THY - Kabin Kıyafetleri Lansman

Günde ne kadar su içilmeli?

İnsan vücudunun yüzde 75’inin sudan oluştuğu gerçeği göz önünde bulundurarak suyun insan hayatı için ne kadar önemli olduğunu anlayabiliriz. Ancak günlük ne kadar su tüketmemiz gerektiği konusunda bilgi sahibi olmamız gerekir.

İnsan vücudunun her organı suya bağlı olarak çalışır. Vücutta su oranı düştüğünde metabolizma yavaşlar ve organların çalışması zorlaşır. Kasların yüzde 75’i, beynin yüzde 85’i, böbreklerin yüzde 82’si su ile beslenmektedir. Yeterli su tüketimini organlar için hayati önem taşımakla birlikte suyun az içilmesi ciddi sağlık sorunlarına da kapı açabilmekte. Dolayısıyla sağlıklı bir yaşam için su tüketilmesi son derece önemli. Gelelim günlük ne kadar su tüketmemiz gerektiğine.

Günlük ne kadar su içilmeli konusunda net bir miktar vermek doğru olmaz. Suyun az içilmesi zararlı olduğu gibi fazlaca tüketilmesi de zarar verebilmektedir. Günlük su tüketiminin az olması vücut ısısında dengesizlik, ciltte kuruluk, ağır baş ağrısı, unutkanlık ve hazımsızlığa, fazla tüketilmesi ise böbrekleri yoracağından böbreklerde ciddi rahatsızlıklara neden olur. Su içilmesi için susamanın şart olmadığını bilmeniz gerekir. Bu nedenle günlük ne kadar su içilmeli konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmalısınız.

Yaygın olarak bilinenin aksine günlük 2,5 -3 litre su tüketimi gerekliliği her insan geçerli değildir. Ortalama 100 kilo ağırlığında olan bir kişi günlük 3 litre, 50 kilo ağırlığında olan bir kişi ise günlük 1.5 litre su içmelidir. Ne kadar miktarda su içilmesi insanın kilosuna, yaşına, cinsiyetine ve yaşadığı iklime göre değişiklik gösterir. 60 kiloluk bir insan bedeni ile 120 kiloluk bir insan bedeni aynı su miktarına ihtiyaç duymaz. Vücudun hacmi arttıkça su ihtiyacı da o oranla artış gösterir. Bu nedenle her insan kendi şartlarına göre su ihtiyacını belirlemek zorundadır.

Günlük ne kadar su içilmeli sorusunun cevabını basit bir hesaplama yöntemiyle bulabilirsiniz. Kilonuzu 32 gram ile çarparak günlük su ihtiyacını hesaplamak mümkün. Örneğin 70 kilo olan bir insanın günlük su ihtiyacının 32*70 çarpımı ile 2.2 litre olduğunu öğreniriz.

Peki spor veya fitness yapanlar günlük ne kadar su içmeli? Vücudun suya olan ihtiyacı terleme oranıyla artış göstereceği için spor yapanların normal zamanlardakinin aksine olması gerekenden daha fazla su tüketmesi gerekebilir. Düzenli bir şekilde 45 dakika - 1 saat arası spor yapanlar ortalama 2,5 - 3 litre suya ihtiyaç duyarlar. Ancak bu oran yapılan sporun süresine göre artış gösterir. 2 saat spor yapanların en az 3 - 4 litre su tüketmesi gerekir.