Hamilelikte mutlaka bu besinleri tüketin

  • Beslenme ve Diyet Uzmanı Şükran Yıldız, hamilelikte anne adaylarının nasıl beslenmesi gerektiğine dair bazı önerilerde bulundu.

  • YUMURTA - Anne ve bebeğin gerekli proteini alması açısından önemli olan yumurta, beyin ve göz sağlığını olumlu etkiler. Lakin, çok pişmemiş ve çiğ yumurta tüketilmemeli.

  • TAM TAHILLI EKMEK VE BULGUR - Hamileler için tam tahıllı besinleri tüketmek sindirim sistemini düzenler. Ayrıca kan şekerinin düzenlenmesini de sağlar.

  • ÇİĞ KURUYEMİŞLER - Çocuğun uzun süreli konsantrasyonu, zekası ve güçlü hafızası için etkili olan kuruyemişler önemli liflerdendir.

  • YOĞURT - Bebeklerin yeteri kadar iskelet gelişiminin tamamlanması için kalsiyum ihtiyacı karşılanmalı. Eğer gerekli kalsiyum alınmazsa anne adayında kemiklerde zayıflama ve diş çürüğü oluşabilir.

  • KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER - Annenin gerekli posa ve demir alımını sağlar.

  • YAĞSIZ KIRMIZI ET - Hamile kadınlardaki yorgunluğu azaltır ve demir eksikliğinden korur.

  • KURUTULMUŞ ARMUT - Özellikle mide bulantısından yakınan hamile kadınların bulantılarının geçmesine iyi gelir.