Kültür modern eğitim sistemiyle çığır açacak

36 yıllık dershanecilik ve eğitim deneyimini lise eğitimine aktarılmasıyla yeni döneme hazırlanan Kültür Temel Liseleri, 2015-2016 öğretim yılı itibariyle eğitim öğretim faaliyetlerini tüm şubelerinde lise olarak sürdürmeye başlayacak.

19 Eylül 2015 Cumartesi 22:04

Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven, yeni dönem hazırlıkları ve hedefleriyle ilgili sorularımızı cevaplandırdı.

 


Dönüşüm sürecinde hangi yatırımları gerçekleştirdiniz?

 

Dönüşüm süreci kamuoyu gündemine henüz hiç gelmemişken dahi okullaşmaya yönelik ön hazırlıklarımız vardı. Zira dershaneciliğin ilelebet devam etmeyeceğini, özellikle son yıllarda sektördeki daralmayı ve nitelik kaybını gözlemlemeye başlamıştık. Bu bağlamda nasıl bir okul olacağımızın fikir egzersizlerini daha karar kamuoyuna yansıtılmadan yapmaya başladık. Dönüşümle ilgili karar gündeme gelir gelmez de fikir noktasında ortaya çıkan çalışmaları fiili çalışmaya dönüştürdük ve bir taraftan okullarımızın fiziki koşullarını hazırlamaya koyulduk, diğer yandan resmi dönüşüm işlemlerini yürüttük. Öte yandan ağırlıklı olarak da vereceğimiz eğitime ve bunu verecek öğretmenlerimize odaklandık. Öğretmenlerimizi sıkı bir eğitime tabi tuttuk. Zira yıllarca dershanecilik deneyimi olan değerli öğretmenlerimiz okul gibi daha farklı bir öğretmenlik formasyonu gerektirecek alana sadece dershanecilik birikimleriyle girmemeliydiler. Okul öğretmenliğinin pedagojik, bilimsel ve güncel verilerini yüklemeye çalıştık. Sınıf yönetimi ve ders akışı konusunda nasıl liderlik yapacaklarını kavratmaya çalıştık. Okullarımız arasındaki uygulama birlikteliğini nasıl sağlayacağımızı konuştuk, kararlaştırdık. Her okulunuzda aynı performansı sergilemediğiniz takdirde kurumsallığımızın bir yönünün eksik kalacağının bilincindeydik. Şu an hem teknik hem de pedagojik olarak yeni bir eğitim ortamına ve yeni öğrencilerimizle güzel ürünler çıkarmaya hazırız.

 

Yakın zamanda yeni yatırımlarınız ve projeleriniz olacak mı?

 


Milli Eğitim Bakanlığının bizler için çizdiği 4 yıllık bir plan var. Bu tamamen fiziksel altyapımızı güncellemeye ilişkin bir planlama. Biz bu süreci beklemeden peyderpey teknik olarak daha rantabl fiziki mekanlara geçmeyi planlıyoruz. Zira Ankara Eryaman’da bunun ilkini faaliyete geçirdik, Kültür Kolejini açtık. Bunun devamı da kısa sürede gelecek. Biz asıl, verdiğimiz eğitimle bir çığır açmayı planlıyoruz. Temel Liselerin Türk Eğitim Sisteminin vazgeçemeyeceği bir lise türü olmasını sağlamak üzere daha çok eğitim ve öğretim alanına odaklanıyoruz. Nitelik, nicelik ve erişilebilirlik bakımından özel okulların acil bir algı yönetimine ihtiyacı var. İşte biz bu algının oluşmasında prototip bir kurum olma hedefini de canlı tutmaya çalışıyoruz. Temel liseleri sadece sınava hazırlayan kurumlar olarak algılamak, bu kurumlara haksızlık olur. Sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikleri ile bu okullar gerçek anlamda okul gibi okul olacaklar. En azından biz bu kararlılıkla devam edeceğiz.

 


Şu anda lisenize kayıt olan öğrenci sayısı ne kadar? Hedeflediğiniz öğrenci mevcudu nedir?

