İştah kabartan ihale

Ulaştırma Bakanı, “Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nde deniz dibi sondajları gerçekleştirildi. 2018 yılında YİD modeliyle yapım ihalesine çıkılacak” dedi.

13 Ekim 2017 Cuma 06:54
İştah kabartan ihale

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, etüt proje çalışmaları başlayan Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi kapsamında deniz dibi sondajlarının gerçekleştirildiğini ifade ederek, “Bu yılın sonunda proje çalışmaları tamamlanarak 2018’de yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapım ihalesine çıkılacak” dedi. Bakan Arslan, vatandaşların Marmaray’la raylı sistemin kolaylığını, Avrasya Tüneli’yle otomobille deniz altından geçmenin keyfini yaşadıklarını söyledi.

DENİZ DİBİ SONDAJLARI YAPILDI

İki kıta arası geçişin 5 dakikaya düşmesinin konforunun görüldüğüne işaret eden Arslan, vatandaşların talepleri doğrultusunda yapılan teknik çalışmalar sonucu Marmaray’la Avrasya Tüneli’ni bir araya getirecek Üç Katlı Büyük İstanbul Treni Projesi’ni hayata geçireceklerini bildirdi. Arslan, etüt proje çalışmaları kapsamında deniz dibi sondajlarının yapıldığını aktararak, bu yılın sonunda proje çalışmalarının tamamlanacağını dile getirdi.

OTOMOBİLLER İÇİN ÖNEMLİ AVANTAJ

Arslan, şunları kaydetti: “İncirli’den yer altına girecek raylı sistem, Mecidiyeköy’den, Zincirlikuyu’dan denizin altından geçecek, Söğütlüçeşme’den girip Kadıköy-Kartal’a, Marmaray’a bağlanacak. Avrupa akasında Hasdal’dan yer altına girecek tünel, bu tünelle birleşecek, Anadolu yakasına geçtikten sonra da Çamlık’tan çıkarak TEM’e bağlanacak. Bu, karayolu taşımacılığında otomobiller için önemli bir avantaj olacak, raylı sistem anlamında çok daha önemli bir avantaj.”

GÜNDE 6.5 MİLYON YOLCU

Bakan Arslan, açıklamasına şöyle devam etti: “Marmaray, Halkalı’dan Gebze’ye kadar bütün raylı sistemlerle entegre olarak gidiyor. Bu da onun bir benzeri olarak İncirli’den Söğütlüçeşme’ye kadar birçok raylı sistemle entegre olacak, günde 6.5 milyon yolcunun taşındığı raylı sistemleri entegre edecek. İnsanların kapısından çıktığı zaman bir başka hatta aktarma yaparak, raylı sistemle seyahatini devam ettirmesi anlamına geliyor. Çok önemli bir proje ve önemli mesafe katettik.”

14 DAKİKA

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projede tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek.

Haber Tarihi: 13 Ekim 2017 Cuma 06:54
  • KürtogluKürtoglu10 gün önce
    Evet Parali,hemde cok pahali.Bizdeki Gecis fiyatlari ilekiyaslanmayacakkader pahali.