Ramazanı sağlıklı geçirmek için...

  • Halsizlik, kabızlık ve bayılma... Ramazan'da geçirilen aç, susuz saatler bu etkilere neden olabiliyor.

  • Bunları önlemek ve oruç tutarken iyi hissetmek için iftar ve sahurda beslenmeye dikkat etmek gerek. İşte dikkat etmeniz gerekenler...

  • Ramazan ayı içinde yapılan en büyük hata sahura kalkmamaktır.Bu durum insan vücudunun sindirim sistemini zorlar. Her çeşit yumurta, az tuzlu peynir çeşitleri, süt ve tam tahıllı ekmek veya tost sahur için tercih edilebilecek sağlıklı yiyeceklerdir.

  • Zeytin tuzlu bir besin olduğundan gün içerisinde susamaya neden olabilir, bu yüzden tuzsuz zeytin çeşitleri veya ceviz tercih edilmelidir.

  • İftar sofrasında ise aceleden kaçınılmalı. Yiyecekler yavaş yavaş ve iyice çiğnenmeli.

  • Mümkünse 1 adet hurma yada zeytinle oruç açılmalı ve çok tuzlu olmaması kaydıyla çorba içilmelidir. Sonrasında ise biraz ara verilmeli.

  • İftar sofrasında ağırlıklı olarak hafif zeytinyağlılar, salatalar ve yağsız et yemekleri bulunmalı.

  • İftar ve sahur sofralarından yoğurt, cacık veya ayran eksik edilmemeli.

  • Ramazan sofralarında ağır yağlı yemeklerin, kızartmaların, börek gibi hamur işi çeşitlerinin ve şerbetli tatlıların bulunmamasına özen gösterilmelidir.

  • Ayrıca sahur sofrasında tüketilen hamur işi yiyeceklerin daha çabuk acıkmaya neden olacağını unutmamak gerek.

  • Ramazanın geleneği pide ise 1-2 dilim kadar tüketilebilir.

  • İftardan 1 saat sonra yapılacak yarım saatlik yürüyüş hem sindirime hemde şişkinlik hissinin giderilmesine yardımcı olur. İftardan sonra tüketilecek 1 bardak rezene çayı hazmı kolaylaştırır, mide yanması ve şişkinlik gibi problemlerin hafiflemesini sağlar.

  • Papatya çayı da rezene gibi mide rahatlatıcı etkiye sahiptir.

  • Sahur sonrası rahat bir uyku içinde papatya çayı tüketilebilir.

  • İftar sonrasında yükselen kan şekerinizi bitki çayınıza ekleyeceğiniz çubuk tarçın ile düzenleyebilirsiniz.

  • İftar ve sahur sonrası yaşanan mide krampları ve spazmların ise şifası ise nane çayıdır.

  • Su tüketiminin yeterli seviyede olması için iftar ile sahur arasında saat başı 1-2 bardak su içilmeli. Suyun yanı sıra bitki çayı, ayran, maden suyu, şekersiz limonata ve kompostolar da tercih edilebilir. Ayran ile sade maden suyunu karıştırarak içmek gün boyu kaybedilen minerallerin telafisini sağlar.

  • İftar sofralarında tercih edilecek tatlılar ise güllaç, sütlaç ve dondurma gibi hafif tatlılar olmalı.

  • İftar ile sahur arasındaki ara öğünde meyvelerin üzerine toz tarçın serpmek kan şekerini dengeler.

  • Ananas gibi lifli ve şeker oranı düşük meyvelerle yapılan salatalar da vitamin ihtiyacının yanı sıra tatlı isteğini de gidermektedir.