Kurban eti yerken dikkat!

  • Et pişirme yöntemi olarak ızgara, haşlama ve sebze ile birlikte fırında pişirilmesi önerilir.

  • Kavurarak eti pişirmek sağlıklı bir yöntem değildir.

  • Kahvaltıda et tüketiminde ise; et sindirim sistemini daha fazla zorladığı için hazımsızlık gibi mide ve bağırsak problemleri yaşanabilir. Et sindirimi zor bir besindir.

  • Bu nedenle buzdolabında 24 saat dinlendirildikten sonra pişirilmesini önerilir.

  • Kurban eti kesilip mutlaka buzdolabında 1 gün bekletildikten sonra pişirilmelidir.

  • Dinlendirilmiş etin sindirimi ve pişirildikten sonra çiğnenmesi daha kolaydır.

  • Kurban etini ağzımızda 30 defa çiğnemek yeterli olacaktır.

  • Etin aşırı tüketimi sindirimi güçleştireceği için özellikle de midesiyle ilgili sorun yaşayan kişiler dikkatli olmalıdır.

  • Etin çok tüketilmesi, ette bulunan doymuş yağların, kan yağlarının artmasına ve kalp-damar hastalıklarının oluşmasına yol açar. Diyabet, tansiyon, şişmanlık, kalp damar rahatsızlığı ve benzeri kronik rahatsızlığı olanların yanı sıra, orta yaş grubundaki kişilerin de sadece Kurban Bayramı'nda değil yılın her günü et tüketimindeki miktarlara dikkat etmeleri önem taşır.

  • Diyabet, tansiyon, şişmanlık, kalp damar rahatsızlığı ve benzeri kronik rahatsızlığı olanların yanı sıra, orta yaş grubundaki kişilerin de sadece Kurban Bayramı'nda değil yılın her günü et tüketimindeki miktarlara dikkat etmeleri önem taşır.

  • Sağlıklı bireylerin kırmızı eti haftada 3-4 defa tüketmesi yeterli olurken, diyabet, kalp, tansiyon gibi kronik rahatsızlığı olanların haftada 2 defadan fazla et tüketmemesi, pişirme yöntemlerine dikkat etmesi gerekir.

  • Etin posa içeriği olmadığından kabızlığa neden olabilir.

  • Bu nedenle etin yanında posa içeriği yüksek olan sebze, meyve, kepekli ekmek gibi gıdaların tüketimi çok önemlidir.

  • Etin yanında tüketilecek olan sebze ve meyvelerdeki C vitamini; etin içerisindeki demirin vücutta kullanımını artırır.

  • Bu yüzden etin yanında bolca limonlu yeşil salata yemek, ette bulunan demirin emilimine yardımcı olur.