Konsantrasyon probleminizi böyle çözün

  • Öğrencileri ders saatleri için ya da çalışan için mesai saatleri, yoğun çalışma gereken günler hem bedeninizi hem de zihninizi yorabiliyor. Dış etmenler tarafından da meşgul edilen zihniniz eski performansını kaybettiyse gün içerisinde bir kaç dakika ile odaklanma sürenizi yeniden düzenleyebilirsiniz. Yapılan araştırmalar sonunda yetişkinlerin bir konuya odaklanma süresi 20 dakikaya kadar indi. Dikkat dağınıklığıyla mücadele etmek ve konsantrasyon sürenizi uzatmak için basit görünen bu adımlardan yararlanabilirsiniz.

  • Dikkatinizi yavaşça artıracak şekilde günlük rutin işlerinizi düzenleyebilirsiniz.

  • İşlerinizi mola vermek için parçalara bölmenizi gerektiren bu adımda, dikkat kaslarınızın yeniden yapılanmasını sağlıyorsunuz.

  • DeskTime ekibinin yürüttüğü çalışma çalışanların 52 dakika çalışıp 17 dakika ara verdiğini gösterdi. Çalışma süresi sizin için zorlu bir maraton ise, çalışma sürenizi azaltarak ona göre dinlenme süresi belirleyebilirsiniz. 20 dakika çalışın, 5 dakika ara verin. Böylece veriminizi artırın.

  • Yapmamanız gerekenleri belirleyin. Günümüzde telefona gelen bildirimler bile konsantrasyonunuzu bozabiliyor. Dikkatiniz dağıldıktan sonra yeniden odaklanmanız en 25 dakikanızı aldığı için odağınızı sabit tutmak adına sizi engelleyenleri belirleyin ve onlardan uzak durun.

  • Pew Araştırma Merkezi'nde yapılan araştırmada, online içerik okuma oranı yüzde 40 arttı. Kısa içerik okumanın odaklanma kabiliyetimizi körelttiği, zihnin karmaşık cevaplar yerine kolaya kaçmasına sebep olduğu tespit edildi. Kitap okuma alışkanlığınızı klasikleri yavaş yavaş okuyarak devam ettirin.

  • Dikkat dağınıklığı gelişen teknolojiyle ortaya çıkmadı, bunu unutmayın. 1900'lerin başlarında yazar Theron Q. Dumont, 'Konsantrasyonun Gücü' adında yayınladığı kitapta dikkat sorununu çözmek adına bir dizi egzersizi anlattı.Egzersizler 15 dakika boyunca bir sandalye oturmanızla başlıyor. Ardından 5 dakika boyunca yavaşça yumruklarını açıp kapatarak konsantre olun. Ve 5 dakika boyunca saatin salise çubuğunu izleyin. Basit sandığınız bu egzersizleri yapmayı denediğinizde zorluğunu göreceksiniz.

  • Dikkat egzersizleri ile beraber fiziksel egzersizleri de günlük rutininize ekleyin. Spor yapmak sadece bedeninize iyi gelmez. Yapılan bir çalışma, fiziksel egzersiz yapan öğrecilerin dikkat sürelerinin egzersiz yapmayan öğrencilere göre daha uzun olduğunu ortaya koydu.