Kemal Kılıçdaroğlu tarihi gafıyla ilgili konuştu

Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemiyle ilgili tarihi bir gafa imza atan CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, gerçekte demek istediğinin başka olduğunu iddia etti.

Eklenme: 13 Mart 2017, 13:08

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Ankara'da muhtarlar ile buluşmasında konuştu. Başkanlık sistemiyle ilgili tarihi gafına değinen Kılıçdaroğlu, "Diyelim ki, seçim oldu çoğunluk partisi yüzde 49 oy aldı ama başkan adayı yüzde 51'i bulamadı. Çoğunluk partisinin başkanı bugünkü modelde başbakan ama başbakan olamayacak çünkü yüzde 51'i bulamadı. İkinci seçim olacak, başkan seçimi. Bu seçimi kim kazandı, çoğunluk patisinin başkanı değil başka birisi kazandı. O zaman başkan ayrı telden çoğunluk partisinin başkanı başka telden çalacak. Bunu anlatmaya çalıştık" dedi.

 
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

YAVUZ

çoğunluk partisinin başkanı başbakanmı oluyor yani ? kim kazanırsa yürütmeyi o düzenleyecek gayet basit . Düzelteyim derken iyice berbat olmuş .Keşke hiç ellemeseydi.

Cevapla

Yusuf

Yersen.

Cevapla

allahkolu

Az ic su seytan suyu KK

Cevapla

tuğrul

Sende iyi bir çocuk eğlenceliği olur, bibloların çok sevilir çocuklar tarafından başka hiç bir dediğin önemli değil muhterem muhalif !!

Cevapla

engin can

adam guzelce açıklıyor.ama işlerine gelmedikleri gibi hemen gaf tan nemalanıyorlar.kendi liderleri gaf yapınca.e insanoglu gaf yapar derler. işte bu kadar kör bazı insanlar. kılıçdaroglunu sevmem ama adam cogu şeyde haklı ve dogru konuşuyor

Cevapla

Osmnshn

He ya doğridir bilo tevbe yarabbi

Cevapla

alex

TIPDEMİŞ İNENUNÜN BURNUNDAN DÜŞMÜŞ BENDE DÜŞÜNÜYORDUM VATANA İHANET TÜM CHP VE KK YE İNENÜDEN GELMİŞEEEE ELMA DİBİNE DÜŞERMİŞ

Cevapla

Cemal

Epey ıhınmışın kemal dayı amma genede bir yerler tırmalanıyor.Olmuyor yani.Bundan sonra hiçbir açıklaman da dikiş tutmaz.Ihınmaktan vazgeç en iyisi.

Cevapla

saffat

Şu milletin aklı ile alay etmeyi bir bırakmadınız gitti. Millet kimin ne söylediğini çok iyi anlıyor ve 16 Nisanda EVET sizi çok iyi anladık diyecek.

Cevapla

yavuz sultan selim han

konuştukça batıyo. yazık.

Cevapla

medcezir

Allahını seversen sus KK. Konuştukça daha da batıyorsun.

Cevapla

HACI

Yemezlerrrr.Zaten çoğunluğu seçen Cumhurbaşkanınıda seçer.Frenin gene tutmadı.Salladın rampa aşağı gidiyor

Cevapla

Cihat OY

Yav he he...

Cevapla

Kml

Sen bile birinci turda %49 al, ikinci turda oyum sana bay şaka...ben bile sana oy verecem...%49 alanın ıkinci tür korkusu olurmu

Cevapla

Levent 15

Şaka gibi. . Hâlâ şimdiki sisteme göre yorum yapmaya çalışıyor. . Allah için biriniz yardım edin. . Diyelim ki ben Milletvekili seçimlerinde MHP ye oy verdim;ama hükümeti kurması için de Tayyip Bey' e oy verdim. Birine meclis faaliyetleri için yetki verirken,diğerine de hükümet kurması ve ülkeyi yönetmesi için yetki verdim. Bana ne şimdiki sisteme göre kimin Başbakan olacağından...O zaman Uganda'nin seçim sistemine göre de bir yorum yap!

Cevapla

gariban vatandaş

Yine lafları yorumları alaşılmayacak biçimde geveledi durdu diyebiliriz bence...

Cevapla

adm

varsayalim oyle bir ihtimal gerceklesti. bugunku tehlike daha buyuk. Meclise cumhurbaskani sectirtmediniz bee. halka anlatilmasi gereken konusman daha gercekciydi.

Cevapla

Lal

Salla kemal, Yalandan kim ölmüş ?

Cevapla

Yavuz Selim

resmen sacmalamis.. "çoğunluk patisinin başkanı" degil, Baskan ADAYI !!!bunu her cümlede tekrarlamasi gerekir, ama kendini hakli cikarmak icin, laf cambazligi yapiyor. Son 2 cümle gercek disi, ayri telden calacak olanlar: Meclise secilen en büyük Parti ile diger Partinin Baskan olan adayi, sonucta Baskan olan ile diger Mecliste ki en büyük Parti arasinda olacak.Basbakan yok! Cogunluk Partisinin Baskani ADAYI var ve ancak kazanirsa Baskan!Eee.. böyle bir gafleti cürütmek zor.

Cevapla

Sukru

Ulan ne keMAL mışsın be.Senin dediğin gibi bir sonuç çıksa bile bir hükümet krizi söz konusu olmaz.Meclis asli işini yani yasama görevini yapacak.Başkanda hükümeti kuracak bakanlarıda kendisi atayacak.Millet vekilinden bakan olmayacak,Olursada milletvekilliğinden istifa edecek.Kısacası bürokratik oligarşik bir hükümet değil yüzde yüz sivil bir hükümet olacak.Ulan benim gibi bir çoban anladı da bir sen anlayamadın şu yeni model yönetim şeklini.Vaktim olsa daha detaylı anlatırdımda koyunlar kaçıyor şimdi gitmem lazım.

Cevapla

HARUN KURT

bu ne diyor allah aşkına......komedi dip yapmış vallah...çoğunluk partisi diyor yaaa....:))))))))))) ya hu cumhurbaşkanı hükümeti kurar ülkeyi yönetir....geriye meclis vardır . çoğunluk muş azınlıkmış ne farkeder YASALARI YAPARLAR İŞTE.......

Cevapla

tAhsİn

yaw he hee..

Cevapla

tuncay kahveci

birisi buna akıl vermişaradankaç gün geçti.............

Cevapla

hakan

atma kemal din kardeşiyiz

Cevapla

Şener

Yahu bırak gaf olarak kalsın, bahane bulmak için bu kadar sıkma kendini. Cırt ayşe teyze.

Cevapla

Erdoğan sevdalısı

Kilicdaroglunu kılıçtan geçireceğiz

Cevapla

Hakan

.çmak sıvamak. Özrü kabahatinden beter olmak. Ağızdan çıkanı kulağı duymamak, bunlar önemli şeyler.Yada muhalefetin son nefesini verişinin ilanıdır bu!

Cevapla

Vatandaş

He he bizde yedik.

Cevapla