HDP Eş Başkanı artık Milletvekili değil

HDP Eş Başkanı Figen Yüksekdağ'ın hakkındaki yargı kararının kesinleşmesi üzerine TBMM bilgisine sunuldu ve milletvekilliği düştü

HDP Eş Başkanı artık Milletvekili değil
Eklenme: 21 Şubat 2017, 16:12

Halen tutuklu bulunan HDP Eş Genel Başkanı ve Van Milletvekili Figen Yüksekdağ'ın milletvekilliği düştü.

TBMM Genel Kurulu'nda, grup önerilerinin görüşmelerine geçilmeden önce Başbakanlık tezkeresi okundu.

TBMM Başkanvekili Ayşe Nur Bahçekapılı, Başbakanlığın, Anayasa'nın 84. maddesine göre, Yüksekdağ'ın kesin hüküm giydiğine dair kesinleşen mahkeme kararı hakkında tezkeresini okuttu.

Başbakanlık tezkeresinde, Yüksekdağ'ın, terör örgütü propagandası yapmak suçundan cezalandırılmasına ilişkin 27 Kasım 2013 tarihli kararı, Yargıtay'ın 22 Eylül 2016'da onadığı anımsatıldı.

Tezkerede, Anayasa'nın ilgili maddesi uyarınca, Yüksekdağ'ın milletvekilliğinin düşürülmesi için gereğinin yapılması talep edildi.

Bahçekapılı, Anayasa'nın 76. maddesi kapsamında milletvekili seçilmeye engel bir suça ilişkin olan ve Anayasa'nın 84. maddesi 2. fıkrası gereğince bilgiye sunulan kesinleşmiş mahkeme kararı okunduğu için, Yüksekdağ'ın milletvekilliğinin düştüğünü duyurdu.

HDP'DEN TEPKİ

HDP Grup Başkanvekili Ahmet Yıldırım, bu kararın kendileri için yok hükmünde olduğunu savunarak, "Okunan kararın savcıları, hakimleri şu anda içeride. Teröristlerin arkasına sığınmış iktidarın kararı, yargı kararı olamaz" dedi.

HDP'li milletvekillerinin tepkisi üzerine, Bahçekapılı, grup başkanvekillerini toplantıya çağırarak birleşime ara verdi.

HDP'NİN MECLİS'TEKİ SANDALYE SAYISI 58'E DÜŞTÜ

Anayasaya göre, milletvekili seçilmeye engel bir suça ilişkin kesinleşmiş mahkeme kararı TBMM Genel Kurulu'nda okunan üyenin milletvekilliği, oylamaya gerek kalmaksızın düşmüş oluyor.

Bu arada, HDP'nin Meclis'teki sandalye sayısı 58'e düştü.

 
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Metindemirci03

Cemil nadir yolunumu şaşırdın, aklınımı kaçırdın.

Cevapla

Metindemirci03

Çoook geç kalınıyor.Diğer tutuklu hdp milletvekillerininde , milletvekilliklerinin düşürülmesi lazım geliyor.

Cevapla

Cemil nadir özgün

.kına, kına olmaktan çıkıyormu?

Cevapla

Mesut

Turan bey gayet hakliteroristleri koruyan dateroristtir....

Cevapla

Serhat

Pislik vatan hainlerihep sine 1000 er yıl selo. Ve bu kadınşehitlerimizin katilleri. Diyarbakır halkının katilleri. YasinBörü leyin katilleri dır ebediyete kadar......... ceza evi bu pisliklere

Cevapla

Tostu Hakan

Ah bre ..k. cehennemin dibine yaraşır ebedi azaba çarpılacak lanetli mahluklarsınız her biriniz.,şimdi sırtını nerelere yaslıycaksın bakalım, inşallah layıkıyla günlük Çin işkenceleri yapıyorlardır sana ve senin gibi hainlere, sizlere merhamet eden asla müslüman olamaz, bu Marksist lerin oyunlarına kanmayın kürt kardeşlerim, eğer hdp ye oy verirseniz asla cehennemden çıkamazsınız.

Cevapla

Hakkı

Bu daha ilk hdp nin kökunu kazimak lazim eyy kiymetli kūrd kardeşlerimiz uyanin bu israil partisi zerdūşt hdp ye oy vermek haram kardeşlerim haram birbirinize bunlari Allah rizasi için anlatin..oyumuz EVET kūrd tūrk laz bizler kardeşiz fitnelerin oyununa gelmeyin elhamdulillah Reisimiz Rte yeter bizlere hatta dunyayada yeter..bir olalim diri olalim resin etrafinda birlik olalim..rabbim de bizden razi olur..rabbimizde bizdenbunu istiyor Reis Rte izindeyiz. ..

