Ajandasında 1 Numara Olmak Var

Türkiye’nin en büyük mobilya üreticisi olan Boydak Holding, bu yıl planladığından yüzde 20 daha fazla büyüyerek sektördeki liderliğini 2018’e taşıyacak.

10 Kasım 2017 Cuma 02:32
Ajandasında 1 Numara Olmak Var

Bellona İstikbal, ve Mondi markalarıyla Türkiye’de 1700, dünyada 205 bayiye ulaşarak yüzde 50 büyüdüklerini söyleyen Boydak Holding CEO’su Ertunç Laçinel, bu başarıda disiplinin yanı sıra mobilyada uygulanan KDV indiriminin rol aldığını kaydetti.

 Laçinel, holding olarak yaptıkları çalışmaları ve büyüme hedeflerini şu sözlerle dile getirdi:

Son bir yılda grubumuz yüzde 48 oranında büyüme yakaladı. Artık yurt dışı pazarlara ağırlık veriyoruz.

Türkiye’deki 1700 mağazamızın yanı sıra dünyada da Çin, Amerika, Avrupa ve Afrika dahil 205 mağazamız var. Yurtdışına montaj tesisleri kurarak bunu daha da genişleteceğiz.

420 milyon dolarlık ihracatımızı 1 milyar dolara, perakende ciromuzu da 10 milyar liraya çıkarmayı hedefliyoruz.

Grup olarak çok verimli bir yılı geride bıraktık. Biz büyümede hedefi yüzde 30 olarak belirlemiştik ama bunu çok geçtik. Bunda devletimizin KDV indiriminin büyük katkısı oldu. Toplamda yüzde 48 büyüdük.

Mobilya sektöründeki markalarımız İstikbal yüzde 51, Bellona yüzde 47, Mondi yüzde 42 büyüdü.

Öte yandan Formsünger yüzde 90’a yakın bir büyüme yakaladı. Boyçelik yüzde 60, Boyteks yüzde 47 büyüdü.

İhracatımız yüzde 13 arttı.

Fuarın yıldızı oldu

Boydak Holding, İstanbul CNR Expo’da açılan ve pazar günü sona erecek olan Furniture İstanbul’un en çok ziyaret edilen stantlarına ev sahipliği yapıyor. İstikbal, Bellona ve Mondi markalarıyla son bir yılda rekor üstüne rekor kıran holding bünyesinde üretilen yeni ürünler fuarın yıldızı oldu. Bu şirketlerin ortak hedefi ise dünyada bir numara olmak.

ÇALIŞANLARA JEST YAPTI

Çalışan sayımız 13 bine ulaştı (dolaylı olarak bu rakam 50 bin civarında). Ayrıca dışardan iş yapanlarla birlikte bu rakam yüzbinleri buluyor.

Bugün holdingimiz 2.1 milyon metrekare üretim alanımız var, bunun 1.5 milyon metrekaresi kapalı alan. Türkiye’de de Avrupa’da da böyle bir üretim tesisi yok.

Biz büyümemizin karşılığını çalışanlarımızla paylaştık, toplu sözleşme ile çalışanlarımıza yüzde 13 zam yaptık. Bütün çalışanlarımızı tamamlayıcı sağlık sigortası yaptırdık. Ayrıca her çalışanımızın hesabına 825 liralık bir ek gelir yatırdık. ‘Dünyanın mobilyası bizden’

Üç markamızla Türkiye’de 1700 bayimiz var. Bunu daha da artırmayı hedefliyoruz ve yurtdışı pazarlara ağırlık veriyoruz. Avrupa, Amerika, Asya, Afrika... Olmadığımız kıta yok. Çin’de de mağaza açtık. Yurtdışında franchisingler verdik ve 205 mağazaya ulaştık. Amerika kıtasına kuzey ve güney olarak ağırlık vereceğiz. Doğu Avrupa ülkelerinde ve Rusya’da üretim tesislerimiz var. Bunu Amerika’da da yapmak istiyoruz. 420 milyon dolarlık ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.

Haber Tarihi: 10 Kasım 2017 Cuma 02:32

    Günün Karikatürü

    Yeni Akit Gazetesi - Günün Karikatürü 25.11.2017