İMSAK 03:36 GÜNEŞ 05:30 ÖĞLE 13:08
İKİNDİ 17:04 AKŞAM 20:33 YATSI 22:18
İstanbul Oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de farz kılındı.

657 tarih oluyor! Çalışan memur daha fazla kazanacak

Referandum sonuçlarıyla birlikte memurlardan taşerona, borçlulardan işçilere herkesi ilgilendiren değişikliklerle ilgili detaylar netleşmeye başladı. İşte yapılacak tüm düzenlemeler...

657 tarih oluyor! Çalışan memur daha fazla kazanacak
Eklenme: 21 Nisan 2017, 17:20

Özellikle tüm çalışanları ilgilendiren Kıdem Tazminat Fonu ile ilgili gelişmelerin çok kısa sürede tamamlanması bekleniyor. Sabah'ın haberine göre önümüzdeki dönemde gerçekleşecek reformlardan bazıları şöyle:

KIDEM TAZMİNATI GARANTİ ALTINA ALINACAK

Türkiye'de çalışma hayatında bulunan yaklaşık 20 milyon vatandaşımızı ilgilendiren Kıdem Tazminatı Fonu önümüzdeki günlerde gündeme gelecek ve bu konuda tüm tarafların görüşleri alınarak bir sonuç alınacak. Edindiğimiz bilgilere göre yeni sistemde herkesin kıdem tazminatı garanti altına alınacak.

PARA FONDA TOPLANACAK

1 yıl için ödenen 30 günlük brüt ücret uygulaması korunacak. Daha önce 1 yılı doldurmayanlara verilmeyen tazminat artık 1 gün bile çalışana verilecek. İşyerlerinin batması, kapanması, kötü niyetle ödememesi gibi durumlar ortadan kalkacak. Çalışanların tazminatı her ay işverenin para yatıracağı bir fonda toplanacak.

HESAP İSTENİLEN ZAMANDA GÖRÜNECEK

Bu kişisel hesabı çalışanlar istedikleri zaman görebilecek. İşyerinden ayrılan çalışan tazminatını yeni işyerine gittiğinde de taşıyabilecek. Bazı durumlarda (evlenme, ev alma gibi) belli miktarlarda tazminatı çekebilme imkanı da getirilecek.

657 TARİH OLUYOR

Yaklaşık 3.5 milyon memuru ilgilendiren 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu da tarih olacak. Yeni bir kamu personel rejimi gündeme gelecek. Bu yeni yasada memurlar arasındaki ayrımlar kalkacak. Kamu çalışanı kavramı getirilecek. Böylece kadro sıkıntısı çeken kesimler bu sorunlarına çözüm bulacak.

ÇALIŞAN MEMURA DAHA FAZLA PARA

Çalışan memurlar daha çok para alacak, performans kriteri getirilecek. Tayin, terfi gibi sistemler yeniden tanımlanacak.

TAŞERON SORUNU ÇÖZÜLÜYOR

Kamuda çalışan 700 binden fazla taşeron işçi de yeni kamu personel rejimiyle farklı bir statüye kavuşacak. Sorunları çözülecek, bugüne kadar verilmeyen haklarına kavuşacak.

YAPILANDIRMA SİSTEMİ YENİDEN DEVREDE

Vergi ve prim borcu olanların yararlandıkları yapılandırma sistemi yeniden devreye sokulacak. Borcu olanlar kolay taksitlerle borçlarını ödeyecek. Böylece devlet ile millet arasında bir borç barışı sağlanacak. Bu arada düzenli olarak vergisini ödeyenlere de yeni avantajlar sunulacak.

KDV VE ÖTV İNDİRİMİ

Belli sektörlerde uygulanan KDV ve ÖTV indirimlerinin süreleri uzatılacak. Vatandaşlar beyaz eşya ve mobilyadaki bu indirimlerden yararlanarak ihtiyaçlarını daha ucuz fiyatlarla karşılayabilecek.

ARABULUCULUK DEVREDE

İş davalarını çok kısa sürede sonuçlandıracak arabuluculuk sistemi devreye girecek. Böylece alacak, tazminat, işe dönüş gibi davalarda mahkemelerde yıllar süren davalar son bulacak. Çalışanların sorunları birkaç hafta içinde çözüme kavuşturulacak.

