THY - Orta Avrupa Eylül

Günde en az ne kadar yürünmeli?

Sağlık beslenme sağlıklı bir yaşam için yeterli bir aktivite değildir. Bunun için daha fazlasını yapmak zorundayız. Yürümek gibi. Peki günde ne kadar yürümeliyiz?Sağlık beslenme sağlıklı bir yaşam için yeterli bir aktivite değildir. Bunun için daha fazlasını yapmak zorundayız. Yürümek gibi. Peki günde ne kadar yürümeliyiz? Kaç adım atmalıyız?

Sağlıklı bir yaşam için yürümek şart. İnsan vücudu hareket etmek üzerine yaratıcı tarafından tasarlanmıştır. Bu nedenle sağlıklı bir yaşam sürmek istiyorsa insanoğlu vücudunu hareket ettirmelidir. Hem de çok fazla hareket ettirmeli!

Yapılan araştırmalar hareketsiz kişilerin hastalıklara daha kolay ve daha fazla yakalandığını ortaya koymaktadır. Yürümek için hiçbir bahane üretmemelisiniz. ‘Yürüyemiyorum’, ‘zamanım yok’ gibi bahaneler üretmek gerçekleri görmezden gelmekten başka bir işe yaramaz. Yürümek sizin elinizde. Çünkü gün içerisinde yürümek için birçok sebebimiz var. Ancak çoğu insan kolaya kaçtığı için hareketsiz kalıyor.

Peki günde ne kadar yürümeliyiz? Yürüyüş tempomuz hızlı mı, yavaş mı olmalı?

Uzmanların tavsiyesi günde en az 30 dakika yürüyüş yapılması yönündedir. Ancak bu yürüyüşün yapılış şekli de önemlidir. Yavaş adımlarla atılacak adımlar hiçbir yarar sağlamaz. Yürüyüşünüzü tempolu bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Günlük adım hedefiniz ise 5000 ila 10.000 adım arasında olmalı. Ortalama bir yetişkin erkeğin günlük atması gereken adım 10.000’dir. Kadınlarda bu rakam 7.500 olarak tavsiye edilmektedir. Bu rakamları kendinize göre ayarlamanız da mümkün. Ancak attığınız adımların 5.000 adımın altın düşmemesine dikkat etmelisiniz. Adım sayınızı dakikada 110-130 aralığına çıkararak 40 dakika yapacağınız tempolu bir yürüyüş istenilen ideal hareket seviyesine ulaşmanız için yeterli olacaktır.

Günlük 10.000 adım olacak şekilde yürüyüş yapmak (1,5 saat) yaklaşık 300-500 kalori yakmaktadır, böylece beslenmenize de dikkat ederseniz haftada yarım kilo civarında yağ yakımı sağlayarak zayıflayabilirsiniz.

Ancak günümüzde günlük yaşam içerisinde masa başı gibi sabit yerlerde çalışan bireylerde ve ev hanımlarında adım sayısı 2000’lere zor ulaşmaktadır. Dolayısıyla toplumda hareketsizlikten kaynaklanan birçok hastalık yaygınlaşıyor. Bu nedenle günde ne kadar yürümeliyiz konusunda bilgi sahibi olduktan sonra günlük hayat içerisinde hareket kabiliyetinizi arttırmanın yollarını arayın. Örneğin asansör kullanmak yerine merdiven çıkmak, kısa mesafelerde arabaya binmek yerine yürümek, ofis içerisinde telefon ile iş yapmak yerine kalkıp bizzat gitmek gibi yapacağınız tercih değişiklikleri ile atacağınız adım sayısını arttırabilirsiniz.