• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

BMW, X1’e de sınıf geçti

Yeniakit Publisher
2016-08-29 08:16:00 -
BMW, X1’e de sınıf geçti

Alman üretici BMW, X modellerini elden geçirirken X1’e de sınıf atlattı. Artık tam bir SUV görünümüne kavuşan model, 2 litrelik dizel motoruyla oldukça performanslı ve ekonomik.

Markalar tüm boşlukları yavaş yavaş doldururken, BMW’de SUV modellerine ağırlık vermeye başladı. X modellerinin en küçük temsilcisi olan X1’i 2010’da pazara sunan marka, bir SUV’den çok MPV görünümüyle oldukça eleştiri yağmuruna tutulmuştu. İkinci nesliyle birlikte araç makyaj operasyonundan geçerek, artık tam bir SUV oldu. Bu hafta ki test konuğumuz olan X1, bir önceki nesline göre kesinlikle daha şık bir görünüme sahip. Yüksek ve kavisli motor kaputu, klasikleşen BMW böbrek ızgarası, geniş hava girişine sahip ön tamponu, gümüş tampon koruyucu kaplaması ve farların altına yerleştirilen sis farlarıyla çekici bir tasarımla dikkat çeken model, arka bölümde kavisli bagaj kapağı, profile taşan far grubu, 2 litrelik versiyonda sunulan çift egzoz çıkışı ve gümüş renkli tampon koruyucusuyla sportif tasarımı sırtlıyor.

Misafirimizin iç mekanına girdiğimizde yüksek oturma pozisyonuna sahip koltuklar oldukça rahat. Markanın bir çok modelinde kullanılan joystick tipi vites, X1’de yerini daha uzun kollu bir şanzımana bırakmış. İç mekanda çok ferah bir yaşam alanı oluşturmayı başaran X1, önceki nesle göre arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunuyor. Aracın bagaj hacmi de önceki nesle göre 85 litrelik artışla 505 litreye ulaşmış.

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ ŞAŞIRTICI

* Araçta kullanılan 2 litrelik dizel ünite 4x4 çekiş sistemine de sahip.

* 190 beygir güç ve 400 Nm tork tork üreten model, 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş.
ÖNE ÇIKAN VİDEO

* 1625 kilogramlık araç, 0-100 km/s ivmelenmesini 7.6 saniyede tamamlıyor.

* Araç maksimum 219 km hız yapıyor.

* Araçta orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış.

*Otomobilin otoyol sürüşü de viraj performansı da oldukça başarılı

* Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 4.9 litre.

*Bizim kullanımımız boyunca araç 6 litrelik tüketim değerini yansıttı.

*Aracın başlangıç fiyatı 147 bin 501 lira iken, bize konuk olan versiyon 225 bin 503 lira.

OPEL’İN ELEKTRİKLİSİ MERAKLILARIYLA BULUŞACAK

Opel yeni elektrikli modeli olan Ampera-e meraklılarıyla buluşmaya hazırlanıyor. 1-16 Ekim tarihlerinde gerçekleşecek Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak olan model, sıfır emisyon değeri ve çevreci kimliğiyle ön plana çıkıyor. Ampera-e, 360 nm tork ve 206 beygir gücüyle de yüksek performans vaad ediyor. Opel mühendislerinin batarya teknolojilerinde kat ettiği önemli mesafeler sayesinde çoğu elektrikli otomobillerden daha uzun menzile de sahip. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik “Ampera-e, elektrikli ulaşımın artık geniş kitlelere yayılma zamanının geldiğinin bir kanıtı” dedi. Model, 0’dan 50 kilometreye sadece 3,2 saniyede ulaşıyor. Bu değer 80-120 km arasında ise sadece 4,5 saniye. Ampera-e’nin maksimum hız değeri ise saatte 150 kilometre. Aracın batarya grubu düz şekilde otomobilin tabanına yerleştirilmiş. Bu düzen aracın içinde beş yolcunun rahatlıkla seyahat edebileceği ferah bir yaşam alanı sunuyor.

VOLVO CARS VE UBER’DEN GÜÇ BİRLİĞİ

Volvo Cars ve Uber, yeni nesil otonom sürüşe sahip otomobiller geliştirmek için güçlerini birleştiriyor. İki şirket arasında imzalanan anlaşmaya göre, ortak bir proje kapsamında, yeni baz otomobiller geliştirilecek. Bu baz otomobillerde, tam otonom sürücüsüz otomobil teknolojisi de dahil, en yeni otonom sürüş teknolojileri yer alacak. Bu baz otomobiller, Volvo Cars tarafından üretilecek ve Uber tarafından satın alınacak. Volvo Cars ve Uber, projeye toplam 300 milyon dolar ortak yatırım yapacak. Yeni baz otomobil, Volvo Cars’ın tam modüler Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi (SPA) üzerinde geliştirilecek.

MİCHELİN’E YENİ DİREKTÖR

6 yıldır Michelin Türkiye bünyesinde çeşitli pozisyonlarda çalışan Ayşem Suner, 2016 yılı Haziran ayı itibariyle Michelin Türkiye Binek ve Hafif Ticari Lastiklerden Sorumlu Pazarlama Direktörü olarak atandı. Daha önce Renault Mais bünyesinde Ürün Müdürü olarak 4 yıl boyunca görev alan Suner, Michelin Türkiye’deki kariyerine 2010 yılında Satış Destek Departmanı Sorumlusu olarak başladı. 2014 yılında Ticari Operasyon Yöneticisi olarak atanan Suner, bu pozisyonda geçirdiği iki yıl boyunca müşteri hizmetleri, satış ve satış sonrası destek operasyonlarını yönetti. Suner, Michelin Türkiye’de tüm binek ve hafif ticari lastikler grubundan sorumlu olacak.

YAMAÇ PARAŞÜTÜYLE YARIŞTI

Hilux, Kapadokya bölgesinin engebeli, zor ve tehlikeli yollarında yamaç paraşütüyle yarışarak “maceracı ruhunu” gözler önüne serdi.  Yamaç paraşütü pilotu İdris Güzeller yönetimindeki paraşütle peri bacalarının gölgesinde yarışarak lastiğinin değdiği her yerdeki başarısını bir kez daha kanıtlayan Hilux, ileri sürüş eğitmeni Alişan Özkan’ın yönetimindeki yamaç paraşütü ile gökyüzünde kıyasıya girdiği mücadeleden başarıyla ayrıldı. Çekimleri 20 saat süren Hilux’ın yamaç paraşütüyle yaptığı yarışa eşsiz Kapadokya manzarası dekor oldu.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23