thy öğretmenler günü

Spor yaparken nelere dikkat edilmeli?

Spor yapmak hayatımızda önemli bir yer tutmaktadır. Ancak sağlıklı bir yaşam için şart olan sportif aktivitelerini yaparken dikkat etmeniz gereken bazı kuralları biliyor musunuz?

Sportif aktiviteleri yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta yemekten hemen sonra asla yapılmamalıdır. Yemek yedikten en az 2 saat sonra sportif hareketlere başlanması tavsiye edilmektedir. Çünkü midenizde henüz sindirilmemiş olan yiyecekler ile yapacağınız spor aktiviteleri hareket kabiliyetinizi kısıtlayacak, nefes almanız zorlaşacak, mide bulantısı veya mide krampı geçirmenize neden olacaktır.

Aynı şekilde aç karnına yapılacak olan sportif faaliyetlerde doğru değildir. Yoğun bir şekilde enerji sarf edileceği için vücuda gerekli olan enerjinin verilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde güçsüzlük, halsizlik ve bayılma gibi durumlar yaşanabilir.

Spor yaparken kas oluşumu için süt, süt ürünleri ve yumurta gibi protein ağırlıklı beslenmeye özen gösterilmelidir.

Spora başlamadan önce vücutta biriken toksitlerin atılması ve terleme yoluyla vücudun kaybettiği sıvının geri kazanılması için en az yarım litre su içilmeli.

Spor yapmak için rahat kıyafetler tercih edilmeli. Vücudunuzu sıkan veya hareket kabiliyetinizi kısıtlayacağını düşündüğünüz kıyafetleri tercih etmeyin. Aynı şekilde spor ayakkabınızın sportif aktiviteye uygun olması ve ayağınıza tam oturması spor esnasında daha rahat bir şekilde performans göstermenize yardımcı olacaktır.

Spora başlamadan önce altın kural ısınma hareketlerinin yapılmasıdır. Asla ısınma hareketleri yapmadan spora başlanmamalı özellikle ağırlık veya yüksek efor sarfedilen sporlar mutlaka ısınma hareketleri sonrasında yapılmalı. Isınma süresi ortalama 5 dakika olmakla birlikte bu sizin belirleyeceğiniz ve karar vereceğiniz bir durumdur. Hafif terleme safhasında ısınma hareketlerine son verip, hazır olduğunuzu hissettiğinizde spor yapmaya başlayabilirsiniz.

Hangi programı tercih edeceğinizi belirmek için profesyonel bir yardım alarak vücut analizinizi yaptırın. Vücut kütlenizi, yağ kas ve su oranlarını öğrenerek vücudunuzu tanıyın ve hangi sporlara ihtiyacı olduğunu belirleyin.

Spor yaparken arka planda çalacak olan bir müzik sizi motive ederek ve yapılan hareketlere daha rahat konsantre olmanızı sağlayacaktır.

Her program aralarında vücudunuzu dinlendirmelisiniz. Hızlı ve sık aralıklarla yapılan hareketler vücudunuzun performansını düşüreceği için daha hızlı yorulmanıza neden olur.

Aynı şekilde her gün yerine haftada 4-5 gün spor yapmak performansınıza olumlu etki yapacaktır.

Sporun sonunda hemen hareket etmeyin. Vücudunuzu en az 10 dakika dinlendirerek gücünü yeniden toplamasına fırsat vermelisiniz.