 


Resmi işlemlerimiz tamamlanmadan öğrencilerden yoğun bir talep geldi. Biz tüm bu talepleri okul iznini alır almaz değerlendirip nakil yoluyla kabul etmeye başladık. İstanbul genelinde 24, Türkiye genelinde ise 45 okulumuzda ara sınıf kontenjanlarını büyük ölçüde doldurduk. Öğrenci alımında da seçici davrandık. Şu an sadece İstanbul ve Ankara genelinde 7 binin üzerinde öğrencimiz var. Diğer illeri de kattığımızda bu rakamın 10 binlere çıkacağını söyleyebilirim. Kayıtlarımız hala devam ediyor. Hem ara sınıflardan hem de yerleştirme ve nakil işlemleri yeni bittiği için özellikle 9. Sınıflardan yoğun talepler alıyoruz. Türkiye genelinde tüm yerleşkelerimizde 15 binin üzerinde öğrenciye nitelikli hizmet verebilecek durumdayız.

 

Mevcut öğretmen sayısı konusunda da bilgi verir misiniz?

Türkiye genelinde yaklaşık 1300 öğretmen ile 600 idareci ve çalışanımız var. Biz, dönüşüm sürecinde öğretmenlerimizden azami istifade etmeye çalıştık. Kendi isteği ile devlet öğretmenliğine geçmek isteyen arkadaşlarımız oldu ve onların kariyer planına saygı duyarak izin verdik. Ancak devlet öğretmenliği kapısı Anayasa Mahkemesi kararıyla kapanınca yeniden bizimle çalışmak isteyenler oldu ve onlara da kapımızı büyük ölçüde kapatmadık. Okullarımızda artık dershaneden farklı daha geniş yelpazede dersler olacağı için yeni branşlarımız ve zümrelerimiz de oldu. Örneğin Görsel sanatlar ve Din Kültürü zümresi bunlardan ikisi.

 

Öğretmen kadronuzu oluştururken hangi kriterleri gözetiyorsunuz?

Öğretmenlerimizin önemli bir kısmı dershanecilik yaptığımız dönemde bizimle birlikte uzun yıllar devam eden deneyimli arkadaşlarımız. 15-20 yıldır birlikte çalıştığımız çok deneyimli, alanına hakim, öğrenciyle iletişim becerisi yüksek öğretmenlerimiz var. Kültürün geçmişten bu güne öğretmen yetiştirme politikası hep oldu. Okulculukta da bu misyonu sürdüreceğiz. Eski öğretmenin deneyimi ile genç öğretmenin heyecanını bir araya getirdiğinizde çok güzel çalışmalar çıkarabiliyorsunuz. Geçmişteki başarılarımız büyük ölçüde buna bağlıydı. Aynı karakterimizi okulculukta da sürdürmenin çabasındayız. Yeni arkadaşlarımızda aradığımız en önemli iki vasıf akademik yeterlilik ve öğretmenlik heyecanı. Zaten sürekli eğitimlerle pedagojik formasyonlarını geliştireceğiz.

 


'Aynı heyecanı taşıyoruz'

'Kültür çalışanları 1979’da Dershanenin kurulduğu yıl hangi duygu ve heyecanı taşıyorlarsa bu gün de aynı heyecanı taşıyorlar' diyen Ahmet Sait Yurtseven, ''Üzerimize çok önemli bir sorumluluğun düştüğünün bilincindeyiz. Tüm teknik ve pedagojik hazırlıklarımızı son bir kez daha gözden geçirip heyecan ve sevinçle öğrencilerimizi bekliyoruz. Lisenin gençlerin kariyer planında önemli bir yeri olduğunu söylemeliyim. Zira kariyer planlarındaki son dönemece lisede edindikleri kazanımlarla giriyor olacaklar. Onlar için çok güzel projelerimiz var'' mesajı verdi.

 


Mehmet UFUK - egitimrehberi / 19 Eylül 2015