Cevapla

aykut

..deki ..nezaman tikacaksiniz hapislere? .

Cevapla

İsmail

Topunun ki düşürmeli, bu ülkeye yaptıklarımız cezasız kalmayacak, inşaallah...

Cevapla

Ramazan

Başlangıç için çok güzel. Devamını bekleriz.

Cevapla

Yıldız

Şimdiye kadar yedikleri haram zıkkım olsun..tipsiz kadın..

Cevapla

Cemil nadir özgün

Terbiyesizlik etme

Cevapla

inanç

CEMİL NADiR çok gereksiz bir kişiliksin .Biz kınayı vatan için askere giderken yakarız Sen Fetö v b terör örgütlerinin temsilcilerini kendiniekazıyıp dövme yaptırmışsın çıkmıyo YAZIK

Cevapla

Merdan ak

Ne kinliymisssin be sen gece nasıl uyuyorsun.Bre nurrsuz devşirme Askerlik yap önce

Cevapla

Turan

Daha mıdevletten maaşalsın yeter artık bukarıtescilli terörist utanmaz rezil ihanet şebekesi adiler nursuz suratlı şeytanlar Allah belanızı versin inşallah döktüğünüz kanda boğulun pis yaratıklar

Cevapla

önder

Cumhurbaşkanımızın bütün uyarılarına ve zaman tanımasına rağmen terör ile aralarına mesafe koymadılar.Hendeklere karşı mücadele vermediler.Yüzlerce insanın ölmesine ve binlerce evin yıkılmasına sebeb oldular.Sırtlarını ABD ve Rusyaya dayadılar.Oysa İslam Birliği içinde iç sorunları çözmeye çalışsalardı hiç kimsenin parmağı kanamazdı.Onlar akıllarını bu saaten sonrada başlarına alsalar dış mihraklardan kurtulsalar hiç kimse karışmazdı.Yazık bütün fırsatları heba ettiler.

Cevapla

Osman

Şimdi ..nereye dayayacaksın bakalım ..demir parmaklıklar yakışır sana

Cevapla

tuğrul

Kaküllü sana şimdi iyi ...lazım. Sen sırtını nerelere yaslamıştın? O yediklerinde burnundan fitil fitil gelsin. Daha duuurrr!! bunun Mahkeme_İ Kübrası da var

Cevapla

BEKIR

Sayın Bayan Alçakdağ(!!!!!!!!!!!!!!!!!!)Şimdi sırtını,uygun bir hapishane duvarına dayasın,ve 19 yaşında babasının yanından kaçtığından itibaren tüm hayatını bir düşünsün.Acaba,bu millet için,gerçekten olumlu bir is yaptımı,kendisinin dehdehlemesi ile,kaç garibanın hayatı karardı,bir lahiya çıkarsın ve sonra milletten özür dilesin.TV lerdeki o azgınlık,o beyanatlar neydi,sanki TC'nin tapu senedini almışda,talimatlar geçiyordu.Şimdi,kendisinin temsil ettiğini söylediği ne kadar luzümsuz adam var ise,başta Ertuğrul Çulcu,kaküllü Fiğen Hanım'ı kurtarsınlar.

Cevapla

yusuf

sen pkk nın etegı altında her naneyı yıyeceksın devletın gucunu gorunce kıvaracaksın yok oyle yagma daha bunlar ıyı gunlerınız kalkan gıbı kullandıgınız kurt halkıda ne mal oldugunuzu anladı artık bu ulkeyı bolmek ısteyenlerın masası oldunuz yıllarca bakalım sahıbınızde sızı basıbos bırakınca ne halt edeceksınız

Cevapla

Turk

Demekki HAYIR onde saflari sıklastirma gayreti , ters teper

Cevapla

yusuf

mutluhaber..

Cevapla

Cemil nadir özgün

artık kına yakın. .

Cevapla

Uh-1

Güle güle.

Cevapla

Onur

Milletvekilligi dusse ne olcakki kanunlara gore bu k...kler 1 donem millet vekili oldumu omur boyu milletvekili maasi aliyolar. Bizim vergimizden. Boyle sistem yerin dibine batsin.

Cevapla