THY- Euroleague

Denize girerken nelere dikkat edilmeli?

Özellikle sıcak yaz aylarında insanlar denize girme ihtiyacı duymaktadır. Peki denize girerken nelere dikkat edilmeli?

Yaz aylarında özellikle havanın sıcak olduğu dönemlerde birçok insan tatile çıkmaktadır. Çoğunlukla deniz kenarları tatil mekânı için tercih edilir. Akdeniz ve Ege bölgeleri tatil sezonların yurtdışı ve yurtiçinden gelen binlerce turist ile dolup taşmaktadır. Yaşadıkları bölgelerden uzak tatil noktalarına gidemeyenlerde günü birlik denize girmek için kendilerine yakın mesafedeki deniz kenarlarına giderler.

Sahillerle ve plajlarda denize girenlerin büyük bir çoğunluğu genel anlamda yüzmeyi bilmemekte veya az bilmektedir. Denize girebilmek için yüzmenin şart olduğunu kimse söyleyemez ama olumsuz durumlarda denizde ne yapacağını bilmenin önemi büyük. Örneğin denizdeyken kramp girmesi durumda kişinin hareket kabiliyeti kısıtlandığı için suyun yüzeyinde durması zorlaşır. Bu nedenle dışarıdan müdahale edilmezse kişi boğulabilir. Aynı şekilde denizde fazla açılma veya akıntıya kapılma durumlarında nasıl davranacağınızı bilmeniz sizin için faydalı olacaktır.

Sizler de denize girerken nelere dikkat edilmeli? Şeklin bir soru yöneltiyorsanız sizlere denize girmeden önce yapılması gerekenler hakkında birkaç bilgi verelim. Denize girerken kramp oluşumları oldukça fazla olmaktadır. Bunun önüne geçmek için denize hemen girilmemeli küçük ısınma hareketleriyle vücut kasları harekete geçirilmeli ve ısıtılmalıdır. Böylece denizde kramp oluşumlarının önüne geçmiş olursunuz.

Denize girmeden önce deniz suyunun temiz olup olmamasına dikkat etmelisiniz. Özellikle plaj olmayan kıyılarda lağım sularının denize aktığı noktalarda veya kirli alanlarda yüzmekten kaçınmalısınız. Çünkü denize girdiğinizde ister istemez çok fazla suda yutmuş oluyorsunuz. Yutacağınız kirli ve mikroplu sular ciddi sağlık problemlerinin baş göstermesine neden olabilir. Bu türden sıkıntılar yaşamamak adına temiz ve plajlar gibi bilinen noktalarda denize girmek en uygun hareket olacaktır.

Tok bir karınla denize girmek doğru değildir. Çünkü mide çalışır vaziyette sindirimdeyken vücudun hareket kabileyi kısıtlanacağı için denizde daha fazla güç sarf etmenize neden olur. Bu da kalbinizin zorlanmasına sebebiyet vereceği için istenmeyen sonuçlar meydana getirebilir. Bunun için denize girmeden 1-2 saat öncesinde yemek yemenin kesilmesi en uygunudur.

Denizdeyken fazla derin alanlarda yüzmemek ve kıyıdan fazla açılmamak gerekir. Çünkü denizde meydana gelen akıntı bir anda sizi daha da derinlere çekebilir. Bulunduğunuz yerde cankurtaran ekipleri yoksa risk çok büyüktür. Cankurtaran ekiplerinin olduğu plajlarda yüzmeniz en güvenilir olanıdır. Ancak cankurtaranlar olsa bile yüzebileceğiniz alandan daha ilerisine gitmemeniz yararınıza olacaktır.