 
Haber Tarihi: 21 Nisan 2017, 17:20
HABER YORUMLARI
600

Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Gülistan

Kim neye göre çalışmış olarak değerlendirilecek. Bugün EGM deki taltif verilmesi olayında olduğu gibi olursa yandı gülüm keten helva, yanyana/ sırt sırta görev yapan birine çalışmış sayılıp taltifle ödüllendirilirken diğeri yatmış kabul edilip, cezalandırıldı, falan ilçede meydana çıkarılan bir olaydan dolaýı, olayın içinde olup taltif verilmeyenler varken, aynı olaydan merkezdeki, başka bir falan ilçede, haberi olmayanlara taltif verildi. Bunun için yapılan itirazlar ise kıskançlıktan? Denilip geçildi. Şimdi birim amirine yakın olan, dayısı olan yan gelip yatsa, öteki çalışsa hangisi amirin gözünde çalışmış kabul edilir sizce? Verilen performans notlarının dağılımına bir bakın birimden birime, amirden amire değîşiyor. Kısaca 1 kilo adamına göre 1 ton eder, adamına göre bir gram ederse mı böyle olacak, o zaman işverimi kalitesi düşmeyecek mı?. Önce sağlam, kişiden kişiye değişmeyecek bir ölçek lazım olan. Selam ve dua ile

Cevapla

Devrim

DEVLET DAİRESİNDE ÖRGÜ ÖREN MEMURE KARILARA SON

Cevapla

Akp istifa

Bütün iktisat kitaplarında yazar. Hiçbir kamu çalışanı özel sektörde çalışan bir garibanin üzerinde maaş alamaz. Ama akp döneminde oy satın almak için kamu çalışanlarına yüksek maaş veriliyor. Eskiden memura kız vermiyorlardı. Eytlilerin ekmeği çalınıyor. Akp Asgari ücreti devlet memuru maaşının yarısının altına düşürdü. Halk akp yi istemiyor

Cevapla

Kaldirin

Devlet memurluğu kaldirilmali

Cevapla

ayhan sırma

Nasıl otuz günlük hesap netten mi bürüttenmi sanırım bürüttenmi olmalı. Yoksa!, Vırı tırı tırı vırı mı?

Cevapla

Ahmed

Ben bu getirilmek istenen sistemin yanlış uygulanacağını düşünüyorum ve doğru bulmuyorum. Ben çalışırken Hz. Ömer'in bir kurt koyunu kapsa Allah bunun hesabını Ömer'den sorar düşüncesi ile hareket etmeye ve dürüst çalışmaya özen gösteriyorum. Onun gibi adil ve dürüst değilim ama gayret ediyorum. Yorum yazarken lütfen memur düşmanı gibi davranmayalım. Elbette kimse yan geli yatmamalı.Helede ülkemize düşmanlık yapan bu kadar çok ülke varken bizim daha çok çalışıp daha çok hizmet etmemiz gerekir. Peki bu getirilmek istenen sistem memurun işten atılmamak için siyasete karışmasına sebep olmayacak mı ? Siyaseti siyasiler yapsın ben görevimi yapmak istiyor saygılar sunuyorum.

Cevapla

musti

657 sayılı DMK nun değişmesi güzel ancak yeni sistemde performans nasıl tanımlanacak adil ve ölçülebilir kriterler olursa sistem iyi. Ayrıca yatan memur kavramı yanlış yatırılan memur demek daha isabetli. Bu da yöneticinin liyakati ile alakalı. Israrla yatmak isteyen memuru da barindırmassınız olur biter

Cevapla

Kml

Bir ara eşit işe eşit ücret dendi aynı işi yaptığımız halde ücretler aynı değil...%3maas zammı ocakta aldık. Dolar2 katına çıktı akaryakıt %30 zamlandi..enflasyon %20 civarında...cok çalışanı kim belirleyecek

Cevapla

MEHMET SEVİNDİK

memurun perfonfansını müdür belirleyecekse müdürlerinde çok dürüst olması gerekir.genelde her resmi kurumda işi 2-3 memur yapar diğerleri gırgır geçer.

Cevapla

İbrahim Aksaray

Geç kalınmış bir çalışma, devlet kurumları hantallıktan kurtulmalı. Çalışmayanların g.... teneke bağlanmalı. Şu anda ve öncesinde Türkiye'de kamu kurumlarında gerçek anlamda çalışan memur sayısı %20 yi bulmaz. Sistem hantallık üzerine kurulmuş, bugüne kadar da bu gidişe dur demedi. Kim bu memlekette Vatanı ve milleti için fedakarlık yapmıyorsa, bulunduğu yerin hakkını vermiyorsa Allah kahreylesin.

Cevapla

Ömer

Bütün tazminatida kaldirin..yeterki yeni gençlere yol açın..devletin kadro larinda 20yil hizmet etmiş kişileri zorunlu emekli edin..Baba ve Anneler Çocuklarinizin Yarınlarıni Elinden almayin..Gecikmiş her bir Gün Aile Kurmak ısteyen bir ailenin Son umudu GITMESI dir

Cevapla

ErsinK

Referandumdan önce Muharrem ince uyarmıştı. Bunun üzerine Binali Yıldırım böyle bir çalışmamız yok Eyyyy kılıçdaorğlu yalan atıp duruyorsunuz demişti. daha 15 gün geçmedi ki Memur'a müjde geldi. sıra çıkış tazminatlarında. durmak yok yola devam.

