• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Babayiğite ‘yan’dan destek

Yeniakit Publisher
2013-03-03 20:59:00 - 2013-03-03 21:00:08
Babayiğite ‘yan’dan destek

Yerli otomobil üretecek babayiğite Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nden “biz hazırız” mesajı geldi. Teşvik sistemini değerlendiren Dernek Başkanı Mehmet Dudaroğlu, iç piyasadaki pazara dikkat çekerek yerli ve yabancı yatırımcıların harekete geçece

KOCAELİ - Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu, yerli aracın üretilmesine her zaman hazır olduklarını belirterek, “Burada bir sorun yok ancak marka yaratılması lazım. Bir marka yaratılması süreci, markanın yurt içi ve yurt dışı piyasalarda tutunabilmesi çok önemli” dedi. Dudaroğlu,  yaptığı açıklamada, 2013 yılında otomotiv sektörünün geçen yıla oranla biraz daha iyi olacağını düşündüklerini söyledi.
Geçen yıl 19 milyar 63 milyon dolarlık ihracat yapıldığını hatırlatan Dudaroğlu, bu yıl söz konusu rakamın 20 milyar dolar civarında olacağını öngördüklerini anlattı. Dudaroğlu, otomotiv sektöründe 1 milyon 100 adet üretim beklediklerini belirterek, iç pazarda da 800-810 bin adet arasında satış öngördüklerini ifade etti.
Otomotiv sektöründe iç piyasanın canlanmasının adil vergi sistemi ile olabileceğine inandıklarını vurgulayan Dudaroğlu, “ÖTV’de uygulanan vergiler var. Bu vergiler ile Türkiye’de otomotiv iç pazarının çok fazla canlanabileceğini düşünmüyorum. Adil vergi sisteminin getirilmesini her zaman öneriyoruz” şeklinde konuştu.
YATIRIM TEŞVİK SİSTEMİ
Dudaroğlu, yatırım teşvik belgeleriyle ilgili Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın yaptığı açıklamalara da değinerek, otomotiv sektöründe yeni düzenlemeler getirildiğini anımsattı.
Otomotiv sektöründeki 5 milyar dolarlık cari açığın giderilmesi için motor aktarma organlarıyla ilgili düzenleme yapıldığını dile getiren Dudaroğlu, Türkiye’de yapılacak motor yatırımlarında 75 milyon liralık alt sınır oluşturulduğunu söyledi.
Dudaroğlu, aktarma organları, aksam, parça ve elektronik yatırımlarında 20 milyon liralık alt sınırın yan sanayici firmalar tarafından beklendiğini anlatarak, “Ümit ediyoruz ki bu rakamlarla yurt dışından da ciddi yatırımcıları çekebileceğiz, mevcut yerli yan sanayi firmalarımız da yatırım yapabilecek. Bunun ciddi bir katkısının olacağını düşünüyorum ve önümüzdeki yıllarda bu da otomotiv ve yan sanayi ihracatını çok iyi etkileyecektir” diye konuştu.
Geçen yıl, otomotiv yan sanayi firmalarının sektördeki ihracatın yüzde 43’ünü gerçekleştirdiğini hatırlatan Dudaroğlu, taşıt araçları yan sanayici firmaları olarak bu oranı yüzde 50’lerin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
“TAYSAD OLARAK HAZIRIZ”
Otomotiv sektöründeki en önemli konulardan birinin “elektrikli araç” ve “yerli otomobil yapılabilir mi?’ konusu olduğuna işaret eden Dudaroğlu, şöyle devam etti:
“Biz taşıt araçları yan sanayici firmalar olarak, yerli aracın üretilmesine her zaman hazır olduğumuzu söylüyoruz. Keşke böyle birileri çıksa ‘biz yerli araç üretiyoruz’ deseler, biz hazırız. Burada bir sorun yok ancak marka yaratılması lazım. ”
ELEKTRİKLİ ARAÇ ÜRETİMİ
