İşte AK Parti ve MHP'nin rekor beklediği 19 il

Anayasa değişiklik sürecinde ortak hareket ederek birlikte 18 maddelik değişiklik teklifini çıkaran AK Parti ve MHP, referandumda 19 ilde rekor bekliyor.

İşte AK Parti ve MHP'nin rekor beklediği 19 il
Eklenme: 21 Şubat 2017, 08:56

Başbakan Binali Yıldırım ve MHP lideri Devlet Bahçeli'nin referandum sürecinde ortak söylemlerinin ardından gözler iki partinin en çok oy aldığı illere çevrildi.

AK Parti ve MHP'nin yüzde 80'inin üzerinde oy aldığı 19 ilde 16 Nisan referandumunda rekor kırılacak. 1 Kasım seçimlerinde AK Parti yüzde 49.50 oy alırken, MHP ise 11.90 oy aldı.

Anayasa değişiklik sürecinde ortak hareket ederek birlikte 18 maddelik değişiklik tekifini çıkaran iki parti, referandum sürecinde de “evet” paydasında buluştu. 1 Kasım'da oyların yüzde 64'ünü alan iki parti, yüksek oy çıkardığı illerde rekora imza atacak. AK Parti ve MHP'nin 1 Kasım seçimlerinde aldığı oy oranlarına bakıldığında rekor kırılacak iller şöyle:

İLLERE GÖRE OY DURUMU

RİZE: Rize'de AK Parti 75.9, MHP ise 5.4 oy aldı. AK Parti ve MHP'nin 1 Kasım seçimlerinde Rize'de oy oranlarının toplamı yüzde 81.3.

ÇANKIRI: Çankırı'da AK Parti oyların yüzde 69.1'ini, MHP yüzde 21.6'sını aldı. İki partinin oy oranı 90.7.

BAYBURT: Yüzde 73.4 AK Parti, yüzde 21 MHP'nin oy aldığı Bayburt'ta ise toplam oy oranı 94.4.

GÜMÜŞHANE: Gümüşhane'de AK Parti, yüzde 68.3 oy oranına sahipken, MHP ise yüzde 23 oy oranına sahip. Bu ilde iki partinin oy oranının toplamı yüzde 91.3.

ERZURUM: Erzurum'da AK Parti yüzde 68.1, MHP yüzde 14.3 oy aldı. İki partinin Erzurum'daki oy oranı yüzde 82.4.

ELAZIĞ: Yüzde 66.8 AK Parti, yüzde 13.4 MHP'nin oy aldığı Elazığ'da ise oran yüzde 80.2.

AFYONKARAHİSAR: Afyonkarahisar'da AK Parti yüzde 63.4, MHP yüzde 17 oy aldı. Bu ilde iki partinin oy oranı yüzde 80.4.

AKSARAY: Yüzde 71.6 AK Parti, yüzde 18.1 MHP'nin oy oranına sahip oldğu Aksaray'da toplam oy oranı yüzde 89.7.

KAHRAMANMARAŞ: Kahramanmaraş'ta yüzde 71.8 AK Parti, yüzde 12.9 MHP oy aldı. Kahramanmaraş'ta iki partinin oy oranı84.7.

KÜTAHYA: Oyların yüzde 67.6'sını AK Parti'nin, yüzde 15.8'ini ise MHP'nin aldığı Kütahya'da iki parti 83.4 oranında oy çıkardı.

NEVŞEHİR: Nevşehir'de AK Parti yüzde 62.8, MHP yüzde 18.4 oy aldı. İki partinin oy oranı 81.2.

KONYA: Konya'da AK Parti oyların yüzde 74.4'ünü, MHP ise yüzde 11.4'ünü aldı. 1 Kasım'da Konya'da sandıktan yüzde 85.8 oy çıktı.

