THY- Euroleague

Bilgisayar başında nasıl oturulmalı?

Bilgisayar kullanırken aldığımız oturma pozisyonu sağlığımız için önemlidir. Bu nedenle bilgisayar başında nasıl oturulmalı? bilmek yararlı olacaktır.

Uzun süre bilgisayar başında çalışmak zorunda olan insanlar ileriki evrelerde ciddi bel ağrısı problemleri çekmektedir. Otururken doğru pozisyonunu alınmaması ve uzun süre aynı pozisyon hareketsiz kalınması nedeniyle belde ciddi sağlık sorunları meydana gelebilmektedir. Bu nedenle sizler de uzun süre sandalyede oturmak zorunda kalıyorsanız bu türden sorunlarla karşılaşmamak için almanız gereken bir takım önlemler vardır.

Bilgisayar başında çalışırken kullandığımız masanın yüksekliği 65 ila 70 cm arasında olmalıdır. Dizüstü laptop kullanıyorsanız yine masanın üzerinde kullanmanız en uygun davranış olacaktır. Masanın olması gereken yükseklikteyse dikkat etmeniz gereken diğer bir husus da oturduğunuz koltuğunuzdur. Uzun süre oturmanız gereken koltukta yükseklik olması gereken düzeyde ve ergonomik bir yapıya sahip olmalıdır.

Oturma pozisyonunda özellikle dik duruşu sağlamak ve sırtın desteklenmesi önemlidir. Bu nedenle koltuk alınırken bel destekli olanlar tercih edilmelidir. Koltukta otururken kolların ve bacakların üst kısımları yatay olmalıdır. Bilekler ile dirsekler 90 derecelik bir açıya sahip olmalıdır. Dizlerde olması gereken bu açı 110 derecedir.

Bilgisayara bakarken gözlerin belirli bir açıda olması gerekir. Gözlerle bilgisayar ekranı arasında 45-55 cm arasında bir mesafe olmalıdır. Aynı zamanda ortalama 20 dakikada bir gözler bilgisayar ekranından farklı bir yere bakılarak dinlendirilmeli.

Masa başında çalışırken devamlı olarak en fazla bir saat oturulmalı, 1saatin ardından kalkılarak ortam havalandırılmalıdır. Genel olarak toparlamak gerekirse bilgisayar başında yapmanız gerekenleri aşağıda sıraladık;

• Koltuğunuz yüksekliği ayarlanabilir, bele uygun ve esnek olmalıdır.

• Ekrandan 45-75 cm. uzakta oturmalı

• Ekranın üst kenarı ile göz hizası aynı hizada olmalı

• Işık ekrana dik açıyla gelmemeli

• Işık yansıma ve parlamaları önlemeli

• 15-20 dakikada bir kısa süre gözleri uzağa odaklayarak dinlendirilmeli