..

Cevapla

Cuneyt

1950'den bu yana ayni yetkilerlerle gorev yapan YSK, Akparti kazanmaya basladigi zaman dert oldu degil mi? 7 Haziran da A aldi o zaman da dert olmamisti.. Akparti kazanirsan kaka YSK, kazanmazsa cici YSK oyle mi?

Cevapla

cccihaddd

Batının uşağı olarak yaşamak isteyenler manda ve himayeyi bu millet kabul etmemişti ama manda ve himayeyi kabul eden bir toplum oluşturma çabası içinde milli irade ile savaşılıyor resmen.

Cevapla

Kayaman

Insana seytan soldan yaklasir ve ona gunah islemesi icin herturlu yalani dolani yapmasi icin telkinde bulunur. CHP sol zihniyetide boyledir kisaca seytan ile isbirligli halinde oldugundan yapilanlari Allaha siginarak korunma yoluna gidilmeli. YSK yi kim denetleyecek deniliyor ben de derimki YSK yi denetleyeni kim denetleyecek.Bu eskiRusyada bir Rus ajanini baska bir rus ajani takip edermis, sol zihniyet hicbir zaman halka guvenmemis en dogruyu ben bilirim fikri ile egoistligini gostermistir. Sandik basindakiler bilgisiz olursa... Is bankasi CHP den alinmalimi refarandumu yapilmali.

Cevapla

Serkan aydin

secimde saibe var diyenler neden saibeli olduguna dair tutarlı bir arguman soylerse sevinirim daha gercekci olur onlar icin..saibeymis..ee siz her secim sonunda bunu yapiyosunuz eksiksiz her secim sonunda saibe var diye itirazlarda bulunuyosunuz..kafami buluyonuz oyunmu oynuyonuz..yok muhursuzmus bilmem ne..ysk baskani aciklama yapti bu bizim bu secime ozgu yaptimiz bisi degil daha onceki secimlerdede bu boyleydi dedi..ayrica muhursuz pusulalar oldugunu ysk secim gunu sabahtan twlerde bildirdi madem o zaman itiraz etseydi chp neden itiraz etmedide evet cikinca itiraz etmeye basladiniz..saibe saibe yeter be her defasinda camura yatmak baydiniz artik..evet veren lere sayginizolucak yok ise sizde saygi beklemiyceksiniz..

Cevapla

Sıradan Biri

Can kardeş yapılsın yapılmasına ama bunlar yine bir hinlik yapıp bahaneler üretecekler. Birde yazık değil mi bu ülkeye her seçim masrafı ayrı bir külfet...

Cevapla

Can

Eğer ki dürüstlükten korkulmuyorsa Doğru Duvar Yıkılmaz. Ne olacak ki tekrar referandum yapılsın. Tekrar oylar Sayılsın .Hatta Taksim meydanında.Dürüst doğru insan kaçmaz.Onurlu Allahtan korkan kaçmaz. Yapılsın efendim.

Cevapla

Kaan Akalın

Özgürlük ve demokrasiden bahsediyorlar. Neden o zaman, halkın kararına karşı çıkıyorlar? Atatürk, ona oy vermeyenlere öyle mi yaptı? Bunların sorunu millet ve vatanla. Vatana ve millete düşman zihniyetler sürüsü, milletin kararını sindiremiyor.

Cevapla

Rüştü

Ah YSK tüm dünya bu seçimi izliyor. Böyle bir olaya ne gerek vardı.

Cevapla

ENGİN CAN

NE YSK İMİŞ ARKADAŞ.HİC BİR MAHKEME VE BAŞKA BİR MERCİ KARARI BOZAMIYOR.HERŞEYDE ÜST MAHKEME VARDA.BU YSK NİN NİYE BİR UST MERCİ YOK.BU YSK NIN YANLIŞ KARARLARINI KİM DENETLİCEK.KİM YALIŞ YAPTIN YSK DİCEK. ORTADA ÖYLE Bİ KURUM YOK.DİKTATÖRLUKMU BURASI.HERKESİN Bİ BALANSI OLMALI.SECİMİ BU YSK İLE DAHA COK KAZANIRLAR.KILIF HAZIR NAASIL OLSA. YA ALLAH BİSMİLLAH

Cevapla

Rıza ÜNVER

Bu kadar tartışmadan sonra, Yüksek Seçim Kurulu'nun da yeniden yapılandırma zamanı gelmiştir.

Cevapla

Şaibeli hayırcılar

Bu hayır oylarının bu kadar yüksek çıkması şaibeli kesinlikle evet oylerının oyu daha fazla olurdu sahtekarlıkları olmasaydı bunlar o kadar çok uğraşmışlar evet oylarını değiştirmişler yinede başaramışlar ondan bukadar azgınlık çıkarıyorlar bizleri mitinglerde görmüyormusunuz ordan belli değilmi evet oylarımız dahada fazla olurdu oylarımız şaibeler asıl onların yaptıkları

Cevapla

Cemal Sen

Daha cok dusunursunuz o secimlerin saibeli oldugu gun gibi ortada Yasa senim secmen hakkindan da once gelir cunki yasalar zaten bunu dusunmustur yasaya aykiri hareket edemezsin yasa yi canin istedigine gore hareket ettiremezsin bu boyledir #akit

Cevapla

Nuri ÇATALÇAM

27 yıllık memurum en az 7 kez sandık başkanlığı yaptım hiç sorun çıkmadı. 2 dönem önceki seçim de yine başvurdum seçmen üye yazmışlar. sabah sandığa gittim başkana dedim nerde memursunuz el cevap ben öğrenciyimhiç sandık görevi var mı yok annem de karşı odada sandık başkanı dedi memur üye bana hiç sorma ben adliyede ticari taksi şoförüyüm dedi ben işi ele aldım. Sorunsuz birinci olarak bitirdik. yine aynı Memurlar dururken sandık başkanı ve memur üye eş dost vs vs tabiki memurlar da var lakin istisnalarda çok oluyor. işi beceremeyen sandık görevlileri için kara liste olsun görev verilmesin

Cevapla

Hayyam

Çok şaibeli bir seçim. Kabul edilemez.

Cevapla