KİLİS: Oyların yüzde 65.6'sını AK Parti'nin, yüzde 18.4'ünü MHP'nin aldığı Kilis'te ise iki partinin oy oranı yüzde 84.

KIRIKKALE: Kırıkkale'de AK Parti oyların yüzde 62.3'ünü, MHP'de yüzde 20.9'unu almıştı. Bu ilde 1 Kasım'da iki parti toplamda yüzde 83.2 oy çıkardı.

KAYSERİ: AK Parti'nin yüzde 65.6, MHP'nin ise yüzde 18.4 oy oranına sahip olduğu Kayseri'de sandıktan iki partiye yüzde 84 oy çıktı.

KARAMAN: Karaman'da AK Parti yüzde 64.6 oy oranına sahipken, MHP'nin oy oranı ise yüzde 16.2. Ortak çalışma yürüten AK Parti ve MHP 1 Kasım'da yüzde 80.8 oy aldı.

KARABÜK: Oyların yüzde 60.5'ini AK Parti'nin yüzde 19.8'ini MHP'nin aldığı Karabük'te AK Parti ve MHP, yüzde 80.3 oy aldı.

OSMANİYE: Osmaniye'de AK Parti yüzde 46.8, MHP ise yüzde 34.6 oy aldı. İki partinin Osmaniye'deki oy oranı ise yüzde 80.4.

SİVAS: Oyların yüzde 68.7'sini AK Parti'nin yüzde 11.8'ini MHP'nin aldığı Sivas'ta ise sandıktan yüzde 80.5 çıktı.

Üç büyükşehirde oy oranları

İSTANBUL: İstanbul'da AK Parti, yüzde 48.7, MHP ise yüzde 8.6 oy aldı. İki parti bu ildeki oy oranı yüzde 57.3.

ANKARA: Ankara'da AK Parti yüzde 48.8, MHP ise 14.2 oranında oy aldı. 1 Kasım'da iki partinin aldığı oy oranı yüzde 63 oldu.

İZMİR: AK Parti'nin yüzde 31, MHP'nin ise yüzde 11.4 oy oranına sahip olduğu İzmir'de ise AK Parti ve MHP yüzde 42.4 oy oranına sahip.

YENİŞAFAK

 
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Mücahit Karataş

Malatya neden yok anlayamadım ak parti nin Türkiye genelinde en yüksek oy da ilk 5 de olan şehirdir.

Cevapla

hilmi

malatya elazığın aşağısında

Cevapla

hilmi

Abi bencede haklısın, bayburtun merkez nüfusu olan 648 kişi evet diyor

Cevapla

Hilmi

Survivor adası oy oranları neden yok

Cevapla

Hasan

Ben gerçek.ak partiliyim gerçekten hayır diyeceğim ben koyun değilim yıllardır hizmstinde olduğım partiye malesef hayır diyeceğim

Cevapla

Murat

Ben mhpli ve ülkücüyüm kardeş ama hayir verecem hayir vermek şahsi dusuncem ve hayir verdiğim için kilicdaroglunun peşinden gitmiş olmuyorum

Cevapla

yaşar

Yemin bozulmamıştır cumhurbaçkanı tarafsızdırTuttuğu taraf devletin yüceliğini zirveye taşımaktır Söz konusu vatansa gerisi yalandırTABİİKİ EVET

Cevapla

Saban

Benim düşüncem reyisin %60 oyu var bu ülkede mhp den de % 5 gelse %65 le bu biter hayircilarda yanar yanar dururlar. Ke.Mal 'la kar getirsinler belki atesini biraz düşürür 17 nisan olmadan

Cevapla

Şevket

Şanlıurfa niye yok.