Cevapla

Gürbey

Memur olmadan,siyasi bir müdürün alt kadrosunda çalışmadan,bekara karı boşamak güzel.Nasıl milli olunuyor? Partili olunca milli olunması yeterli mi?Yatsaydı memur ne olurdu memleketin hali,birde tersten okuyun.Yatanı yatmıyanı kim ayıracak,politize olmuş halkı mı ?yatan amirler mı?

Cevapla

ramiz

İş güvencesi kalkarsa oyu boşverin akp anında biter hep patrona olmaz evet verdik diye bizi pişman etmeyin.

Cevapla

Çetin

Kıdem tazminatı güzel orduda neden ev yada evlenmek için çekiliyor para bunun kapsamını genişletmek lazım ew araba banka borcu gibi şeyler olması lazım iş verenden kurulurken devlet çöküyor haklarımıza

Cevapla

Mahmut

657 sayılı yasa, kamu görevinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için çıkarılmıştır. Memur, güçlü bir iş güvencesi ile korunsun ki görevini kanunun emrettiği şekilde yerine getirebilsin. Bu güvencenin ortadan kaldırılması, devleti "yalakalık" üzerine kurulu bir düzene dönüştürür (kısmen zaten öyle olmuştur). Memuru sadece büro memuru olarak da görmemek gerekir, asker, polis, savcı, hakim, akademisyen de memurdur. Bir hakim iş güvencesi olmadan bazı konularda nasıl karar verebilir? Bir akademisyen iş güvencesi olmadan nasıl doğruları anlatabilir? Değerli Akit okurlarının takdirine sunulur.

Cevapla

Zeliha Aydın

Devletin bşr memuru olarak donuna ksdsr destekliyorum...Kimse işi garantide görüp yan grlip yatmasın...Çoluğuna çocuğuna helal para yedirsin..

Cevapla

Hp

Şuana kadar hep oyumu Akp verdim ama bundan sonra benden asla oy alamazlar.Çünkü uygulamanın düzgün olacağını düşünmüyorum çünkü yıllardır fetönün farkına varılmadıysa yadaları yanlış uygulayanlar.. Nasıl ayırt edilecek.Yarın başka iktidar gelirse hangi niyetle uygulayacak yasaları? Ayrıca memuru çalıştırmak için 657 komple değiştirmeye gerek yok.Bir çok ihraçlar oldu.Bu ihraçlar yapılabiliyorsa çalışmayan memurada yasalar uygulanabilir.

Cevapla

Zekeriya gökçe

Kime göre çalışan. Amirler Çalışkan memuru sevmez. İşbilen memurunda sevmez. Onlar emredecek sorgusuz sualsiz istediklerini yapan memuru severler ve yüksek puanı bu yalakalar kapar. Devlet memurluğundan kurum amirlerinin memuru yapacak bir sisteme giriyoruz.

Cevapla

Cenk

Emanetin ehline verilmediği bir süreçte objektif değerlendirme yapılmayacağı kanaatindeyim

Cevapla

timur

Amirine yalakalik yapan muhtesem memur dahami cok alacak.

Cevapla

Abdullah

Oh be sonunda! yatan memurlar size söylüyorum Geceleri artık uyku yok size. İşimden olur muyum korkusunu yaşamak istemiyorsanız çok çalışın ve milli olun. Milli olmayana, insana hizmet etmeyen memura ekmek yok artık.

Cevapla

Uh-1

İşten kaytarmayı engellemenin tek yolu tüm kamu çalışanlarının sözleşmeli sisteme geçirilmesidir.

Cevapla

su

Demeki AK parti tarihe karışacak 2019 da

Cevapla

gk

Çok güzel böyle devam refarandum önceside aynı haber yapıp memurdan gelcek oya tırpan vurmuştunuz devam edin Q,4 çoğunuza geldi sanırım 3.5 milyom memur kaç oy eder bir hesap edin

Cevapla

Şahinbey

Halktan kopuk,halkın dilinden anlamayan,halk nezdinde bir oy dahi karşılığı olmayan akademik bakanların,halk oylamasında Ak partiye katkıları ortada iken, aynı insanların bu projeleri yapmaları Ak partiyi bitirir,o zaman da yapılan herşey yarım kalır,yapacak çok işimiz kalmaz..Öncelikle halkla barı sık,siyasetin mutfağında bulunan insanların bunların yapması gerekir.Üniversiteler başarısızlıkta boğulurken akademik insanlardan medet beklenmemelidir.Yazık olur bu ümmete.Dikkat edilirse akademik kökenli vekil ve bakanların başarıları? apaçık ortadadır.Halk uyarısı​nı yapmıştır.

Cevapla

Nzf

şimdide emekçilerin üç kuruş parasına göz dikildi memura hep var ameleye yok

Cevapla

Ahmet Ali

Devlet memuru olmak için yırtınan kişiler, memur olduktan sonra koltuğuna kasılıp:Bu gün git yarı gel diyorlar. Kimsye hesap varmiyorlar. Bunu Türkiyede bilmeyen mi var? AK Parti 15 yıl neredeydi?

Cevapla