• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
34
En garip tren yolları

2016-05-01 21:49:58
En garip tren yolları

2008 Yılında UNESCO Dünya Mirasları listesine eklenen Rhaetian Tren Yolu, Albula ve Bernina bölgelerinden geçerek İsviçre Alpleri'ni aşan 2 tren yolunu birleştiriyor.

#1
Foto - En garip tren yolları

Buzullar, Alpler’deki göller ve ülkenin engebeli arazisinin yarattığı nefes kesici manzaralar fotoğraf çekmeyi sevenlerin gözdesi.

#2
Foto - En garip tren yolları

1904 yılında açılan Albula hattı 67 km uzunluğunda, 42 tünel ve 144 viyadükten oluşuyor.

#3
Foto - En garip tren yolları

Bernina hattı ise 13 tünel ve 52 viyadükten oluşuyor.

#4
Foto - En garip tren yolları

Aşağıdaki UNESCO Dünya Mirasları sayfasında bu hatlar ile ilgili şöyle denilmiş: Albula ve Bernina bölgelerinden geçen Rhaetian Tren Yolu gerçekten müthiş bir teknik, mimari ve çevresel denge sağlarken inşaat mühendisliğinin ve mimarinin doğa ile bütünleşmiş muhteşemliğini temsil ediyor.

#5
Foto - En garip tren yolları

#6
Foto - En garip tren yolları

#7
Foto - En garip tren yolları

#8
Foto - En garip tren yolları

#9
Foto - En garip tren yolları

Dört bir yanı demir ağlarla çevrili İsviçre’de tren halkın en çok tercih ettiği ulaşım aracı. Her gün yüz binlerce kişi işlerine ve evlerine trenle gidip geliyor.

#10
Foto - En garip tren yolları

İsviçre’deki çok sayıdaki dağ ve tepelerin hemen hemen hepsine çekişli tren veya teleferik sistemiyle çıkılıyor. İşte İsviçre'nin muhteşem demiryollarından sadece birkaçı...

#11
Foto - En garip tren yolları

Pilatus Dağı Tren Hattı - İsviçre‘nin Pilatus Dağı zirvesine trenle çıkmak bir zamanlar imkansız görülüyordu. Ancak bir mühendislik harikası sonucu kurulan tren sistemiyle 125 yıldır dimdik dağa, heyecan dolu bir yolculuk yapılıyor.

#12
Foto - En garip tren yolları

Pilatus hattı dünyanın en dik demiryolu.

#13
Foto - En garip tren yolları

Dar hatlı tren yüzde 48'lik eğilimleri geçebiliyor ve yarım saat içinde bin 600 metre yükseklik farkına ulaşıyor.

#14
Foto - En garip tren yolları

Pilatos treninden önce zirvede yılda 3 bin müşterinin geldiği bir otel vardı ve müşteri sayısı arttırılmak isteniyordu. Mühendisler ortaya cesurca bir fikir atarak demiryolu inşaa etmek istediler ve yeni bir sisteme imza attılar.

#15
Foto - En garip tren yolları

İki yatay dişli çarkla dönen bir dişli ray tasarladı. Tekerleklerin dimdik yukarıya çıkışlarda kopmaması için altlarına yuvarlak bir disk monte etti.

#16
Foto - En garip tren yolları

Yapım süreci oldukça zorlu geçti. Tonlarca ağırlıktaki malzemeler yukarıya taşındı ve tüneller kazıldı.

#17
Foto - En garip tren yolları

Buna rağmen her şey 400 iş gününde tamamlandı.

#18
Foto - En garip tren yolları

Buharlı tren 1889 yılında hizmete açıldı ve dağın zirvesindeki otelin müşterileri 10 kat arttı.

#19
Foto - En garip tren yolları

1937 yılında tren elektrikle donatıldı.

#20
Foto - En garip tren yolları

O günün vagonları hala ziyaretçileri dağın tepesine çıkarıyor.

#21
Foto - En garip tren yolları

Trende hala orijinal dişli raylar kullanıyor.

#22
Foto - En garip tren yolları

Öte yandan makinistlerin günde 5-6 kez 2 bin 130 metre yükseklik farkına dayanabilmek için formda olması gerekiyor.

#23
Foto - En garip tren yolları

Jungfraujoch Demiryolu - İsviçre'nin en güzel şehirlerinden biri olan Interlaken’de yer alan Jungfrau tren yolu görenleri büyülüyor.

#24
Foto - En garip tren yolları

Jungfrau, Peru’dan sonra dünyada en yüksek tren istasyonunun kurulu olduğu ikinci yer.

#25
Foto - En garip tren yolları

Avrupa’nın Çatısı olarak da adlandırılan Jungfrau’ya trenle iki ayrı koldan çıkılabiliyor.

#26
Foto - En garip tren yolları

Jungfrau demiryolu, 7,5 kilometrelik tünelde bin 500 metre irtifa kazanılıyor.

#27
Foto - En garip tren yolları

1896 yılında zengin bir Zürihli iş adamı bu bölgeye tatile gelir. Gördüğü güzellikten çok etkilenir ve bu manzarayı herkesin görmesi için birşey yapmaya karar verir. Ertesi gün Zürih’e döndüğünde iş adamları ile görüşür ve Jungfrau Demiryolu projesi için finansman bulur. Projenin 1,5 yılda tamamlanacağını ve 1,5 milyon frank gerektireceğini öngörür. Proje 16 yılda tamamlanır ve 15 milyon frank harcanır. 7,5 kilometrelik tünelin yapım aşamasında çalışma şartlarının zorluğu (soğuk,nem ve karanlık) nedeniyle onlarca insan hayatını kaybeder ve demiryolu 1912'de tamamlanır.

#28
Foto - En garip tren yolları

Bugün günde ortalama 5 bin kişi tarafından ziyaret edilen Avrupa’nın en yüksek tren istasyonu Jungfraujoch’un (3454 m) eşsiz bir mühendislik ürünü olduğu ortada.

#29
Foto - En garip tren yolları

Albula ve Bernina Demiryolu Hattı - 2008 Yılında UNESCO Dünya Mirasları listesine eklenen Rhaetian Tren Yolu, Albula ve Bernina bölgelerinden geçerek İsviçre Alpleri'ni aşan 2 tren yolunu birleştiriyor.

#30
Foto - En garip tren yolları

1904 yılında açılan Albula hattı 67 km uzunluğunda, 42 tünel ve 144 viyadükten oluşuyor.

#31
Foto - En garip tren yolları

Bernina hattı ise 13 tünel ve 52 viyadükten oluşuyor.

#32
Foto - En garip tren yolları

Aşağıdaki UNESCO Dünya Mirasları sayfasında bu hatlar ile ilgili şöyle denilmiş: Albula ve Bernina bölgelerinden geçen Rhaetian Tren Yolu gerçekten müthiş bir teknik, mimari ve çevresel denge sağlarken inşaat mühendisliğinin ve mimarinin doğa ile bütünleşmiş muhteşemliğini temsil ediyor.

#33
Foto - En garip tren yolları

Landwasser Viyadüğü - İsviçre: Dağlık ve zorlu koşullara sahip olan İsviçre’de seyahat etmek oldukça zordu. Tüm bunları aşmak için cesur tasarımların yapılması gerekiyordu. 1902 yılında inşa edilen İsviçre Landwasser viyadüğü dünyanın en ünlü demiryollarından biridir ve İsviçre’nin turistik tanıtımlarında da görülür.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23