İlerleyen günlerde elektrikli araçlarla ilgili yarıştan kopmamak için çaba sarf ettiklerini anlatan Dudaroğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Açıklanan bu yol haritasıyla taşıt araçları yan sanayi firmalarının da pozisyon almaları sağlanmış olacaktır. Çünkü orada yeni ürünler, yeni teknolojiler gerekiyor. Biz de orada yerimizi almaya çalışacağız.”
“Türkiye’nin otomotivde yeni
rakipleri BRIC ülkeleri olacak”
İSTANBUL - Global ölçekli denetim, vergi ve danışmanlık şirketi KPMG’nin Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Ergün Kış, BRIC ülkeleri (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) üreticilerinin 6 yıl içinde Avrupa pazarına girmesinin beklendiğini, Türkiye’nin kendisini bu sürece göre konumlandırması gerektiğini belirtti. KPMG Türkiye yönetiminde, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) ile bu derneklerin üyelerinin destekleriyle gerçekleştirilen “KPMG Türkiye 2013 Otomotiv Yöneticileri Araştırması”nın sonuçları açıklandı. Geçen 10 yılda Türkiye otomotiv sektörünün dikkat çekici bir büyüme sergilediğini vurgulayan Kış, 2003 yılında Türkiye’de 1.000 kişiye düşen araç sayısı 95 iken, son 10 yılda bu rakamın 151’e ulaştığı bilgisini verdi.
BRIC ÜLKELERİ ÜRETİCİLERİ 6 YIL İÇİN AVRUPA PAZARINDA
Ergün Kış, araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki otomotiv yöneticilerinin, BRIC ülkeleri üreticilerinin Avrupa pazarına 6 yıl gibi kısa bir süre içinde gireceğini öngördüğünü ve Türkiye’nin kendisini bu sürece göre konumlandırması gerektiğini ifade etti. Araştırmaya göre Türkiye otomotiv sektörünün 5 yıl içinde yeni bir üreticinin Türkiye’ye yatırım yapmasını beklediğini aktaran Kış, bu yatırımın yüzde 42 oranında Avrupa’dan, yüzde 33 oranında Asya’dan beklendiğini açıkladı.
“Yerli marka, elektrikli
otomobilde akılcı olur”
NEVŞEHİR - Fosil yakıtlı araç teknolojilerinde Türkiye’den yeni bir marka çıkmasının global rekabet şartlarında zor olduğunu savunan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Elektrik motorlu teknolojiyi kullanan bir otomobilin Türk markası olarak çıkması daha kolay ve akılcı olur. Çünkü yepyeni bir pazar oluşuyor” dedi. Geçen hafta Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün açıkladığı “Elektrikli araç üretimine yüzde 100 Ar-Ge desteği”ni değerlendiren Aybar, sözkonusu desteğin elektrikli otomobillerde bir yerli marka üretilmesine yardımcı olacağını ifade etti.
Elektrik motorlu teknolojiyi kullanan bir otomobilin Türk markası olarak çıkmasının daha kolay ve akılcı olduğunu savunan Aybar, şunları kaydetti:
“Çünkü hem Türkiye’de hem de dünyada yepyeni bir pazar oluşuyor. Otomobiller yeni çıkıyor ve nihayetinde pazar gelişecek. Tahminler 2020’li yıllarda toplam pazarın yüzde 10’u gibi bir kapasiteyi gösteriyor. Bu da şu anda dünyada yıllık yaklaşık 80 milyon civarındaki araç üretiminin yüzde 10’u demek. Bu pazarlarda bir an evvel bir marka sahibi olarak yer almak bana göre Türkiye’de daha kolay varılabilecek bir hedeftir.”
Aybar, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin olmaması ve pil kirası da dahil edildiğinde elektrikli aracın sağladığı kazancın yıllık 5 bin liranın üzerine çıktığını vurguladı.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23