Cevapla

Muhlis

Yozgat nerde

Cevapla

Yaşasın Türkçü Türkiye

Hayaller paris

Cevapla

Yörükefe

Komiksin...Atatürk'de zamanında tek adam değilmiydi ve aynı zamanda chp'li cumhurbaşkanı değilmiydi... keza ismet İnönü yine aynıntek adam değilmiydi ve chp'li...sizin derdiniz tek adam değil...sizin derdiniz Recep Tayyip Erdoğan...her zamanın bir lideri vardır...1920 lerin Atatürk ise bugünün lideri Tayyip Erdoğan...Ayrıca hiç bir şey bilmiyorsan sadece şunu sor kendine...benim oyum ile eli kanlı terör örgütü pkkli bir kişi ile nasıl aynı olabilir de yeter...

Cevapla

FETİ GENÇ

GENCOTÜRKLER DESTANLARINI HEP TEK KİŞİDE KIRALLIKTA YAZDILAR.

Cevapla

Hüseyin

Ne tek adam ülkesinden bahsediyorsunuz, dün çok adam ülkesi mı vardı da şimdi tek adam ülkesine dönüyoruz. Dün de farklı değildi. Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanı Gül olacak dedi o oldu, sonra ben olacağım dedi o oldu. Eskideniki bilemedin üç parti lideri bir araya geliyor Cumhurbaşkanı şu olacak diyor sonra milletvekillerine el kaldırın emriyle Cumhurbaşkanı seçiliyordu. Cumhurbaşkanımı iki üç partinin liderinin seçimine bırakmaktansa kendim secerim.

Cevapla

Arnvt ersin

Manisa'yida eklemelisiniz..

Cevapla

Kayalı

Maşallah BAYBURT ta silmiş süpürmüşler %95 helal memleketime .Sol partilerin borusu bizim orda ötmez .Vatan için evet

Cevapla

Eyüp

Sen çal sen oyna misali.Sen söylüyorsun kendin bile inanmıyorsun!Bırakın bu tek adam saçmalarını. Ben seçerim ben indirim anladınmı? Menderesi ben seçtim astılar.Özal ı ben seçtim zehirlediler.Erbakan ben seçtim itibarsızlaştırıp darbe yaptılar.Bütün bunlar sizin çok sevdiğiniz parlamenter sistemde oldu.Hayır kardeşim Erdoğanı halktan başka kimse yargılayamaz. Veya herhangi halk tarafından seçilen kişi. Kafanıza sokun!!!

Cevapla

Xxx

Sen satılmışsın hem milliyetçisin hemdetek adama karşısın ulan bizim tarihimiz tek adambuzerine kurulu sen kendini inkar ediyorsyn

Cevapla

Ülkemiz için evet

Bayburtlukendi çıkarını düşünmeyen tek iloyların %100 ude milletin bekasi vatanıngeleceği için atılıyorsadece bununla da iftihar duysak azdır Bayburt turkiyedir vatanı için halkının tamamının canını gözünü kırpmadan feda edecek teröristi ve dilencisi olmayan nadide bir şehirdir bir Bayburtlu istemez beklenti içine girmez dilenmez vessalam

Cevapla

Gümbür gümbür geliyoruz

Şuan chp hdp pkk fetoseçmenini diri tutmak ve aradaki farkin iyice açılmasını engellemekiçin her türlü ...söylüyor.ama korkunun ecele faydası yok.seçimlere doğru fark iyice açılınca göreceksiniz birçok hayır cı sandığa bile gitmeyecek.

Cevapla

Ülkücü

Toplumda ve sosyal medyada ben ak partisiyim ama hayır diyeceğim.ben mhp liyim ama hayır diyeceğim gibi ayak yapanlar chplı hdplı yada fetöcülerdir.Akıl var mantık var.hangi ak partili erdogani bırakıp kılıçdarın peşinden gider yada hangi ülkucu liderini bırakıp hdp nin pkk fikrini savunur.onlarla ayni safta yer alır.

Cevapla

Ahmet

Rehavete kapılmayalım Erzurum'da ne kadar MHP li tanıdığım varsa

Cevapla

Mhp'li secmen

Mhp HAYIR diyor birakin onu akp lilerde bile Tek ADAM ülkesine HAYIR diyor.

