• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Numara taşımada 'bip' sesi kalkıyor

Yeniakit Publisher
2014-08-17 18:17:00 -
Numara taşımada 'bip' sesi kalkıyor

Numarasını farklı GSM operatörüne taşıyan abonelerin anlaşılması için kullanılan ‘bip’ sesi kalkıyor.

Tüketicilerden gelen şikayetleri dikkate alan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) yeni bir yönetmelik hazırladı. Düzenlemenin sonbaharda yürürlüğe girmesi bekleniyor.

GSM sektöründe rekabeti artırmak amacıyla 2008’de yürürlüğe giren numara taşıma uygulamasında önemli bir değişiklik yapılıyor. Bir abonenin numarasını başka operatöre taşımış olduğunu belirten ‘bip’ sesi artık kalkıyor. Teknik adı NTS uyarı tonu olan ‘bip’ sesi ilk başlarda tüketicilerin mağduriyetini engellemek için geliştirilmişti

Fakat zaman içerisinde GSM operatörlerinin yüksek dakikalı her yöne arama paketlerini yaygınlaştırmasıyla birlikte işlevini yitirmiş durumda. Yapılan bazı araştırmalar, ‘bip’ sesinin GSM rekabetini olumsuz yönde etkilediğini ortaya koymakta. GFK Türkiye’nin Nisan 2014’te yaptığı araştırmaya göre bugüne kadar numarasını taşımamış her 100 aboneden 41’i bunun sebebi olarak ‘bip’ sesini gösteriyor.

Yapılan şikayetler arasında “Acaba telefonum mu dinleniyor?” veya “Müşterilerim işimin kötü gittiğini düşünüyor” gibi endişeler var. Tüketicilerin konuyla ilgili şikayetlerinin artması üzerine BTK Numara Taşınabilirliği Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağı’nı hazırlayarak kamuoyunun görüşüne açtı. Eğer taslak mevcut haliyle yürürlüğe girerse işletmeciler tarife şeffaflığına dair gerekli önlemleri almak zorunda kalacak. 

Yeni yönetmeliğe göre ‘bip’ sesi artık abonelerin tercihine bırakılacak. GSM operatörleri 1-15 Ekim 2014 arasında mevcut abonelerine, “1 Ocak 2015’ten sonra aramalarda numara taşınabilirliği uyarı tonunu duymak istiyorsanız mesajı boş olarak ücretsiz yanıtlayınız veya müşteri hizmetlerini arayınız.” şeklinde kısa mesaj göndererek, yapacakları aramalarda uyarı tonu duymak isteyip istemediklerine ilişkin tercihlerini alacak. Söz konusu kısa mesajı yanıtlamayan abonelere, 1-15 Aralık arasında, aynı mesaj ikinci kez gönderilecek. Yine cevap vermeyen ya da ulaşılamayan abonelerin söz konusu uyarı tonunu duymak istemedikleri kabul edilecek.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23