Akaryakıtta yeni dönem: Bundan sonra zorunlu olacak

Türkiye'de en çok kullanılan akaryakıt türü olan motorine binde 5 biyodizel harmanlanması uygulaması resmen başladı.

03 Ocak 2018 Çarşamba 12:25
Akaryakıtta yeni dönem: Bundan sonra zorunlu olacak

Türkiye'de en çok kullanılan akaryakıt türü olan motorine binde 5 biyodizel harmanlanması uygulaması resmen başladı. Akaryakıt piyasasında satılan her 200 litre motorinde en az 1 litre biyodizel bulunacak.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) geçen yıl haziranda kararlaştırdığı, biyodizelin motorinle harmanlanması oranına zorunlu taban getirilmesi uygulaması yeni yılla birlikte hayata geçirildi. Düzenlemeyle ithal veya rafinericiden temin edilen motorine en az binde 5 yerli tarım ürünlerinden veya bitkisel atık yağlardan üretilmiş biyodizel katılacak. Böylece akaryakıt piyasasında satılan her 200 litre motorinde en az 1 litre biyodizel bulunacak.

Türkiye'de toplam akaryakıt satışlarının yaklaşık yüzde 84'ü motorin türlerinden oluşuyor. Söz konusu satış miktarına uygulanacak binde 5'lik biodizel harmanlanmasıyla 2018'de yıllık yaklaşık 115 bin ton biodizel üretilmesi planlanıyor. Türkiye'de biyodizel lisansı sahibi 12 şirket bulunuyor. Bu şirketlerin üretim kapasitesinin yıllık 240 bin tonun üzerinde olduğu tahmin ediliyor.

Biyodizel, aspir ve kanola gibi bitkilerden elde edilen yağlar ile kullanılmış bitkisel yağlardan üretiliyor. Kendi başına da dizel araçlarda akaryakıt olarak kullanılabilen biodizel, genelde motorin ile çeşitli oranlarda harmanlanarak kullanılıyor. Avrupa Birliği'nin 2020 yenilenebilir enerji hedeflerinde, ulaşımda kullanılan enerjinin yüzde 10'unun yenilenebilir kaynaklardan karşılanması planlanıyor.

Haber Tarihi: 03 Ocak 2018 Çarşamba 12:25

YORUM YAZ

  • KivoKivo9 ay önce
    Zenginlik le adaletin ne alakası var.Bilim olmalı,eğitim olmalı hukuk bilici olmalı.Bir kere kıyaslaman alakasız ve yanlış.Demokraai olursa adalet olur.Güçler ayrılığı ve demetim olursa olur.Güçlü devlette olur.Para bakımından değil bilinç denetim ve düzen bakımından.Bizdeki sistem zaten alay konusu artık ondan bahsetmiyorum bile.Kısacası bunlar bize uzak şeyler daha.Kafanı yorma
  • Tırkolik dozerciTırkolik dozerci9 ay önce
    İyide belediye otobüsleri euro4 euro5. Bu motorlar biodizele uygun değil. Birde isveçle kıyaslıyon. Geçen sene adamlar enerji üretmek için çöp ithal etmeye başladı. Yaşam standartı bilim herşey ona göre. Eğitim bilgi kültürel faaliyet olarakta bizden üstte ? İsveç Norveç oralar bizi aşar.
  • hay bin gunduzhay bin gunduz9 ay önce
    on numara yağ isterük
  • KocasolakKocasolak9 ay önce
    Yahu yorum yapan insanlarımız bile ülkeden önce kişi düşünüyor, ülkemiz güçlü bağımsız ve özgür olsun, iç adalet ona pareleldir zaten, kendiliğinden olur. AB zengin de ondan adalet var, yani yorgan kaba koku çıkmıyor.
  • EmirhanEmirhan9 ay önce
    Yüzde elli biodisel olur.binde beşte kalmaz.Bizim fırsatçılar için bir kıyak olmuş.
  • KocasolakKocasolak9 ay önce
    Yüzde bir bari yapın, kazanan sade yerli üretici değil cari açık da düzelir. İsveçte bütün otobüsler biodizel ile çalışır.Yerli enerji desdeklenmeli, yıllık enerjimizi kendimiz üretebilsek gelişmiş ülke olmuş olacağız.
  • hsyn2802hsyn28029 ay önce
    Dizel yakıtın fiyatı azalmayacağına göre, yasal düzenleme ile BİO dizel üreten firmalaraultra kıyak...

Günün Karikatürü

19 Ekim 2018