Stres atmak için üzüm yiyin!

  • Üzüm, yaşıyla ve kurusuyla vücuda sağladığı pek çok faydayla bilinir. Siyah ve beyaz üzüm farklı olsa bile sağladıkları faydalar aynıdır.

  • İçerisinde barındırdığı B1 ve B2 vitaminleri, demir, magnezyum, fosfor ve potasyum mineralleri açısından oldukça zengindir.

  • Antioksidan, fitokimyasal ve antienflamatuar özelliği sayesinde üzüm cilt sağlığı açısından çok önemlidir.

  • Kara üzümü yeşil üzümden ayıran özelliği ise kan yapıcı olmasıdır. Çekirdekleri ve kabuklarıyla tüketildiğinde metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakımına yardımcı olur.

  • Vücudu virüslerden arındırarak hastalıklara yakalanma olasılığını azaltan kara üzüm ayrıca kanser riskine karşı vücudu korur.

  • Unutkanlığa karşı şifa olduğu için öğrencilere bol tüketmeleri önerilen kuru üzüm, beyin gelişimi açısından oldukça destekleyici bir besin.

  • Hazımsızlığı gidererek bağırsakları çalıştırmasının yanı sıra, içerdiği antioksidanlar sayesinde meme kanserine iyi geldiği söylenmektedir.

  • Yorgunluğun giderilmesi, stresin atılmasına da yardımcı olan üzüm, kansızlığa da iyi gelir. İçerisindeki şeker oranından dolayı şeker hastalarının tüketmemesi önerilir.