Cevapla

İBRAHİM GİBİ

BAYBURT %/100 versek yine bize birşey yok gider havaalanı'nı ve diğer ağır yatırımları yine Iğdır'a Hakkari'ye Şırnak'a Van'a ve diğer Din Vatan Milletve Bayrak düşmanı nankörlereyaparlar!!Sende yine tulum çıkardım diye övüp durursun. Buna nazaran ne diyeceğiz tabiki EVET ama yapılanlar can acıtıyor işte...

Cevapla

Turk

% 40 ' i gecmez EVET bizim halkimiz yemine önem verirCB yemin metninden ,"....Üzerinealdığım görevi tarafsızlıkla yerine getirmek için bütün gücümle çalışacağıma Büyük Türk Milleti ve tarih huzurunda, namusum ve şerefim üzerine and içerim.” , yemin değişseydi belki !

Cevapla

Baba Vanga

MALATYA NERDE MALATYANINDA OLMASI LAZIM

Cevapla

Gümüshane

bütün Gümüshanekınıyor ve özür dilemenizi bekliyor ! ! !Gümüşhane halkının uyumlu ve misafirperver bir insan yapısına sahip olduğunu, şiddete ve holiganlığa asla meyilli olmadığ!!! yanlı ve taraflı yayın yapan Atv medya kuruluşu rakip takım taraftarlarının yaptığı taşkınlıkları ve şiddet içerikli hareketleri sanki Gümüşhane halkı ve Gümüşhanespor taraftarı  tarafından  başlatılmış ve yapılmış gibi tüm Türkiye’ye gösterilerek bir karalama kampanyası yürütüldüğ. Gümüşhane halkı ve Gümüşhanespor taraftarının geçmişine bakıldığında Ankaragücü - Gümüşhanespor arasında yaşanan türbin olaylarının benzeri olabilecek hiçbir çirkin olayın asla yaşanmadığını ve Atvkuruluşu tarafından kolaylıkla yapılacak bir ön araştırma ile bunun görülebileceğ !!! Gümüşhane halkı tüm Türkiye’de misafirperver ve güvenilir insanlar olarak bilinir. Gümüşhaneliler şehirlerine gelen her misafire kendilerine verilmiş birer emanet gözüyle bakmıştır. Yaşanan olaylarda bırakın rakip takım taraftarlarına herhangi bir saldırı gerçekleşmesini aksine Gümüşhanespor taraftarı ve yöneticilerine yönelik saldırılar gerçekleşmiş 19 Gümüshaneli vatandaşımızda bu saldırılar sonucunda yaralanmışlardır. Yine rakip takım holiganları yüzünden Gümüşhane Yenişehir Stadyumu tahrip edilmiş ve zarara uğratılmıştır. Gümüşhanesporumuz’un centilmence oynadığı ve 2-1 lik skorla hakkıyla kazanmış olduğu maçta, bu galibiyetimizi hazmedemeyen rakip takım taraftarlarının yaptığı taşkınlıklar ve olaylar rakip takım yöneticileri tarafından Gümüşhane halkımız ve taraftarımız tarafından başlatılmış gibi gösterilerek gerçeği yansıtmayan beyanlarda bulunmuşlardır. Bunun devamında yine Ankaragücü takımı yöneticileri Atvve siyasi yöneticilerini kullanarak Gümüşhanesporumuzun ve taraftarımızın ağır cezalar alması için lobi çalışmalarına devam etmiştir. Sahada yenemedikleri takımımızı masada yenmek için ellerinden gelen her türlü çalışmayı yapmış ve başarılı olmuşlardır. Olayları başlatan ve stadyumun her yerini harabeye çeviren Ankaragücü ! ! !bütün Gümüshanekınıyor ve özür dilemenizi bekliyor ! ! !

Cevapla